سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله کودک آزاری

اختصاصی از سورنا فایل مقاله کودک آزاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 150

 

فصل اول

مقدمه

مقدمه :

«واماحق الصغیر : فرحمته و تثقیفه و تعلیمه و العفوعنه و السترعلیه و الرفق به و المعونه له و الستر علی جرائر حلاثته فانه للتوبه و المداراه و ترک مهاحکمه فان ذلک ادنی لرشده »

و اما حق کسانی که که کوچکترند آن است که با آنان مهربان باشی درانتقال صحیح فرهنگ و آداب سازنده نسبت به او کوشا باشی ، ارزشها را بشناسی و به او بشناسایی و تعدیلش کنی آموزشهای لازم و موثر در زندگی پاک وسالم را شناخته و به او تعلیم دهی با توجه به اینکه کوچکترین وکم تجربه و کم طاقت است دربرابر کوتاهی های او گذشت سازنده داشته باشی راز دار او باشی و او را خجلت ندهی رفتار تو باکوچکترها دوستانه باشد (با او راه بیایی) درمشکلات یارو کمک کاراو باشی خطاهای ناشی از کودکی و کم تجربگی را به رخ او نکشی و او را جری ولجوج بار نیاوری که این نوع عکس العمل سبب می شود که از آن خطاها بازگشت نماید با او (علاقانه ـ ماهرانه) مدارا کنی او را درمعرض آزمایشها طاقت فرسا که موجب احساس سرشکستگی و عقب ماندگی اش شود قرار مده (باتوجه به تلاش در راه رفع عقب ماندگی اش که این نوع رفتار برای تامین رشد انسانی او مناسبتر و راه نزدیکتری است . امام سجاد )

شاید مسئله حقوق کودک درجهانی ناآشنا با تعلیم عمیق و فطری اسلام است از زمان تصویب اعلامیه حقوق کودک مطرح شده باشد اما این مهم در 14 قرن توسط داندی راهنمای کمال از سوی خداوند منان برای جامعه بشری بیان شده است آن دربرهه ای از زمان که فرزندان خوبی از اموال ودارایی مردان بشمار می آمدند (البته ازنوع مذکرشان ) دختران زنده زنده بدل خاک سپرد. می‌شدند و پسران درجمع توانمندیها و جلال و ثروت مردان محاسبه میگردیدند درتاریخ به داستانهای زیادی برمی خوریم که حکایت از اهمیت کودکان درچشم رسول اکرم (ص) دارد دبر رسیدن ایشان به صف نماز جماعت مسجد که درنتیجه عدم اجازه کودکان به خروج از بازی ایشان رخ داد و معامله ای که حضرت با مقداری خوراکی با آنان نمودند تا اجازه رفتن به مسجد را به ایشان بدهند و نمونه ای شرین و لطیف ازاین دست است .

اما امروزه درگوشه کنار دنیا و نقاط مختلف این کره خاکی شاهد از دست رفتن حق و حقوق اولیه این مظلومان هستیم پایمال شدن این حقوق در دوقطب اقتصادی جهان قابل تأمل است درقطبی که ادعای پیشرفت و صنعتی شدن را یدک می کشد به نحوی و درقطب دیگر که شامل کشورهای عقب مانده و فقیر و توسعه نیافته است به گونه ای دیگر .

از سوی نیز مسائل متبلا به جهان کنونی چون غارتها ـ قتلها ـ جنگلهای تجاوزات قاچاق اسلحه و مواد مخدر ، سیاست بازیها و بطور کلی بی‌اخلاقی‌ها چنان افکار عمومی را تحت شعاع قرار داده که کمترکسی بفکر این امر می‌افتد همیشه درمیان کشمکشها و درگیریها آنهایی که بدست فراموشی سپرده میشوند کودکانند .

نابسامانیهای اقتصادی ، ماشینی شدن بی رویه زندگی وازهمه مهمتر تهی شدن از اخلاق پاک انسانی زمینه را برای آزار جمعی و جنایات درمورد کودکان آماده میسازد اما چه باید کرد؟ آیا نباید پیش از وقوع حادثه چاره سازی شود ؟ تا چه هنگام باید سرمایه های عظیم انسانی درپشت درهای بسته خانه ها و شاید هم درمدرسه های «درباز» مورد ضرب و شتم قرار گیرند؟ و سلامت خویش و حتی جان خویش را ببازند و از حداقل از داشتن ایمنی روحی و روانی درآینده خویش محروم گردند و اگر بخواهیم تا حدودی جلوی پایمال شده حقوق کودکان گرفته شود ابتدا باید به خانواده توجه کنیم خانواده اساسی ترین نهاد جامعه پذیرکردن کودکان بویژه در سالهای حساس اولیه زندگی است .

خانواده تحت شرایط ، کودکان را آماده میسازد ، تا تواناییهای بالقوه خود را شناسایی کنند و بعنوان افراد ، بالغ نقش های سودمندی را درجامعه به عهده گیرند . (ستوده 80 )


دانلود با لینک مستقیم


مقاله کودک آزاری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد