فرمت فایل :power point( قابل ویرایش) تعداد اسلاید: 43 اسلاید
qفرایند عمومی جمع آوری اطلاعات تا تجزیه وتحلیل وتدوین برنامه استراتژیک در نگرش پیش تدبیری
q تدوین ارکان جهت ساز(ماموریت, آرمان, ارزش)
qماتریس ارزیابی عوامل خارجی (EFE)
qماتریس ارزیابی عوامل داخلی (IFE)
q ماتریس بررسی مقایسهای رقابت (CPM)
qمدل تحلیل SWOT و پیشنهاد راهبردهای خرد و کلان
q ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM)
تدوین ارکان جهت ساز
(ماموریت)
(ماموریت)
qدرتدوین بیانیه ماموریت یا چشم انداز باید بتوان به پنج سؤال اساسی پاسخ دادکه عبارتنداز:
(1چه چیزی؟ (کالا و خدماتی که سازمان ارائه می دهد و در واقع چه نیازی از جامعه را با تامین این محصولات برآورده می سازد.)
(2چه کسی؟ (مشتریان چه کسانی هستند؟)
(3کجا؟(حیطه رقابت شرکت کجاست؟ چه در ورودیها و چه در خروجیها)
(4چرا؟(هدف بهینه سازمان چیست؟)
(5چگونه؟ (ویژگیهای منحصر به فرد و مزیت های رقابتی سازمان در رسیدن به این هدفها چیست؟)
qکانون توجه نیز باید در بیانیه شفاف گردد. کانون توجه از سه جز تشکیل گردیده, تکنولوژی,
منابع انسانی و نمای سازمانی . که بسته به نوع سازمان و توانمندی که سازمان در هر یک از سه جز دارد, به یکی از آنها می توان اشاره نمود.
پاورپوینت درباره فرایندعمومی برنامه ریزی استراتژیک