![مروری بر عوامل موثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک](../prod-images/897689.jpg)
مقالات علمی پژوهشی چاپ شده با فرمت pdf صفحات 7
چکیده:
امروزه تجارت الکترونیک یکی از مسائل مهم و اساسی در دنیای کسب و کار است و به مبادلاتی که بین افراد و سازمان بدون حضور
فیزیکی و به وسیله اینترنت انجام میگیرد اطلاق می شود. تجارت الکترونیک باعث افزایش ارتباط اقتصادی در سطح ملی و بین
المللی می گردد. اما آنچه در تجارت الکترونیک نقش بسزایی دارد اعتماد مردم به فضای وب و الکترونیک است. اعتماد مشتریان یکی
از عوامل مهم و از عنصرهای اصلی موفقیت تجارت الکترونیک به شمار می رود.با این وجود مفهوم اعتماد مشتری و عوامل موثر آن
برای خریدار به صورت شفاف تعریف نشده است. بررسی عوامل موثر بر رضایت مندی و اعتماد مشتریان به تجارت الکترونیک و به
کارگیری راهبردهای موثر در این زمینه از عوامل تاثیر گذار برای موفقیت تجارت الکترونیک به شمار می رود.مقاله پیش رو ضمن
بیان تعاریفی از تجارت الکترونیک ،اعتماد و مباحث مربوط به موضوع پیشنهاداتی در این زمینه ارائه می دهد.
واژگان کلیدی: تجارت الکترونیک، رضایت مشتری، مفهوم اعتماد، مزایای تجارت الکترونیک
مروری بر عوامل موثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک