
فرمت فایل :powerpoint تعداد صفحات ۲۵ صفحه
بخشی از اسلایدها:
مقدمه:
استراتژی فعلی دنیای پیشرفته صنعتی برپایه تولید و نت با عیوب صفر (Zero Defects)، از کارافتادگی صفر (Zero Breakdowns) و حوادث صفر (Zero Accidents) میباشد. برای رسیدن به این اهداف، دو استراتژی عمده نت وجود دارد: TPM , RCM
اکثر کارخانجات تولیدی و خدماتی خط مشی و سیاست کلی خود را هر ساله تدوین و ارائه مینمایند، ولی عموما برنامه خاص نت در راستای آن سیاستها را ارائه و به مورد اجراء نمیگذارند. استراتژی RCM نتایج و دستاوردهای مختلفی بدنبال خود دارد که با اجراء ودستیابی به نتایج آن میتوان در راستای اهداف و سیاستهای کلی شرکت, حرکت نمود.
RCMمقدار نت مناسب برای رسیدن به حداکثر توانایی و قابلیت اطمینان ذاتی تجهیزات را براساس شرایطکاری مربوطه مشخص میکند. به عبارت دیگر برای تجهیزات مشابه و در شرایطکاری مختلف, نیازهای متفاوتی تعیین و مشخص مینماید, که این برخلاف روشی است که در حال حاضر در بسیاری از کارخانجات بکار گرفته میشود.
موانع اصلی اجراء و بکارگیری موفقRCM ، زمان و تلاش مورد نیاز, طرز فکر نفرات نت و دیدگاه سنتگرایی آنها میباشد.
تحقیقات گذشته:
ایده و مفهوم RCM در مقاله گروه نگهداری و تعمیرات بوئینگ 747 در سال 1968 تحت عنوان " برنامه ارزیابی نگهداری و توسعه " ارائه گردید. این برنامه بنام MSG1 نامگذاری گردید. در سال 1970 نسخه اصلاح شده این مقاله تحت عنوان MSG2بنام "برنامهریزی عملیات نگهداری و تعمیرات سازمان هواپیمایی و سازنده "منتشر شد. در سال 1979 سازمان حمل و نقل هوایی پس از بازنگری مقاله MSG2، آنرا در سال 1980 تحت عنوان " برنامهریزی عملیات نگهداری و تعمیرات سازمان هواپیمایی و سازنده " بنام MSG3 ارائه نمود. برنامه MSG3 برای هواپیماهای سری 757 و 767 بکار گرفته شد. در سال 1981 سازمان دفاع امریکا پس از مطالعه دقیق و بازنگری MSG2، آنرا تحت عنوان " نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان " ارائه نمود. از این روش درتولید محصولات نظامی در نیروی دریایی امریکا استفاده شد.
پاورپوینت درباره مدیریت نگهداری و تعمیرات