سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت تئوری انتخاب و کاربست های آن

اختصاصی از سورنا فایل دانلود پاورپوینت تئوری انتخاب و کاربست های آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت تئوری انتخاب و کاربست های آن


دانلود پاورپوینت تئوری انتخاب و کاربست  های آن

«تئوری انتخاب» یک تئوری مبتنی بر روانشناسی کنترل درونی است و بر سه عامل تأکید دارد:

انتخاب
مسئولیت پذیری
خود- ارزیابی
تئوری انتخاب یک تئوری برای زندگی خوش و سالم است
 دارای دو بخش است:
 1- بخش توصیفی:

انسانها چرا و چگونه رفتار می کنند؟

 تمام مشکلات روان شناختی پایدار، ریشه در مشکلات رابطه ای دارند.

 عامل اصلی مشکلات رابطه ای کنترل گری است

2- بخش تو صیه ای ( واقعیت درمانی):
 کسی را کنترل نکن، تن به کنترل نده
 همواره در حال انتخابی
مسئولیت انتخاب های خودت را بپذیر
 دائم خودت را ارزیابی کن
سه باور نادرست روان شناسی کنترل بیرونی:
باور اوّل:  رفتار من همواره واکنش یا پاسخی است به محرک های بیرونی.
باور دوّم: من می‌توانم دیگران را وادار کنم کاری را که مایل نیستند انجام دهند را انجام دهند و دیگران نیز می‌توانند فکر، عمل و احساس مرا رقم بزنند.

باور سه: من وظیفه اخلاقی- اجتماعی دارم که از افراد انسانهای بهتری بسازم، بنا بر این مسئولیت اخلاقی من حکم می کند که به هر طریقی (اعم از تهدید، تمسخر، طعنه، گوشه و کنایه مستقیم و غیر مستقیم، تنبیه و یا حتا پاداش) آنها را ترغیب کنم تا چیزی که من فکر می کنم درست است را انجام دهند.

 سه موقعیت کنترل گری:

کسی تلاش می‌کند شما را مجبور به انجام کاری کند که شما نمی‌خواهید.
شما می‌خواهید که دیگری کاری را انجام بدهد که خود او نمی‌خواهد و معمولاً از طرق مختلف ـبه طور ضمنی یا علنی ـسعی می کنید او را مجبور می ‌کنید که آنچه شما می‌خواهید را انجام دهد.
تو و دیگری هر دو تلاش می‌کنید تا یکدیگر را مجبور به انجام کاری کنید که نمی‌خواهید.
آسیب های کنترل گری:
رابطه ما را با افراد پیرامونمان تخریب می کند
رابطه از دیدگاه تئوری انتخاب اصلی ترین مجرای ارضاء نیاز ها و خواسته های ماست
تخریب رابطه باعث مغفول شدن نیاز به عشق و احساس تعلق می شود
وقتی فرد نتواند احساس عشق و تعلق کند:
مشکلات در زمینه های زیر به وجود می آید:
1- فردی
2- اجتماعی
3- شغلی
4- تحصیلی و درسی
5- ارتباط والدین با فرزندان
6- زندگی مشترک
پیامد های رابطه ی ناخشنود  :
 1-  مشکلات فردی:
اعتیاد به مواد
 گرایش به مصرف مشروب
روابط جنسی نا مشروع خارج از عشق و محبت واقعی
2- مشکلات اجتماعی:
 قانون گریزی
 مخالف ورزی ( بی حجابی- بد حجابی)
 خشونت های خیابانی
 جرم خیزی
3- تولید و خدمات بدون کیفیت
 بد کاری
کم کاری
خراب کاری
4- مشکلات تحصیلی و درسی
 دانش آموزان دشوار
 کم کاری در مدرسه
گریز از مدرسه
 دانش آموزان دلسرد
شامل 25 اسلاید POWERPOINT

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت تئوری انتخاب و کاربست های آن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد