سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت تشخیص دست خط (نویسه خوان نوری - OCR)

اختصاصی از سورنا فایل دانلود پاورپوینت تشخیص دست خط (نویسه خوان نوری - OCR) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت تشخیص دست خط (نویسه خوان نوری - OCR)


دانلود پاورپوینت تشخیص دست خط (نویسه خوان نوری - OCR)

اگر ما متنی را روی کاغذ داشته باشیم و بخواهیم عین متن را بدون تایپ کردن وارد کامپیوتر کنیم چکار باید بکنیم؟ ما به وسیله «اسکنر» می توانیم تصویری از آن متن را وارد کامپیوتر کنیم، اما این فقط یک تصویر است و نمی توان روی آن پردازش انجام داد.

در واقع « تصویر دیجیتال‌شده» باید به « تصویر قابل پردازش» تبدیل شود

پردازش و آنالیز تصاویر میتواند به عنوان یک ساختار کاربردی و تکنیکی جهت تسخیرکردن، تصحیح کردن، زیاد کردن و تغییر شـکل دادن تصاویری که مشاهده می شود تعریف کرد.

موضوع:

یک سیستمOCR  به ما این امکان را می دهد که یک کتـاب و یا یک مقاله را مستقیما به یک فایل الکترونیکی تبدیل نماییم و آن را با کمک یک پردازشگر تغییر دهیم این تکنولوژی مدتهاست که به وسیله کتابخانه ها وسازمان هـای دولتـی بـرای دسـتیابی الکترونیکـی سریع به مدارک حجیم به کارمی رود و از لحاظ سرعت و هزینـه روش مناسبی است .OCR از معدود زمینه های هوش مصنوعی است که میتوان در عمل به آن تکیه کرد.

تاریخچه سیستم های  OCR:

اولین اقدامات صورت گرفته در زمینة بازشناسی حروف, در سال‌های اول دهه 1900 انجام گرفته است که دانشمندان روسی می خواستند به افراد مبتلا به نارسایی‌های بینایی کمک نماید.

در ســـال1929 در آلمـــان و در ســـال 1933 در آمریکا ابداعاتی در زمینه OCR  ثبت نمودند اینها اولین ایده ها ی شناسای ی حروف هستند.

اولین کامپیوتر تجـار ی  در سال 1951 در آمریکا شروع به کار کـرد. در ایـن زمـان بـود کـه ایـده OCR به عنوان یک پدیده قابل پیاده سازی پذیرفته شد.

در اوایل دهه 90، روش‌های پردازش تصویر و بازشناسی الگو با تکنیک‌های کارآمد هوش مصنوعی ادغام گشتند.

امروزه علاوه بر وجود رایانه‌های قدرتمندتر و تجهیزات الکترونیکی دقیق‌تر مانند اسکنرها، دوربین‌ها و صفحات رقمی‌کننده، استفاده از تکنیک‌های پردازشی مدرن و توانمند همچون شبکه‌های عصبی ، مدل‌های مارکوف پنهان ، منطق‌ فازی، و مدل‌های پردازش زبان طبیعی امکان‌پذیر گشته است.

انواع OCR :

1-تایپی
2-دست نویس
الف-پیوسته
ب-گسسته

شامل 41 اسلاید POWERPOINT


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت تشخیص دست خط (نویسه خوان نوری - OCR)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد