نوع فایل: power point
قابل ویرایش 45 اسلاید
قسمتی از اسلایدها:
چکیده
در تحولات چند دههٔ اخیر، بویژه در کشورهایی که توانسته اند از نظر علوم در زمرهٔ کشورهای توسعه یافته محسوب شوند و یا در مرحلهٔ انتقال قرار گیرند، توجه ویژه به تولید علم و بهره برداری از آن مورد تاکید بوده است.
در سراسر جهان یک تردید عمومی در مورد مطلوب بودن کوتاه مدت و بلند مدت استفاده از تکنولوژی آموزشی در تولید علم وجود دارد. این تردید بصورت تکنوفیلی « دوست داشتن تکنولوژی» وتکنوفوبی « تکنولوژی گریزی» می باشد. بسیاری از افراد ادعا دارند که اتکای فزایندهٔ ما به تکنولوژی منجر به تخریب اجتماع می گردد، و دیگران معتقدند که تکنولوژی جاده ای به سمت جهان رویایی می باشد. اغلب مردم آن را پذیرفته اند و با ارزش آن مواجه شده اند و آن را نه مخرب و نه رؤیا بافی می دانند. هدف این مقاله مروری بر تاثیر تکنولوژی آموزشی در توسعهٔ علمی است ؛ با توجه به تغییرات روز افزونی که در آموزش رخ می دهد، مشخصه اصلی و عمدهٔ عصر کنونی ، محوریت یافتن علم و تولید و بکار گیری آن می باشد.
فهرست مطالب و اسلایدها:
چکیده
مقدمه
تکنولوژی آموزشی و توسعه علمی
تکنولوژی آموزشی
جیمز براون و همکاران او تکنولوژی آموزشی را چنین تعریف کرده اند
تاریخچه
تکنولوژی آموزشی به کجا می گراید
طراحی در تکنولوژی آموزشی
اهداف
نقش اهداف آموزشی
انواع اهداف آموزشی
منشاء اهداف آموزشی
طبقه بندی اهداف آموزشی
تعیین شرایط
الف)نمونه هایی از تجهیزات آموزشی
ب)نمونه هایی از رسانه های آموزشی
معرفی دفتر تکنولوژی آموزشی
فعالیتها و پایگاهها
معرفی
ضرورت
طراحی دوره های آموزشی
پایگاهها
تعریف و کاربرد سیستماتیک
تکنولوژی آموزشی
از نظرجیمز براون
معرفی اجزاء موجود در الگوی آموزشی جیمز براون
کاربرد علوم مختلف نظیر روانشناسی ، ارتباطات و هنر در تکنولوژی آموزشی
انجمن تکنولوژی آموزشی و شرایط و نحوه عضویت»
کلیات و اهداف
الف ) ایجاد زمینه های ارتباط بین انجمن ، دانشگاه و سایر مراکز علمی به منظور
ضرورت کاربرد تکنولوژی آموزشی
پیامدهای تکنولوژی آموزشی
منابع
منابع و مأخذ:
1- دانشنامه رشد
azad.ac.ir2-
3- www. edtech.blogfa.com
4- مجموعه مقالات همایش نهضت تولید علم ، جنبش نرم افزاری و آزاد اندیشی منطقه شش دانشگاه آزاد اسلامی
5- باشگاه اندیشه
پاورپوینت تکنولوژی آموزشی. ppt