یک مدیروبرنامه ریزآموزشی برای این که خوب بتواند برنامه ریزی
درسی وآموزشی انجام دهد ومدیرمطلوب برای یک مؤسسه آموزشی
باشد، آشنایی با شیوه های تعلیم وتربیت و مدیریت کشورهای مختلف
امری ضروری است.
o
o
عبارت است ازبررسی ومقایسه نظامهای آموزش وپرورش ممالک مختلف جهان، با توجه به علل پیدایش آنها
استفاده از تجارب واندوخته های کشورهای مختلف در زمینه های :
nکمک به برنامه ریزان ومدیران آموزشی ومربیان درحل و
n
فصل مسائل وپی بردن به محاسن ومعایب تربیتی کشور خود.
از این جهان گردان و سیاحان می توان گزونفون ، سلیمان ، مارکوپولو ، ویلیام ویلز ، آی تی سینگ و الکسی دوتاکویل را نام برد .
§ آنها به قصد دست یابی به اطلاعاتی در زمینه آموزش و پرورش به مسافرت نپرداخته اند بلکه به دلیل هدف ها وانگیزه هایی چون ، انگیزه سیاسی ، تجاری ، مذهبی وارضاء حس کنجکاوی بوده است.
§این گروه پس ازبازگشت از سفر، خاطرات و مشاهدات خود را به صورت سفرنامه یا زندگینامه منتشر کردند که در بین آنها اطلاعاتی پراکنده در زمینه نوع تعلیم و تربیت ، نحوه آموزش و پرورش و روش های معمول در تربیت به چشم می خورد.
nعلیرغم توجه دستگاه مرکزی آموزش وپرورش ومقامات محلی در تجهیز وفراهم آوردن امکانات وسیع آموزشی ، تعداد محدودی ازدانش آموزان فارغ التحصیل این مدارس،توانسته اند موفق ، به گرفتن گواهینامه عمومی آموزش ((G.C.E در سطح پیشرفته شوند .
nبه طور کلی دانشجویانی که قصد ورود به دانشگاههای ویلز و انگلستان را دارند باید:
1- در امتحانات (G.C.E) شرکت واز دوماده درسی نمره عالی بگیرند.
2- در مواد درسی دیگری مثل زبان خارجی و علوم تجربی نمره قبولی داشته باشند.
3- در برخی دانشگاهها شرط موفقیت درامتحان اختصاصی و مصاحبه نیز وجود دارد.
دانلود پاورپوینت آموزش وپرورش تطبیقی دکتر احمد آقازاده - 308 اسلاید