سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه تعارض وماهیت آن. doc

اختصاصی از سورنا فایل پروژه تعارض وماهیت آن. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه تعارض وماهیت آن. doc


پروژه تعارض وماهیت آن. doc

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 150 صفحه

 

مقدمه:

دانشگاه به عنوان یک عامل اجرائی در آموزش و تربیت فرد وهدایت وی به سمت شهروندی موثر و مفید به حال جامعه ، دارای نقش موثر بوده و بدون تردید تامین کننده نیروی انسانی مورد نیاز جامعه درآ‌ینده خواهد بود. به همین دلیل امروزه در جوامع مختلف , دانشگاه ها از نظر کمی و کیفی رشد و گسترش یافته و تقاضا برای ورود به آنها روز به روز زیادتر می شود و تعداد کثیری دانشجو برای تحصیل و برخورداری از مزایای آن به دانشگاهها روی می آورند.

دانشگاه بعنوان یک نهاد تعلیم و تربیت از همه نهادهای اجتماعی پیچیده تر است. دانشگاه همانند سایر سازمان های رسمی بایستی با وظایف ساخت ، اداره و جهت دادن به ترکیب پیچیده ای از منابع انسانی در گیر گردد. بر خلاف اغلب سازمانهای رسمی تولید دانشگاه انسان است و این امر موجب پیدایش مسائل ویژه درمدیریت دانشگاه می گردد.

از جمله مسائلی که دانشگاه به عنوان یک سازمان با آن روبرو است مساله تعارض و عدم موافقت هاست. فعالیتهای سازمانی مستلزم تعامل بین افراد وگروه های سازمان می باشد. در سازمان ها افراد مختلفی در رده های گوناگون مشغول انجام فعالیت ها و وظایف خود می باشند. لازمه انجام این فعالیت ها ارتباط دو جانبه یا چند جانبه افراد با همدیگر بوده که می توانند زمینه ساز ایجاد تعارض باشند

بنابراین یکی از عمده ترین و در عین حال غیر قابل اجتناب ترین مسائل در سازمان ها تعارض بین افراد و گروههای موجود در آنها می باشد.دانشگاه نیز از این امر مستثنی نیست. « اصولا خمیر مایه مدیریت نظامهای آموزشی با تعارض عجین است » (لی فام وهدویه2،( 1974 ).)

باید به خاطر داشت که این وجود تعارض نیست که باعث اختلال و از هم پاشیدگی روابط در سازمان می شود بلکه مدیریت غیر اثر بخش تعارض ها است که سبب نتایج نامطلوب می شود. تعارض در حد معقول یک جنبه طبیعی و مطلوب در هر رابطه ای است و اگر مدیریت تعارض به شکل سازنده صورت گیرد بسیار ارزشمند خواهد بود ( کتزلز 3 و همکاران ، ترجمه کریمی ، 1378 ).

بنابراین سازمان ها بخصوص ( دانشگاه ها ) برای اینکه از حداکثر توان جسمانی و روانی و فکری کارکنان خود بهره گیرند باید اختلافات ، کشمکش ها و تعارضات را به گونه ای موثر و سودمند اداره کند. از کسانی که نقش مهمی در شناسایی ، هدایت و حل تعارضات در سازمان ها دارند ، مدیران آن سازمان ها می باشند. توانایی برخورد مدیران با تعارض و اداره آن در موفقیت و اثر بخشی کارکنان و سازمان های آنها اثر بسزایی دارد.

یکی از مهمترین عواملی که تعیین کننده توانایی مدیر در حل موثر تعارض است برخورداری او از هوش عاطفی  است. برخلاف آنچه که درگذشته تصور می شد و هوش شناختی را تنها عامل موفقیت افراد می دانستند امروزه هوش عاطفی را از عوامل تعیین کننده موفقـیت افراد در کار و زندگی می دانند  (گلمن ، 1995 ).آنچه که امروزه هوش عاطفی نامیده می شود در اصل ، منبع اصلی انرژی ، قدرت ، آرزو و اشتیاق انسان است و درونی ترین ارزش ها و اهداف فرد را در زندگی فعال می سازد. با توسعه عاطفی فرد می آموزد که احساسات خود و دیگران را تایید کند و برای آنها ارزش قائل شود و بطور مناسب به آنها پاسخ گوید و در می یابد که عواطف در هر لحظه از روز اطلاعات حیاتی و سودمندی در اختیار او می گذارند. این واکنش قلبی است که نبوغ خلاق و شهود را شعله ور می سازد. فرد را با خود صادق می گرداند ، روابط اطمینان بخش برقرار می کند ، تصمیمات مهم را روشن می کند ، قطب نمای درونی برای زندگی و کار فراهم آورد و شخص را به پیش آمدهای غیر مترقبه و راه حل های موفقیت آمیز رهنمون می سازد ( کوپر ، 1880 ، به نقل از عزیزی ،1377 )

