پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان بررسی تاثیر تسهیم دانش بر کیفیت خدمات سازمانی صورت کامل و با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
دانش در حال حاضر به عنوان مهم ترین استراتژیی سازمان ها در بین سایر منابع، مسابقه توانایی محور، امروز را شکل می دهد. همچنین مدیریت دانش و مفاهیم استراتژی مرتبط به عنوان اجزا مهم و ضروری برای سازمان ها به منظور بقا و حفظ توان رقابتی ترویج می شوند. یکی از اهداف مدیریت دانش، بهینه سازی و فعال سازی تسهیم دانش یا انتقال در میان واحد ها در یک سازمان می باشد. اگر کارکنان بتوانند دانش شخصی کارشان را بکار بگیرند و تسهیم کنند در این صورت هم سازمان و هم کارکنان رشد می نماید. بر همین اساس این تحقیق درصدد آزمون و بررسی میزان رابطه تسهیم دانش و کیفیت خدمات سازمان های دولتی شهرستان نیشابور بوده است. که در این راستا از مدل مفهومی تسهیم دانش"یاکوب و رووت" که شامل نه شاخص و کیفیت خدمات سازمانی " سروکوال" که شامل پنج شاخص می باشد مورد بررسی قرار گرفته است. روش تحقیق، توصیفی - همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق نیز تمامی کارکنان ستادی سازمان های دولتی شهرستان نیشابور می باشند که شامل 1493 نفر می باشند.با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای – تصادفی نمونه پژوهش را انتخاب کردیم. نتایج تحقیق با استفاده از آزمون های پیرسون و رگرسیون استخراج شده است. نتایج نشان می دهد تسهیم دانش تاثیر مثبتی بر کیفیت خدمات سازمانی دارد، بدین معنا که با افزایش سطح تسهیم و اشتراک گذاری دانش در سازمان کیفیت خدمات واحدهای سازمانی نیز افزایش می یابد. همچنین با توجه به نتایج آزمون ها از بین نه شاخص تسهیم دانش مدل تحقیق، شاخص های اعتماد سازمانی با 10 درصد، فرهنگ سازمانی با 7 درصد، حمایت مدیریت با 4.6 درصد و آموزش و برگزاری کنفرانس و سمینار با 20 درصد به عنوان شاخص های تاثیر گذار بر کیفیت خدمات سازمانی بدست آمد. قابل ذکر است که شاخص آموزش و برگزاری کنفرانس و سمینار در سازمان به عنوان تاثیرگذارترین شاخص تسهیم دانش بر کیفیت خدمات سازمانی حاصل شد.
پایان نامه بررسی تاثیر تسهیم دانش بر کیفیت خدمات سازمانی