مقاله پژوهشی مدیریت و حسابداری با فرمتpdf صفحات 12
چکیده
سازمان های امروزین با هر اندازه و نوعی، به نوعی به سمت مجازی شدن سوق یافته است. از
طرف دیگر مسئله افزایش متقاضیان آموزش و پیشرفت در فناوری اطلاعات وارتباطات سبب
ایجاد نگرشی جدید در امر آموزش و شیوه های آن شده است و دراین بین آموزش مجازی
فرصت های جدیدی را در عرصه زندگی و یادگیری و ارتقای سطح علمی وفرهنگی، به ویژه
برای بزرگسالان فراهم آورده است. در این راستا پژوهش حاضر با هدف مطالعه امکان سنجی
استقرار آموزش مجازی در صداو سیما در زمینه های فرهنگی بر روی جوانان شهرستان ارومیه
انجام گرفت. نمونه آماری 083 تفر از جوانان مخاطب برنامه های صدا وسیما شامل گروه سنی
88 03 سال ساکن در شهرستان ارومیه بودند که توسط جدول مورگان و به روش نمونه گیری -
تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته با پایایی
3/30 بود و روایی محتوایی آن توسط متخصصان مربوطه تائید گردید. نتایج تحقیق نشان داد بین
استقرار آموزش مجازی در صدا وسیما و ارتقای سطح فرهنگی جوانان رابطه معنی دار وجود
دارد. همچنین آموزش مجازی برارتقای سطح کارایی، کیفیت یادگیری، ایجاد نگرش مساعد
برای پذیرش تغییر و نوآوری ، میزان رضایتمندی جوانان و افزایش همکاری و تعامل
مخاطبان)جوانان( نقش دارد. و در نهایت نتایج بیان کننده آن بود که بین استقرار آموزش مجازی
وجنسیت و هم چنین با مقاطع مختلف تحصیلی جوانان تفاوت معنی داری وجود ندارد. در
راستای تحقق نتایج پژوهش حاضرپیشنهاد شد : مسئولین در صدا و سیما، نسبت تهیه و تدوین
سیاست هایی برای ایجاد انگیزه و دستورالعمل های متناسب با آن در اولویت اقدامات برای بهره
گیری از آموزش مجازی اقدام نمایند تا هر چه بیشتر زمینه ارتقای سطح فرهنگی جوانان فراهم
گردد.
واژگان کلیدی: آموزش مجازی، صداوسیما، شهرستان ارومیه
مطالعه امکان سنجی استقرار آموزش مجازی در صداو سیما در زمینه های فرهنگی بر روی جوانان