سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق مشکلات آموزش

اختصاصی از سورنا فایل دانلود تحقیق مشکلات آموزش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 39

 

فصل اول

مقدمه:

یکی از معضلات و مشکلات آموزش پایین بودن بازده درسی دانش آموزان در درس ریاضی می‌باشد هر ساله عده زیادی از دانش آموزان به علت ضعف در این درس ارتقاء به کلاس بالاتر را پیدا نمی‌کنند و موجب افت تحصیلی در این درس می‌شود که این ضایع‌ای بزرگ و دردی عمیق برای نظام آموزشی به شمار می‌آید که همه ساله تعداد زیادی از نیروی جوان و سازنده با هزینه‌های گزافی که دولت و وزارت آموزش و پرورش صرف این نیروهای با استعداد و آینده ساز کشور می‌کند. این چنین به هدر می‌رود.

لذا بدان شدیم تا تحقیق خود را در این مورد ارائه دهیم چرا که اکثر دانش آموزان همواره از درس ریاضی وحشت دارند و از آن بیزارند.

چه عواملی باعث افت تحصیلی دانش آموزان در درست ریاضی می‌باشد.

آیا این مشکل که به صورت یک معضل اجتماعی در جامعه درآمده است فقط مربوط به شهر زاهدان است و یا در سایر نقاط مملکت اشاعه دارد.

راههای درمان این درد فرهنگی و آموزشی در چیست؟ صدها مورد دیگر که امیدواریم در این تحقیق بتوانیم تا حدودی به بررسی این مسائل بپردازیم .

بیان مسئله

افت تحصیلی عبارت است از کاهش بازده تحصیلی دانش آموزان در نیل به اهداف سازمان آموزش و این موضوع اهمیت مسئله افت تحصیلی در درس ریاضی به عنوان یک موضوع فرهنگی ـ آموزشی و نقش آن در نظام فرهنگی و هم چنین بررسی مسائل که در بروز افت تحصیلی در این درس موثر است را نشان می‌دهد به طوری که طبق بررسیهای آماری و تحقیقاتی از 50% از کل دانش آموزان همه ساله از این درس نمره حد نصاب را نمی‌گیرند.

راه حل اساسی و نجات از این معضل را در چه باید جستجو کرد؟

آیا ضعف در روش تدریس و ارزشیابی دبیران است؟

آیا ضعف در شیوه استفاده از وسایل کمک آموزشی و یا استفاده نکردن آن است؟ و....

به هر حال افت تحصیلی نه تنها اثرات زیانباری بر زندگی فعلی دانش آموزان دارد بلکه اثرات به مراتب بدتری در آینده زندگی این دانش آموزان می‌گذارد. بنابراین تحقیق حاضر سعی دارد تا عوامل موثر بر افت تحصیلی را در مورد بررسی قرار دهد و پیشنهادات لازم را بر دست اندرکاران ارائه بدهد.

اهمیت و ارزش تحقیق

در زندگی روزمره امروز درباره توفیق سخن بسیار است. در هر حال در وجودی سازمانهای تربیتی و اولویت آموزش و پرورش نسبت به دیگر فعالیت‌های اجتماعی همه اندیشمندان و جامعه شناسان اتفاق نظر دارند.

در زمینه تعلیم و تربیت عمومی تاکید می‌کنند تا آنجا که توسعه و رشد سازمان‌های تربیتی به عنوان شاخص و معیار معتبر رشد سیاسی و اجتماعی جامع یاد می‌شود.

تسلط انسان بر طبیعت، مهار کردن تاریکی، کشف علل بیماری و یافتن راههای پیشگیری و مبارزه با آنها، ابتکار و روش‌های گوناگون برای استفاده از منابع طبیعی و ... همگی نتایجی هستند که به تدریج سیر و تکامل خاصی از راه تربیت و انتقال نسل به نسل میراث فرهنگی برای جامع حاصل آورده‌اند و این اهمیت آموزش و پرورش را آشکاری می‌سازد. جامع امروزه با برداشتی پیچیده و حساب شده به بازده کار مدرسه و تربیت و تعلیم پایبند است و ایجاد این پایبندی از اهمیت کار و نقش مدرسه در تامین خیر و صلاح عمومی ناشی است و جامع پیشرفته و زنده جهان هر روز به وسعت فعالیت‌های آموزش و پرورش اضافه می‌شود و سیر تکاملی همواره در این زمینه ادامه دارد. امروزه مدرسه عهده دار نقش به مراتب گسترده‌ای است و مشخصترین مهاری است که مسئولیت تربیت عمومی را عهده دار است.

این واقعیت در خور توجه است که اینک در حدود 30 تا 35 درصد از کل جمعیت هر منطقه‌ای به تحصیل اشتغال دارد و حدود 30 تا 40 درصد از زندگی انسان‌ها در راه تربیت و کسب شایستگی در مدرسه می‌گذرد.

با توجه به مطالب فوق می‌توان پی به اهمیت و ارزش این تحقیق برد که می‌تواند گامی در جهت عدم افت تحصیلی دانش آموزان نه تنها در درس ریاضی بلکه در سایر درس‌ها باشد. و به این نتیجه می‌رسیم که سرمایه‌هایی هر چندهم اندک که از طرف دولت و مسئولین خرج این امر می‌شود، به راحتی به هدر نرود و از همه مهمتر خود دانش آموز با طراوت و شادابی است که بر اثر شکست در امر تحصیل پژمرده میشود. و سان گلی نوشکفته پرپر می‌شود پس وظیفه شرعی و انسانی به ما حکم می‌کند که به این امر بیشتر توجه داشته باشیم و به سادگی از کار آن رد نشویم و به بررسی و نقد و کند و کاوش در اطراف آن بپردازیم و هر چند گاهی کوچک در این راه می‌تواند کمکی به جامع آموزش ـ فرهنگی مملکت و در نهایت خدمتی است برای نسل جوان و پویای کشور و نیز برای سربلندی و سرافرازی آینده کشور.

فرضیه

1ـ بین شیوه ارزشیابی درس ریاضی و افت تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد.

2ـ بین به کار بردن وسایل کمک آموزشی در درس ریاضی و افت تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد.

3ـ بین شیوه تدریس درس ریاضی و افت تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد.

اهداف

اهداف کلی

1ـ شناخت عوامل موثر بر افت تحصیلی در درس ریاضی

2ـ ارائه راه حلهای مناسب جه از بین بردن و یا به حداقل رساندن افت تحصیلی در درس ریاضی

اهداف جزئی

1ـارائه راه حل (به دبیران برای تغییر و اصلاح شیوه ارزشیابی در درس ریاضی

2ـ اراه پیشنهاد به دبیران در نحوه ارائه شیوه تدریس درس ریاضی

3ـ ارائه پیشنهادهایی برای استفاده بهینه از وسایل کمک آموزشی درس ریاضی

سوالات

1ـ آیا شیوه ارزشیابی معلمان بر افت تحصیلی دانش آموزان تاثیر دارد؟


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مشکلات آموزش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد