سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه بررسی روابط متقابل میان اجزاء سرمایه فکری و اثرات آن برکسب مزیت رقابتی در بانکهای دولتی و خصوصی استان سیستان و بلوچس

اختصاصی از سورنا فایل پایان نامه بررسی روابط متقابل میان اجزاء سرمایه فکری و اثرات آن برکسب مزیت رقابتی در بانکهای دولتی و خصوصی استان سیستان و بلوچستان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه بررسی روابط متقابل میان اجزاء سرمایه فکری و اثرات آن برکسب مزیت رقابتی در بانکهای دولتی و خصوصی استان سیستان و بلوچستان


پایان نامه بررسی روابط متقابل میان اجزاء سرمایه فکری و اثرات آن برکسب مزیت رقابتی در بانکهای دولتی و خصوصی استان سیستان و بلوچستان

 

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:182

فهرست مطالب:
              عنوان    صفحه
           فصل اول :کلیات تحقیق    1
1-1-    مقدمه    2
1-2-    تشریح وبیان موضوع    3
1-3-    ضرورت واهمیت انجام تحقیق    3
1-4-    گزاره های تحقیق    4
1-4-1- مدل مفهومی تحقیق    4
1-4-2- سئوالات تحقیق    5
1-4-3- فرضیات تحقیق    5
1-4-4- اهداف تحقیق    6
1-5-    روش تحقیق    6
1-6-    قلمرو تحقیق    6
1-7-    جامعه آماری،نمونه وروش نمونه گیری    6
1-8-    روش تجزیه وتحلیل اطلاعات    7
1-9-    تعریف عملیاتی متغیرها    7
فصل دوم :ادبیات تحقیق    9
2-1- سرمایه فکری    10
2-1-1- اقتصاد دانش    10
2-1-2- جایگاه سرمایه فکری درمیان جنبش های مختلف    15
2-1-3- تعاریف مختلف سرمایه فکری    18
2-1-4- انواع طبقه بندیهای اجزاء سرمایه فکری    21
2-1-5- شباهت موجود درتعاریف واجزای مدلهای سرمایه فکری    37
2-1-6- چرا یک چنین تغییروگذاری به سمت وسوی داراییهای نامشهود وجود دارد    41
2-1-7- منافع ومزایای اندازه گیری سرمایه فکری    42
2-1-8- اندازه گیری سرمایه فکری : مد لها و روشها ی آن    44
2-1-9- گزارش دهی سرمایه فکری     51
2-1-10- مدیریت سرمایه فکری     56
2-1-11- فرق بین سرمایه فکری با مدیریت دانش ومدیریت نامشهودها    59
2-1-12- ارتباط وپیوند میان مدیریت دانش وسرمایه فکری    61
2-1-13- اثربخشی مدیریت سرمایه فکری     62
2-1-14- سابقه تحقیقات صورت گرفته در زمینه سرمایه فکری     64
2-2- مزیت رقابتی    66
2-3- ابعاد مزیت رقابتی     67
2-3-1- کارایی    68
2-3-2- کیفیت    69
2-3-3- نوآوری    71
2-3-4- پاسخگویی به مشتریان    71
فصل سوم :روش انجام تحقیق    75
3-1- مقدمه     76
3-2- روش شناسی تحقیق    77
3-3- متغیرهای تحقیق    79
3-4- روشهای جمع آوری داده ها    79
3-5- تشریح پرسشنامه تحقیق    80
3-6- تعیین میزان روایی وپایایی پرسشنامه    81
3-6-1- روایی پرسشنامه    81
3-6-2- پایایی پرسشنامه    82
3-7- جامعه ونمونه آماری     84
3-7-1- جامعه آماری     84
3-7-2- قلمرو مکانی تحقیق    84
3-7-3- قلمرو زمانی تحقیق    84
3-7-4- نمونه آماری و روش محاسبه حجم نمونه    84
3-8- روشهای نمونه گیری    86
3-9- روشهای تجزیه تحلیل اطلاعات    86
3-9-1- تحلیل عاملی    87
3-9-2-مدل معادلات ساختاری    87
3-9-3- ضرورت بکارگیری مدل معادلات ساختاری درپزوهش حاضر    89
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل یافته های تحقیق    91
4-1- مقدمه    92
4-2- آمارتوصفی    93
4-2-1- جنسیت    93
4-2-2- سطح تحصیلات    94
4-2-3- سن    95
4-3- آمار استنباطی    97
4-3-1- آزمون T تک نمونه ای    97
4-3-1-1- آزمون فرضیه اول دربانکهای دولتی ،سرمایه انسانی     97
4-3-1-2- آزمون فرضیه دوم دربانکهای دولتی، سرمایه ساختاری     99
4-3-1-3- آزمون فرضیه سوم دربانکهای دولتی، سرمایه مشتری    100
4-3-1-4- آزمون فرضیه چهارم دربانکهای دولتی ،مزیت رقابتی    101
4-3-1-5- آزمون فرضیه اول دربانکهای خصوصی ،سرمایه انسانی    102
4-3-1-6- آزمون فرضیه دوم دربانکهای خصوصی، سرمایه ساختاری     103
4-3-1-7- آزمون فرضیه سوم دربانکهای خصوصی ،سرمایه مشتری    105
4-3-1-8- آزمون فرضیه چهارم دربانکهای خصوصی ،مزیت رقابتی    107
4-3-2- تحلیل عاملی تاییدی مدلهای اندازه گیری     109
4-3-2-1- تحلیل عاملی تاییدی مدلهای اندازه گیری سرمایه انسانی    110
4-3-2-2- تحلیل عاملی تاییدی مدلهای اندازه گیری سرمایه ساختاری     112
4-3-2-3- تحلیل عاملی تاییدی مدلهای اندازه گیری سرمایه مشتری     114
4-3-2-3- تحلیل عاملی تاییدی مدلهای اندازه گیری مزیت رقابتی    116
4-4- آزمون فرضیات پژوهش    119
4-4-1- آزمون فرضیات پژوهش دربانکهای دولتی با استفاده ازمدل معادلات ساختاری    119
4-4-2- آزمون فرضیات پژوهش دربانکهای خصوصی با استفاده ازمدل معادلات ساختاری    130
4-4-1-1- تحلیل مسیر روابط بین متغیرهای تحقیق    142
4-4-1-2- همبستگی بین متغیرهای تحقیق    144
4-4-2- آزمون فرضیات پژوهش با استفاده از رگرسیون     145
فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادات    152
5-1- مقدمه    153
5-2- بررسی یافته های پژوهش باتوجه به آزمون رگرسیون ومدل معادلات ساختاری    154
5-3- بررسی یافته های پژوهش با توجه به آزمونT     155
5-4- ارائه پیشنهادات     156
5-5- پیشنهادات برای تحقیقات آتی     159
منابع    165-161
پرسشنامه

فهرست جداول
عنوان        صفحه
4-1- توزیع فراوانی جنسیت    93
4-2- توزیع فراوانی سطح تحصیلات    95
4-3- توزیع فراوانی سن    96
4-4- نتایج آزمون T برای متغیرسرمایه انسانی دربانکهای دولتی    98
4-5- نتایج آزمون T برای متغیرسرمایه ساختاری دربانکهای دولتی    99
4-6- نتایج آزمون T برای متغیر سرمایه مشتری دربانکهای دولتی    100
4-7- نتایج آزمون T  برای متغیر مزیت رقابتی دربانکهای دولتی    101
4-8- نتایج آزمون T  برای متغیر سرمایه انسانی دربانکهای خصوصی    102
4-9- نتیج آزمون  T  برای متغیر سرمایه ساختاری دربانکهای خصوصی    104
4-10- نتایج آزمونT  برای متغیر سرمایه مشتری دربانکهای خصوصی    106
4-11- نتایج آزمونT  برای متغیر مزیت رقابتی دربانکهای خصوصی    107
4-12- وضعیت متغیرهای پژوهش     108
4-13- تحلیل مسیر متغیرهای تحقیق    143
4-14- نتایج تحلیل همبستگی متغیرهای تحقیق دربانکهای دولتی     144
4-15- نتایج تحلیل همبستگی متغیرهای تحقیق دربانکهای خصوصی    144
4-16- تحلیل رگرسیون برای فرضیه اول    145
4-17- تحلیل رگرسیون برای فرضیه دوم    146
4-18- تحلیل رگرسیون برای فرضیه سوم    147
4-19- تحلیل رگرسیون برای فرضیه چهارم    148
4-20- تحلیل رگرسیون برای فرضیه پنجم    149
4-21- تحلیل رگرسیون برای فرضیه ششم    150
4-22- نتایج نهایی تایید یا رد فرضیا ت    151

فهرست نمودار واشکال
عنوان        صفحه
1-1- مدل مفهومی تحقیق    5
4-1-توزیع فراوانی جنسیت    94
4-2- توزیع فراوانی سطح تحصیلات    95
4-3- توزیع فراوانی سن    96
4-4- نمودار هیستوگرام متغیر سرمایه انسانی دربانکهای دولتی    98
4-5- نمودارهیستوگرام سرمایه ساختاری دربانکهای دولتی    99
4-6- نمودار هیستوگرام سرمایه مشتری دربانکهای دولتی    101
4-7- نمودار هیستوگرام مزیت رقابتی دربانکهای دولتی     102
4-8- نمودار هیستوگرام سرمایه انسانی دربانکهای خصوصی    103
4-9- نمودار هیستوگرام سرمایه ساختاری دربانکهای خصوصی    105
4-10- نمودار هیستوگرام سرمایه مشتری دربانکهای خصوصی    106
4-11- نمودار هیستوگرام مزیت رقابتی دربانکهای خصوصی    108
4-12- نمودار مدل اندازه گیری سرمایه انسانی بااستفاده از تحلیل عاملی تاییدی    111
4-13- نمودار اعدادمعناداری ضرایب مدل اندازه گیری سرمایه انسانی     112
4-14- نمودار مدل اندازه گیری سرمایه یاختاری با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی    113
4-15- نمودار اعدادمعناداری ضرایب مدل اندازه گیری سرمایه ساختاری     114
4-16- نمودارمدل اندازه گیری سرمایه مشتری بااستفاده ازتحلیل عاملی تاییدی    115
4-17- نمودار اعدادمعناداری ضرایب مدل انداره گیری سرمایه مشتری     116
4-18- نمودار مدل اندازه گیری مزیت رقابتی بااستفاده ازتحلیل عاملی تاییدی    117
4-19-نمودار اعداد معناداری ضرایب مدل اندازه گیری مزیت رقابتی     118
4-20- نمودارمدل ساختاری برای فرضیه اول درحالت تخمین استاندارد    119
4-21- نمودار اعدادمعناداری ضرایب مدل ساختاری برای فرضیه اول    120
4-22- نمودارمدل ساختاری برای فرضیه دوم درحالت تخمین استاندارد    121
4-23- نموداراعدادمعناداری ضرایب مدل ساختاری برای فرضیه دوم    122
4-24-نمودار مدل ساختاری برای فرضیه سوم درحالت تخمین استاندارد    123
4-25-نمودار اعدادمعناداری ضرایب مدل ساختاری برای فرضیه سوم    124
4-26-نمودار مدل ساختاری برای فرضیه چهارم درحالت تخمین استاندارد    125
4-27-نمودار اعدادمعناداری ضرایب مدل ساختاری برای فرضیه چهارم     126
4-28-نمودار مدل ساختاری برای فرضیه پنجم درحالت تخمین استاندارد    127
4-29- نموداراعدادمعناداری ضرایب مدل ساختاری برای فرضیه پنجم    128
4-30-نمودار مدل ساختاری برای فرضیه ششم درحالت تخمین استاندارد    129
4-31-نمودار اعدادمعناداری ضرایب مدل ساختاری برای فرضیه ششم    130
4-32- نمودار مدل ساختاری برای فرضیه اول درحالت تخمین استاندارد    131
4-33- نمودار اعدادمعناداری ضرایب مدل ساختاری برای فرضیه اول    132
4-34- نمودار مدل ساختاری برای فرضیه دوم درحالت تخمین استاندارد    133
4-35- نمودار اعدادمعناداری ضرایب مدل ساختاری برای فرضیه دوم    134
4-36- نمودار مدل ساختاری برای فرضیه سوم درحالت تخمین استاندارد    135
4-37- نموداراعدادمعناداری ضرایب مدل ساختاری برای فرضیه سوم    136
4-38- نمودارمدل ساختاری برای فرضیه چهارم درحالت تخمین استاندارد    137
4-39- نموداراعدادمعناداری ضرایب مدل ساختاری برای فرضیه چهارم    138
4-40- نمودارمدل ساختاری برای فرضیه پنجم درحالت تخمین استاندارد    139
4-41- نموداراعدادمعناداری ضرایب مدل ساختاری برای فرضیه پنجم    140
4-42- نمودارمدل ساختاری برای فرضیه ششم درحالت تخمین استاندارد    141
4-43- نموداراعدادمعناداری ضرایب مدل ساختاری برای فرضیه ششم     142
4-44- مدل کلی پژوهش ونسبت های آماری دربانکهای دولتی     142
4-45- مدل کلی پژوهش ونسبت های آماری دربانکهای خصوصی    143
 اشکال
2-1-مدل طبقه بندی داراییهای یک شرکت     13
2-2- جایگاه سرمایه فکری درمیان جنبش های مختلف    17-16
2-3- مفهوم سازی سرمایه فکری ازسوی بونتیس    24
2-4- طبقه بندی سویبی ازطریق چهارچوب ناظردارایی نامشهود    27
2-5- طرح ارزش اسکاندیا    28
2-6- مدل چن وهمکارانش ازسرمایه فکری وروابط بین آنها    30
2-7- طبقه بندی اولیه توسط هانناس ولوونداهل    33
2-8- طبقه بندی لوونداهل    33
2-9- طبقه بندی لیم ودالیمور    36
2-10- چهارچوب کارت امتیازی متوازن    37
2-11- شکل درخت تمایز    49
2-12- مدیریت سرمایه فکری     57
2-13- انواع شناخت شناسی ها    64

 

چکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین اجزای سرمایه فکری با مزیت رقابتی در بانکهای دولتی و خصوصی در استان سیستان و بلوچستان انجام گرفت . برای بررسی رابطه بین این  دو متغیر شش فرضیه طراحی گردید . سپس برای آزمون فرضیات ، پرسشنامه ای 32 سوالی طراحی گردید . ضریب آلفای کرونباخ برای متغیرهای مکنون در سطح قابل قبول قرار داشت .سپس پرسشنامه بین 150 نفر از کارکنان چهار بانک دولتی و سه بانک خصوصی  توزیع گردید و پس از جمع آوری پرسشنامه با استفاده از نرم افزار لیزرل و مدل معادلات ساختاری به بررسی فرضیات و روابط بین متغیرها پرداخته شد .نتایج نشان داد که همه فرضیات و روابط بین متغیرها در بانکهای دولتی و خصوصی معنا دارهستند. همچنین وضعیت اجزاء سرمایه فکری ( انسانی ، مشتری و ساختاری) و مزیت رقابتی در بانکهای خصوصی نسبت به بانکهای دولتی در وضعیت مطلوبتری قرار داشتند . از بین اجزاء سرمایه فکری ، سرمایه انسانی در بانکهای خصوصی  و سرمایه مشتری  در بانکهای دولتی رابطه قویتری با مزیت رقابتی داشتند . در نهایت پیشنهاداتی برای تقویت اجزاء سرمایه فکری در بانکهای دولتی و خصوصی ارائه گردید .
واژه های کلیدی : سرمایه فکری ، سرمایه انسانی ،سرمایه مشتری ، سرمایه ساختاری ،مزیت رقابتی.


دانلود با لینک مستقیم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد