سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق کامل درباره طراحی مسیر ربات متحرک 36 ص

اختصاصی از سورنا فایل دانلود تحقیق کامل درباره طراحی مسیر ربات متحرک 36 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 36

 

چکیده

این مقاله الگوریتمی جدید برای مسئله برنامه ریزی مسیرکلی به یک هدف ، برای ربات متحرک را با استفاده از الگوریتم ژنتیک ارائه می دهد .الگوریتم ژنتیک برای یافتن مسیر بهینه برای ربات متحرک جهت حرکت در محیط استاتیک که توسط نقشه ای با گره ها و لینک ها بیان شده است ،بکار گرفته شده است.موقعیت هدف و موانع برای یافتن یک مسیر بهینه در محیط دو بعدی داده شده است .هر نقطه اتصال در شبکه ژنی است که با استفاده از کد باینری ارائه شده است.تعداد ژن ها در یک کروموزوم تابعی از تعداد موانع در نقشه (نمودار)می باشد.

بنابراین از یک کروموزوم با طول ثابت استفاده کردیم.مسیر ربات ایجاد شده ، در مفهوم کوتاهترین مسیر ،بهینه است .ربات دارای محل آغاز و محل هدف تحت فرضیه ای است که ربات از هر محل فقط یکبار می گذرد یا اصلا نمی گذرد.نتایج بدست آمده در شبیه سازی ؛قدرت الگوریتم پیشنهادی را تایید می نماید.

مقدمه

مسئله طراحی مسیر ربات متحرک را می توان بصورت ذیل بیان کرد:

داده های مسئله (محل شروع،محل هدف، نقشه ای دو بعدی مسیرهاکه شامل موانع ساکن می باشد).هدف بدست آوردن یک مسیر بدون تصادم بین دو نقطه خاص در ایفای معیار بهینه سازی با در نظر گرفتن محدودیت ها (به احتمال زیاد:کوتاهترین مسیر)می باشد. مسئله طراحی مسیر از نظر محاسباتی بسیار پر هزینه است.

با اینکه حجم زیادی از تحقیقات برای حل بیشتر این مسائل انجام شده است،با این وجود،روش های معمول ،غیر قابل انعطاف می باشند.

1.اهداف مختلف بهینه سازی و تغییرات اهداف

2. عدم قطعیت ها در محیط ها

3. محدودیت های متفاوت برای منابع محاسباتی

مرور و بازنگری روش های موجود برای حل مسئله طراحی مسیر ،در [1] ارائه شده است . روش های زیادی برای ایجاد یک مسیر بهینه از قبیل برنامه ریزی دینامیک و روش های تبدیل مسافت گزارش شده است .

در روش برنامه ریزی دینامیک اگر نقطه ی شروعSP و نقطه ی هدف GP باشد ، نقطه ی زیر هدف IP است.و روش تولید مسیر ،نحوه تعیین توالی زیر اهداف است که زیر اهداف خود از مجموعه IP (I=1,2,3,…) انتخاب می شوند.ما باید تمام مسیرهای ممکن را بررسی کرده و مسیر با کمترین مقدار هزینه را به عنوان مسیر بهینه انتخاب نمائیم.توان محاسباتی بسیار فراوانی بویژه در محیط های دارای زیر اهداف فراوان مورد نیاز است . در روش تبدیل مسافت ،کارطراحی مسیر ،محیطی را با شبکه یکنواخت می پوشاند و فواصل را از طریق فضای خالی ،از سلول هدف،منتشر می کند.قسمت پیشین موج مسافت ،حول موانع و در نهایت از طریق تمامی فضاهای آزاد در محیط جریان می یابد.برای هر نقطه شروع در محیط نمایانگر محل اولیه ربات متحرک ،کوتاهترین مسیر به مقصد،از طریق رفتن به قسمت پائین و از طریق شیب دارترین مسیر نزولی رسم شده است.با این وجود به هنگام وجود دو سلول یا بیشتر جهت گزینش با همان حداقل تبدیل فاصله ابهام مسیرهای بهینه وجود دارد. دو روش مذکور ملزم توان محاسباتی بسیار بالا در محیطی است که دارای تعداد زیاد اهداف فرعی (زیر اهداف)و موانع است.

محققان روش های فراوان را برای حل مسائل طراحی مسیر ربات های متحرک با وجود موانع ایستا و متحرک بر مبنای soft computing ،بیان کرده اند. soft computing متشکل از منطق فازی،شبکه های عصبی و محاسبات تکاملی است (الگوریتم های ژنتیک و تکاملی GA & EA).تاکنون تلاش های زیادی در استفاده از منطق فازی برای طراحی و برنامه ریزی حرکت ربات متحرک وجود داشته است .اخیرا استفاده از محاسبات تکاملی رواج فراوانی پیدا کرده و در واقع روشی است که به منظور بکارگیری در موقعیت هایی که دانش اولیه راجع حل مسئله وجود نداشته و یا اطلاعات محدود می باشد،قابلیت استفاده به گونه ای موثرتر،عمومی تر و راحت تر را داراست.

الگوریتم های ژنتیکی و تکامکلی نیازمند اطلاعات اشتقاقی یا برآوردهای فرمال اولیه از راه حل نیستند و از آنجائیکه طبیعتا تصادفی می باشند دارای قابلیت جستجوی کل فضای جواب با احتمال بیشتر پیدا کردن بهینه عمومی می باشند.

می توان تحقیق قبلی راجع طراحی مسیر را به صورت یکی از دو روش مقابل طبقه بندی کرد: مبتنی بر مدل و مبتنی بر سنسور .

در حالت مبتنی بر مدل ،مدل های منطقی از موانع شناخته شده ،برای تولید تصادم بدون مسیر بکار گرفته می شوند.در حالیکه در روش مبتنی بر سنسور ، کشف و اجتناب از موانع ناشناخته است.در این مقاله الگوریتمی جدید جهت بدست آوردن مسیر بهینه بر مبنای مدل پیشنهاد شده است.

ادامه مطالب مقاله بصورت ذیل مرتب شده اند :

در بخش 2 ،مقدمه ای مختصر راجع الگوریتم ژنتیک ارائه شده است .در بخش 3 ،فرمول سازی مسئله مورد بررسی واقع شده،در بخش 4 الگوریتم پیشنهادی ، معرفی و در بخش 5 نتایج شبیه سازی نشان داده شده است.

1.مسیریابی

مسئله مسیریابی ربات در چند حالت قابل بررسی است :

در یک مفهوم می توان مسیریابی روبات را در قالب تعقیب خط (عموما مسیری از پیش تعیین شده با رنگ متفاوت از زمینه ) معرفی نمود.روبات هایی با این کاربرد تحت عنوان مسیریاب شناخته می شوند . یکی از کاربرد های عمده این ربات ، حمل و نقل وسایل و کالاهای مختلف در کارخانجات ، بیمارستان ها ، فروشگاه ها ، کتابخانه ها و ... میباشد .

ربات تعقیب خط تا حدی قادر به انجام وظیفه کتاب داری کتابخانه ها می باشد . به این صورت که بعد از دادن کد کتاب ، ربات با دنبال کردن مسیری که کد آن را تعیین میکند ، به محلی که کتاب در آن قرار گرفته می رود و کتاب را برداشته و به نزد ما می آورد .مثال دیگر این نوع ربات در بیمارستان های پیشرفته است ، کف بیمارستان های پیشرفته خط کشی هایی به رنگ های مختلف به منظور هدایت ربات های مسیریاب به محل های مختلف وجود دارد . (مثلا رنگ قرمز به اتاق جراحی یا آبی به اتاق زایمان.) بیمارانی که توانایی حرکت کردن و جا به جا شدن را ندارند و باید از ویلچر استفاده کنند ، این ویلچر نقش ربات تعقیب خط را دارد ، و بیمار را از روی مسیر مشخص به محل مطلوب می برد .

با توجه به وجود موانع (استاتیک و دینامیک) در محیط ،مسیریابی روبات در مفهومی کاربردی تر ،پیمودن مسیر مبدا تا مقصد بدون برخورد با موانع می باشد.مسلما با وجود تعداد زیاد موانع ،تعداد مسیرهای قابل عبور روبات بسیار زیاد خواهد بود و یقینا انتخاب کوتاه ترین مسیر توسط روبات برای حرکت از مبدا به مقصد ،دارای ارزش اجرایی بالایی خواهد بود.در این مقاله چنین مسئله ای مورد بررسی واقع شده است.نقاط مبدا و مقصد و نیز محل موانع به عنوان ورودی داده شده است ،نیز می دانیم موانع ایستا می باشند (در حالت وجود موانع پویا در عین نزدیکی بیشتر به شرایط واقعی ،روش های مورد استفاده بسیار پیچیده خواهند بود)و مسئله در حالت دو بعدی بررسی می شود (روبات بر روی صفحه حرکت می نماید). برای این منظور الگوریتم های مسیریابی با هدف انتخاب کوتاهترین مسیر قابل استفاده می باشند ،الگوریتم هایی که به منظور مسیریابی در شبکه ها قابلیت استفاده دارند.با این وجود در این


