
تحقیقات نشان داده اند که :
§20درصد وقت مدیران سازمان در رسیدگی به تعارض صرف می شود.
§وجود تعارض نیست که موجب اختلال و از هم پاشیدگی روابط در سازمان می شود، بلکه مدیریت غیر اثربخش تعارض هاست که سبب نتایج نامطلوب می شود.
§تعارض در حد معقول یک جنبه طبیعی و مطلوب در هر رابطه ای است و اگر مدیریت تعارض به شکل سازنده صورت گیرد، بسیار ارزشمند خواهد بود.
•
پژوهش هایی که در گذشته انجام شده، نشان می دهد:
•
§ویژگی های شخصیتی مدیر در انتخاب سبک رهبری او اثر می گذارد.
§در واقع ترجیح یک سبک بر سایر سبک های رهبری متأثر از ویژگی های شخصیتی مدیر است.
§سبک های رهبری نیز الگو و مدل مدیریت تعارض در هر سازمان را تحت تاّثیر خود قرار می دهد.
برای دانلود کل پاورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:
دانلود پاورپوینت بررسی رابطه میان ویژگی های شخصیتی و سبک های رهبری با مدیریت تعارض - 55 اسلاید