بسم الله الرحمن الرحمن ا الرحیم
فرمت فایل :پاورپوینت - تعداد اسلاید: 30 اسلاید-
فرض تحقیق:ایران در تولید وصادرات اقلام گروه صنایع غذایی دارای مزیت نسبی است .
هدف تحقیق:شنااسایی وتعیین مزیت نسبی در گروه صنایع غذایی (کالاهای منتخب ) و بررسی عملکرد صادراتی آن طی چند سال اخیر
روش تحقیق :در این تحقیق از روش کاربردی مزیت نسبی آشکارشده که اولین بارتوسط بالاسا ارایه شده استفتده شده است
نظریات مزیت نسبی در زمینه تجارت بین الملل
آدام اسمیت : توجیه اقتصادی تجارت را بر مبنای اصل تقسیم کارو تخصص بنیان نهاد.
دیوید ریکاردو:مزیت نسبی را در چهارچوب نظریه ارزش -کار ارایه داد.
هابرلر: مزیت نسبی را بر اساس نطریه هزینه فرصت تشریح کرد .
هکنراهلین :این نظریه بر اختلاف میان موجودی عواملو شدت کاربرد عوامل استوار است .
لیندر :این نظریه در باره تجارت کالادر دو کشوربدون در نظر گرفتن مسیر تجارت بحث می کند.
پاورپوینتی در مورد بررسی مزیت نسبی صادراتی صنایع غذایی در ایران