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درباره طراحی مسیر ربات متحرک 36 ص

دانلود تحقیق کامل درباره کارت گرافیکی 16 ص

اختصاصی از سورنا فایل دانلود تحقیق کامل درباره کارت گرافیکی 16 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 15

 

کارت گرافیکی

سیستم های ویدئویی کامپیوترها در گذشت زمان رو به پیشرفت و بهبود بوده است و خواهد بود. از آغاز تاریخچه کامپیوتر توانسته است این سیسستم را رو به پیشرفت گذارد. شرکت های بسیاری نظیر IBM شرکت که بر می گردد به سال 1981، و... در این پیشرفت سهیم بوده اند.IBM

سخت افزار ویدئویی توکار ندارند اما در مادربردهای امروزی سخت افزار ویدئویی IBMاکثر کامپیوترهای قدیمی شرکت گفته می شود. ولی باید شما در هر حال راه انداز آداپتور ویدئویی را onboardتوکار وجود دارد؛ که به آن اصطلاحا“ نصب کنید تا سیستم عامل بتواند نوع آداپتور ویدئویی شما را تشخیص داده و با آن کار کند.

در یک پیکربندی کلی میتوان گفت آداپتورهای ویدئویی شامل یک برد،یک لبه اتصال 9 یا 15 پین و یک لبه اتصال 31 تایی دو رو در جدول مجاور کارت می باشد؛ که به ترتیب برد برای نگهداری مدارهای مجتمع، لبه اتصال برای متصل به کابل مانیتور و قسمت انتهایی برای قرار گرفتن کارت در یکی از اسلات های مادربرد می باشد.

در دو شکل پایین اگر با دقت توجه کنید تمام قسمت ها را مشاهده خواهید کرد:

 

انواع آداپتورهای ویدئویی

قبل از اینکه وارد بحث انواع آداپتورها بشویم مقدمه ای لازم است که بابد گفته شود. از سال 1981 با ظهور ، آداپتورهای ویدئویی طراحی شده توسط این شرکت به(IBM کامپیوترهای اولیه، غول سخت افزاری جهان(شرکت صورت مجموعه ای از استانداردهای غیر رسمی سخت افزار مطرح شدند. گر چه هر نسل جدید از سخت افزار ویدئویی شرکت مزبور ترکیبی از سرعت،تعداد رنگ بیشتر و تفکیک پذیری بالاتری را عرضه کرده است.

با تاکیدی بر اصل سازگاری با سخت افزارهای ویدئویی قبلی باقی ماند. حتی جدیدترین کارت های IBMاما شرکت را پشتیبانی می کنند. IBMگرافیکی نیز هنوز هم اعمال زیر سیستم های ویدئویی اولیه

قدیمی ترین و پایه ای ترین آداپتور ویدئویی بافرفریم می باشد. بافرفریم در واقع به عملکرد کلی آداپتور ها اشاره می کند که شما در پایین معماری آنرا مشاهده می کنید

داده های تصــویری در هر لحــظه به صورت یک فریم مجزا در حافظه ویدئویی بارگذاری شده و یا از آن خوانده می شود.

معماری آداپتور ویدئویی بافر فریم

نسبتا پیچیده ای است.IC آن، IC قسمت اصلی آداپتور بافرفریم را آی سی کنترلگر نمایشگر می دهد، که

یاکنترلگرلامپ اشعه کاتدی نیز میگویند.

CRTC هم IC که به این ان است که سیگنال های کنترل کنننده ونظارت کننده برعملکرد مونیتور راایجاد می کند. crtcدرواقع کار

را خوانده و آن را برای مراحل بعدی پردازش انتقال VIDEO RAM است که محتویات CRTC و این

می دهد.

ها می توانند با یکدیگر کار کنند ودر واقع ICها CHIPSET امروزه دیگربه دلیل استفاده کردن از

کاستن مدارهای لازم برای انجام عملیات ویدئویی می باشد.CHIPSETهدف

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

RAM ویدئویی

داده های تصویری که باید در مانیتور نما یش داده شوند در همین RAM ذخیره می شوند.

آداپتورهای RAM ویدئویی در دو حالت کلی می توانند کار کنند:

حالت متن(TEXT MODE)

حالت گرافیکی (GRAPHIC MODE)

در نوع حالت متن کاراکتر های اسکی در RAM ویدئویی ذخیره می شوند . وقتی که کاراکتری در مانیتور ظاهر می شود، کاراکتر مر بوطه از RAM ویدئویی به وسیلة ROM مخصوص کاراکتر ، مولد کاراکتر و ثبات انتقال ایجاد می شود .

ROM مخصوص کاراکتر ، در واقع نمای تمام کاراکترهای اسکی را به صورت پیکسل در خود ذخیره کرده است . مدار مولد کاراکتر ، کاراکترهای اسکی موجود در ROM را به صورت سطرهایی از بیت ها تبدیل می کند . سپس این مدار بیت ها را که ایجاد شده اند به مداری به نام ثبات انتقالی منتقل می کند . ثبات انتقالی مزبور جریانی از بیت ها را برقرار می کند . در این راستا مدار مولد سایر مشخصه های تعریف شده برای ثبات انتقالی را مانند چشمک زدن ، شدت نور ، ابعاد استاندارد و ... را که از RAM ویدئویی گرفته است تعیین می کند . در آخر هم مولد سیگـــنال مسئولیت تبدیل سلســـله بیت های دریافتی از عبارت انتقالی به سیگنال های ویدئویی می باشد . در واقع می توان گفت ، این سیگنال ها هستند که مانیتور را راه اندازی می کنند .

در حالت گرافیکی VRAM به جای نگهداری اطلاعات مربوط به کاراکترهای اسکی داده های مربوط به سایة خاکستری هر پیکسل را نگهداری می کند . در نتیجه ROM مخصوص کاراکتر و مدارهای مولد کاراکتر خود به خود حذف می شوند .

داده های مربوط به پیکسل ها توسط CRTC از VRAM گرفته شده ، آنگاه بدون تغییر از مدار مولد کاراکتر عبور می کنند . سپس داده های مزبور مستقیماً به ثبات انتقالی و مدار مولد سیگنال منتقل می شوند .

ROM BIOS ویدئویی

به این قسمت BIOS ویدئویی نیز گفته می شود . کار این قسمت آن است که زمانی که از حالت متن به یکی از حالت های گرافیکی فابل دسترسی تغییر انجام می شود ، باید یک سری دستورهای اساسی در CRTC تغییر کند . از آنجایی که دستورهای مورد نیاز برای پیکربندی CRTC به طراحی آن بستگی دارند ، برای ایجاد دستورهای نرم افزاری مورد نیاز نی توان به نرم افزار موجود در BIOS کامپیوتر متکی بود . در نتیجه تمام آداپتورهای EGA و بالاتر از ROM BIOS محلی خود برای نگهداری نرم افزارهای مورد نیاز برای CRTC مخصوص خود استفاده می کنند ، که به آن میان نرم افزار می گویند . آداپتورهای ویدئویی طوری پیکربندی شده اند که BIOS ویدئویی در فضای 128 کیلوبایتی ، بین C0000H-DFFFFH قرار می گیرد .

انواع استانداردهای کارت های گرافیکی MDA(Monochrome Display Adapter)

این آداپتور همزمان با ارائة اولین سیستم های کامپیوتری ، شرکت IBM در سال 1981 پا به عرصه گذاشت . MDA یک آداپتور نمایش تک رنگ است که می تواند متن را با تعداد 25×80 کاراکتر در صفحه نمایش ظاهر سازد .

چون این آداپتور برای حالت های متن طراحی شده بود و نمی توانست تصاویر گرافیکی را نمایش دهد . اما چون قیمت این آداپتور ارزان بود ، و متن را با کیفیت خوب نمایش می داد، محبوبیت قابل توجهی پیدا کرد.

در شکل زیر ترتیب قرار گرفتن پین ها را در آداپتور MDA مشاهده می کنید .

این اتصال دهنده 9 پین برای اتصال چهار سیگنال فعال TTL مورد استفاده قرار می گیرد .«درمورد TTLباید گفت،که یکی از دو نوع سیگنـال ویدئویی است .TTL سر نام کلمات Transistor-Transisitor Logicمی باشد که استانداردی است برای ارســال داده ها نه ما نـیتور .»

در مانیتورهای TTL سیگنـال رنگ به طور سطوح منطقی ارائه می شود ، یعنی مجموعه ای از سطوح 1 یا 0 است . در مانیتــور تک رنگ TTL فقط از یک یا دو خط سیگنـــال استفاده می کند . وقتی فقط یک خط انتقـال سیگنال مورد استفاده قرار می گیرد ، فقط می توان رنگ سیـاه یا رنگ دیگر را انتخاب کرد . در واقع رنگ دیگری که انتخاب خواهد شد ، بستگی به فسفر مورد استفاده در CRT بستگی دارد . اگر در مانیتور TTL تک رنگ از دو خط سیگنال استفاده شود ، یکی از خطوط روشن یا خاموش بودن پیکسل و دیگری شدت نور آن را کنترل می کند ، که عبارتند از سیگنال های شدت ، ویدئو ، افقی و عمودی .

سیگنال های ویدئو و شدت به ترتیب روشن / خاموش بودن و پرتوی که نور بودن هر یک از پیکسل ها را مشخص می کنند و سیگنال های افقی و عمودی نیز برای ایجاد همزمانی در مانیتور مورد استفاده قرار می گیرند .

با توجه به این چهار سیگنال موجود کار سیگنال های شدت و ویدئو مشخص است و لازم به توضیح نمی باشد ، ولی در مورد سیگنال های افقی عمودی که برای ایجاد همزمانی در مانیتور مورد استفاده قرار می گیرند توضیحی را لازم می بینم :

برای درک این مطلب باید دانست که تصاویر در مانیتور به چه ترتیبی ظاهر می شوند . تصاویر در مانیتورها در واقع به صورت خطوط افقی پیکسل ها تشکیل می شوند که از گوشة فوقانی و چپ تصویر شروع شده اند و تا گوشة پایینی سمت راست مانیتور دامه می یابند .

و بعد از ترسیم هر خط بر روی مانیتور ، پرتو الکترونی خاموش شده و در ابتدای خط افقی بعدی قرار می گیرد . در مسیر بازگشت افقی داده ای وجود ندارد ، به همین علت برای این که شروع خط بعدی ب اارائة داده های مربوط « هم زمان » می باشد پالس به نام «پالس هم زمانی» از آداپتور ویدئویی به مانیتور


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درباره کارت گرافیکی 16 ص

دانلود خـط فارسـی و رایـانـه

اختصاصی از سورنا فایل دانلود خـط فارسـی و رایـانـه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت فایل:  Image result for word doc 

 

 

 

 

 قسمتی از محتوای متن Word 

 

تعداد صفحات : 18 صفحه

خـط فارسـی و رایـانـه  نقل از فصلنامه نشر دانش    زبان فارسی که زبان ملی ما و وسیله ارتباط میان ایرانیان و فارسی زبانان داخلی و خارج کشور است، به صورت فعلی خود بیش از هزار سال عمر و ادبیات مکتوب دارد.
اما از بخت بلند ما ایرانیان، زبان ما در این مدت کمتر تحول بنیادی پیدا کرده است.
هر چند، در نخستین قرن های تکوین زبان فارسی، در سطح واژگانی و نحوی تفاوت هایی میان متونی که در مناطق مختلف ایران نوشته شده دیده می‏ شود.
هر چه پیشتر می آییم این تفاوت ها کمتر می شود.
نوشتن برخی از کلمات به صورتی که در منطقه جغرافیایی خاصی به کار می رفته و ضبط متفاوت برخی از صیغه های فعل، که از ویژگی های متونی است که تا قرن های ششم و هفتم تألیف شده، بعدها از میان می رود، به طوری که امروز همه ما حس می کنیم که فارسی را به یک شکل و یک صورت می نویسیم و ظاهراً در خواندن نوشته یکدیگر با مشکلی مواجه نمی شویم.
با این حال رسم الخط یا شیوه خط یا دستور خط فارسی تا این اواخر قاعده مشخصی نداشت.
به نظر نمی آید که تا پیش از دهه دوم قرن حاضر کسی به مسئله رسم الخط و به ویژه به مسئله استقلال کلمات و کلمات مرکب و جدانویسی یا سرهم نویسی آنها آگاهانه اندیشیده باشد، و نسخه های خطی که از گذشته در دست داریم گواه این بی توجهی است.
.
.
در واقع جستجو برای یافتن قواعدی برای رسم ‏الخط در متون قدیمی کاری عبث است.
نیاز به رسم الخط واحد، مسئله جدیدی است.
نه گذشتگان را باید ملامت کرد که چرا به فکر آن نبوده ‏اند و نه بی توجهی به این مسئله را باید به حساب فضایل ایشان نوشت.

(توضیحات کامل در داخل فایل)

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن در این صفحه درج شده به صورت نمونه

ولی در فایل دانلودی بعد پرداخت، آنی فایل را دانلود نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود خـط فارسـی و رایـانـه

دانلود پیامبر و کودکان

اختصاصی از سورنا فایل دانلود پیامبر و کودکان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 

 قسمتی از محتوای متن

 

تعداد صفحات : 25 صفحه

مقدمه : مدت یک قرن است که غرب تحقیقات دامنه دار و عمیقى پیرامون روان شناسى کودک به انجام رسانده است که به واقع, نتایج چشمگیرى از آن پژوهش ها به دست آمده است; هرچند به بسیارى از پژوهش هاى آنان نمى توان به دیده اطمینان کامل نگریست.
تا این زمان همچنان پیروان ژان پیاژه (زیست شناس, فیلسوف و روان شناس سوئیسى, متوفاى 1980 م.
), اسکینر, باندورا, کلارک هال, اریکسون و هاینزوانر, با یکدیگر نسبت به عقاید استادان خود اختلاف عقیده دارند.
جمعى کودک را بزرگسالى کوچک (به تعبیر آنان: مینیاتور بزرگسال) و بعضى او را کاملا متمایز با بزرگسال تعریف مى کنند.
عده اى او را متمایل به بدى, و برخى او را پاک سرشت مى دانند.
(1) درباره تربیت, تغذیه, رشد, عادت ها و رفتارهاى کودک نیز نظریات متفاوت و متناقض بسیارى میان پژوهشگران وجود دارد که به واقع آدمى گاه در انتخاب نظریه درست میان آنان سرگردان مى شود.
انبوه نتایج علمى که امروزیان بدان دست یافته اند در سایه آزمایش هاى سالیان متمادى, استفاده از فن آورى و استمداد از تجربیات گذشتگان است; با این حال پیوسته طرح ها و نظریات جدیدى به دست مىآید که گاه به طور کامل, ناقض نظریات گذشته است.
اما در صدها سال پیش که هیچ یک از این زمینه ها و امکانات پژوهشى وجود نداشته است, از سوى حضرت محمد امین(ص) نسبت به کودکان, گفتارها و رفتارهایى مشاهده شده است که امروزیان در ژرفاى آن درمانده شده اند و فهم عمیقى از آن به دست نیاورده اند.
معجزه حضرت محمد امین(ص) تنها آیات قرآن نبود.
گفتار و رفتارش, همه معجزه بود.
چه آن که معجزه پدیده اى است که بشر از ارائه نمونه آن ناتوان باشد.
در عقاید امروزیان متمدن و متفکر[؟
] چنین آمده است که: اگر کودکان, وحشى و پرخاشگرند باید آنان را رام و مطیع گردانید.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پیامبر و کودکان

دانلود تاریخ بعثت 14 ص

اختصاصی از سورنا فایل دانلود تاریخ بعثت 14 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 

 قسمتی از محتوای متن

 

تعداد صفحات : 14 صفحه

تاریخ بعثت درباره تاریخ بعثت رسول خدا(ص)در روایات و احادیث‏شیعه و اهل سنت اختلاف است و مشهور میان علماء ودانشمندان شیعه آن است که بعثت آنحضرت در بیست وهفتم رجب سال چهلم عام الفیل بوده،چنانچه مشهور میان علماءو محدثین اهل سنت آن است که این ماجرا در ماه‏مبارک رمضان آن سال انجام شده که در شب و روز آن نیزاختلاف دارند،که برخى هفده رمضان و برخى هیجدهم و جمعى نیز تاریخ آنرا بیست و چهارم آن ماه دانسته‏اند.
(1) و البته در پاره‏اى از روایات شیعه نیز بعثت رسول خدا(ص)درماه رمضان ذکر شده مانند روایت عیون الاخبار صدوق(ره)که‏متن آن اینگونه است که: وقتى شخصى به نام فضل از امام رضا علیه السلام مى‏پرسدکه چرا روزه فقط در ماه مبارک رمضان فرض شد و در سایرماهها فرض نشد؟
امام علیه السلام در پاسخ او فرمود: لان شهر رمضان هو الشهر الذى انزل الله تعالى فیه القرآن.

.
.
تا آنجا که میفرماید:«.
.
.
و فیه نبى محمد صلى الله علیه و آله‏»-یعنى بدانجهت که ماه رمضان همان ماهى است که خداى‏تعالى قرآن را در آن نازل فرمود.
.
.
و همان ماهى است که‏محمد(ص)در آن به نبوت برانگیخته شد.
.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تاریخ بعثت 14 ص