 

فهرست مطالب:

مقدمه و معرفی

مقدمه

زیر بنای نظر ی تحقیق

الگو و نظریه های الگوسازی

بیان مسأله

ضرورت و اهمیت تحقیق

اهداف تحقیق

ادراکات نقش عمده ای در تعارض ها دارند. از این منظرافراد تعارض را در سه بُعد می بینند

همکارانه کردن / رقابتی

دیدگاههای متفاوت پیرامون تعارض سازمانی

دیدگاه سنتی ( یگانگی )

دیدگاه کثرت گرا

دیدگاه تعامل گرا 3

انواع تعارض

تعارضهای نهادینه شده 3

تعارض های نو ظهور

تعارض سازنده

تعارض مخرب

الف ) تعارض درون فردی

تعارض ناکامی و تعارض هدف

شکل 3 عکس العمل فرد نسبت به ناکامی (همان منبع، ص 372)

ب ) تعارض بین فردی 5

ج) تعارش بین گروهی 2

علل ایجاد تعارض در سازمان ها 5

تعارض ارتباطی

2 – تعارض رفتاری

تعارض ساختاری

اندازه سازمان

اختلاف بین صف و ستاد

مشارکت

شکل ‌4 تعارض و تغییر ( رابینز ، 1994 ، ترجمه الوانی و دانایی فرد ، 1376 )

تعارض و اثر بخشی سازمانی

تاکید بر اهداف و اثر بخشی سراسری سازمان

تسهیل ارتباطات میان گروهی

تعیین وظائف ثابت با ساختار صحیح

احتراز از موقعیت های برد و باخت

اهداف مشخص و مشترک

کاهش وابستگی ها

گسترش منابع و امکانات

مافوق واحد ( رئیس مشترک )

جابجایی پرسنل

تجزیه فیزیکی و ساختاری

واحدهای هماهنگ شده

تغییر سیستم ارزیابی و ارائه پاداش

سیستم رسیدگی به شکایات

ضابطه مند کردن امور

طراحی مجدد مشاغل

اخراج ، ادغام و انحلال

1-تفرقه انداختن و حکومت کردن

2-سرکوب کردن تعارض

3-حل سازنده تعارض

رویکردهای حل تعارض 3

الف ) راهبرد عدم مقابله

ب ) راهبرد راه حل گرایی

ج ) راهبرد کنترل

جدول 1 مقایسه رویکردهای حل تعارض (ویلتون و کمرون ، 1992 )

پنج رویکرد فوق را می توان در موقعیتهای مناسب زیر به کار برد

رویکرد همکاری ( اشتراک مساعی )

رویکرد اجتناب

رویکرد سازش

رویکرد مصالحه

رویکرد رقابت

چانه زنی

دو رویکرد برای چانه زنی وجود دارد. توزیعی و یکپارچه

چانه زنی توزیعی 2

2-چانه زنی یکپارچه

جدول 2 راهبردهای چانه زنی ( به نقل از ویلتون وکمرون ، 1992 )

میانجی گری

تعریف

4 – حکمیت

ب ) هوش عاطفی

تعریف هوش عاطفی

اساس زیستی عواطف وهوش عاطفی

هوش عاطفی از دیدگاه گاردنر

هوش عاطفی از دیدگاه مایروسالووی

هوش عاطفی از دیدگاه بار _ آن

ابعادهوش عاطفی از دیدگاه بار_آن

هوش عاطفی از دیدگاه گلمن

مولفه های هوش عاطفی گلمن

مولفه خود آگاهی

مولفه مدیریت خود 2_( کنترل عواطف )

آگاهی اجتماعی 1( همدلی )

مولفه مهارت های اجتماعی ( مدیریت روابط )

توجه معاصر به هوش عاطفی

تقسیم بندی افراد بر اساس  IQ و EQ 3  از دیدگاه جک بلوک 4

مردانی با  IQ بالا

مردانی با EQ بالا

زنانی با  IQ بالا

زنانی با  EQ بالا

نقش وراثت و محیط درهوش عاطفی

ویژگی های افراد باهوش عاطفی بالا و پائین

یک شخص با هوش عاطفی بالا

آموزش و یادگیری هوش عاطفی

(مهارتهای ارتباطی )

چارچوب مفهومی ارتباطات 2

هدف ارتباط

اهمیت ارتباطات

شکل 5 الگوی ساده فرایند ارتباطات

شکل6 الگوی پیچیده فرایند ارتباطات (مورهد و گریفین، 1379. ترجمه الوانی و

معمارزاده)

شکل 7 تقسیم اوقات مدیران (مجله مدیریت شماره 56-55 ، آذر و دیماه ، 1380)

الف) مهارت کلامی 1

ب) مهارت بازخورد 2

ج) مهارت شنود مؤثر

خلاصه بحث ارتباطات

الگو 1( مدل )

الگو سازی 2

الگو سازی برای فرد

مرحله اول. ساخت دهی و فعالیت

مرحله دوم. آزمون

مرحله سوم. تقویت

نظریه های الگو سازی

انواع الگو ( مدل )

شکل 8 یک نوع طبقه بندی مدل ها (نواز شریف و رشید اصلانی، 1376 )

مدل های مفهومی . شامل مدل های ذهنی ، توصیفی ، و لفظی می باشد.

مدل های نمادی. شامل مدل های شمایی ، ریاضی و نموداری هستند.

مدل های تمثالی  . شامل مدل های تصویری و فیزیکی ( نمادی ) هستند.

مدل های همسان . مدل های همسان مانند سیستم های واقعی ساخته می شوند.

بیان مسأله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

الف) هدف کلی تحقیق

ب) اهداف ویژه

فرضیه های تحقیق

الف) فرضیة‌ اصلی

ب ) فرضیه های فرعی

پیش فرض های تحقیق

محدودیت های تحقیق

الف) محدودیت هایی که در اختیار محقق بوده است:

تعریف واژه ها و اصطلاحات

الف) تعاریف تئوریک

هوش عاطفی

مؤلفه های هوش عاطفی

1ـ خود آگاهی:

2ـ خود مدیریتی

3 ـ آگاهی اجتماعی(همدلی ):

4 ـ مهارتهای اجتماعی (تنظیم روابط):

5 ـ خود انگیزی

مهارت های ارتباطی

مهارت شنود

مهارت بازخور

تعارض

مدیریت تعارض

راهبردهای مدیریت تعارض

1 ـراهبرد کنترل

2 ـ راهبرد راه حل گرا

3 ـ راهبرد عدم مقابله

مدیر آموزشی

مدیر اجرایی

ب) تعاریف عملیاتی

هوش عاطفی

راهبردهای مدیریت تعارض

مهارت های ارتباطی

فصـل دوم

پیشینه تحقیق

مقدمه

تعارض

الف ) تحقیقات انجام شده در داخل کشور

جدول  3 کوزان (1989 ترجمه حضوری (1371 )

هوش عاطفی

الف ) تحقیقات انجام شده در داخل کشور

ب ) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

ج ) ارتباطات

الف ) تحقیقات انجام شده در داخل کشور

ب – تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

فصـل سوم

روش شناسی تحقیق

مقدمه

متغیرهای تحقیق

هوش عاطفی

ابزار و وسیله تحقیق

پرسشنامه هوش عاطفی

پرسشنامه مهارت های ارتباطی

پرسشنامه راهبردهای مدیریت تعارض

پایایی پرسشنامه هوش عاطفی توسط دیگران

پایایی پرسشنامه راهبردهای مدیریت تعارض

پایایی و روایی به دست آمده از پرسشنامه مهارت های ارتباطی توسط محقق

نحوه جمع آوری اطلاعات

روش های آماری

رعایت مسائل اخلاقی

 

منابع ومأخذ:

منابع فارسی:

1-آرامسترانگ، لارنس ای. تأثیر محیط در فعالیتهای ورزشی. ترجمه عباسعلی قائینی و همکاران، تهران: سمت. 1381

2-آریانپور کاشانی، عباس. فرهنگ کامل انگلیسی- فارسی. تهران: امیرکبیر ، 1370.

3-ابراهیم، خسرو و همکاران. انگلیسی برای دانشجویان تربیت بدنی، تهران: انتشارات سمت، 1383.

4-امینی، محمد. واژه نامه علوم تربیتی، نمایشگاه، نمایشگاه و نشر کتاب قم، 1374.

5-باطنی، محمدرضا. فرهنگ معاصر انگلیسی- فارسی. فرهنگ معاصر، 1374.

6-تحریریان، محمد حسن و همکاران. انگلیسی عمومی برای دانشجویان دانشگاه، اصفهان: چهار باغ، 1381.

7-حیبم، سلیمان. فرهنگ جامع فارسی- تهران: فرهنگ معاصر 1369.

8-حبیبم، سلیمان، فرهنگ انگلیسی – فارسی، تهران: فرهنگ معاصر 1375.

9-خاکی، غلامرضا. روش تحقیق در مدیریت، تهران: مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی. 1379.

10- داورپناه، محمدرضا. فرهنگ جامع علوم تربیتی و زمینه های وابسته. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی، 1379.

11- دورلند، ویلیام. فرهنگ پزشکی انگلیسی- فارسی. ترجمه محمد هوشمند.، تهران: مؤسسه نشر کلمه. 1375.

12- دیز، جیمز، هالی، استوارت. روانشناسی یادگیری. محمدتقی براهنی، تهران. نشر رضایی، 1363.

13- پیلور، جی گالن و همکاران. برنامه ریزی درسی. برای تدریس و یادگیری بهتر. ترجمه غلامرضا خوئی نژاد، مشهد: آستان قدس رضوی، 1372.

14- عباس زادگان، محمد. فرهنگ واژگان و اصطلاحات مدیریت. تهران: انتشارات سوره، 1378.

15- صاری، علی و همکاران. چاقی علل و رابطه آن با بیماریها و ورزش، تهران: انتشارات چهره. 1370.

16- فاکس و مایتورس، فیزیولوژی ورزش، ترجمه اصغر خالدان. تهران: دانشگاه تهران، 1375.

17- فراهانی، ابوالفضل و همکاران. زبان تخصصی (رشته تربیت بدنی). تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور، 1381.

18- فیت، هالیس. تربیت بدنی ویژه. ترجمه، محمدتقی منشی طوسی. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی، 1365.

19- کردی، رامین. آشنایی با اصول پزشکی ورزش. تهران: کتابخانه ملی ایران، 1378.

20- مانتانا، پاتریک. فرهنگ فراگیری دانش مدیریت. ترجمه سهراب خلیلی، تهران: یادواره کتاب، 1380.

21- نام آور، حمید. فرهنگ پزشکی دورلند. تهران: یادواره کتاب، 1379.

22- وست، دبورا. مبانی تربیت بدنی. ترجمه احمد آزاد. تهران: انتنشارات کمیته المپیک جمهوری اسلامی ایران، 1376.

 

منابع انگلیسی

1- Astrand. Olof (1977)." Textbook of work physiology"

2- Chelladurai, p (1999) "Human Resource Management' Human kinetics.

3- Educational Resources Information Center (ERIC), 1988.

4- Gallahue. David L. (1982).

5- Harrison, Clarke. (1986) "Application of Measurment in physical Education Newjersy. Englewood Gliffs.

 6- Hornby. A.S (1996) "Oxford Advanced learner's dictionary". Great Britain.

7- Houghton Mifflin Company (1982). "The American Heritage Dictionary". Boston.

8- Longman (1990). Dictionary of contemporary English, England.

9- Paynton- Brooks (1980) "The Human Body". C.V Mosby Company.

10- Random House. "The Random House Dictionary". NY: the U.S.A

11- Schmidt, Richard A (1999). "Motor Controland Learning". Human Kinetics. The U.S.A

12- Steinmann, Marion and Ralph grawunder (1982) "Life and Health". Random House. New York.

13- Webster, Noah (1983) "Webster twentieth century Dictionary". Simon and Schuster, the U.S.A

14- Wells and Lattgens (1992) "Kinesiology" Scientific Bases of Human Motion. "Saunders College philadelphia.

15- Wootton, Steve (1988) "Nutrition For Sport". Oxford. England.


دانلود با لینک مستقیم


پروژه تعارض وماهیت آن. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد