سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق زبان فضا در معماری مسجد گوهرشاد و تزئینات آن

اختصاصی از سورنا فایل دانلود تحقیق زبان فضا در معماری مسجد گوهرشاد و تزئینات آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق زبان فضا در معماری مسجد گوهرشاد و تزئینات آن


دانلود تحقیق زبان فضا در معماری مسجد گوهرشاد و تزئینات آن

فصل یک:معماری حرم:

ده قرن هنرومعماری ایران درحرم رضوی   مجموعه بارگاه امام هشتم شیعیان که پیدایی آن به پیش از شهادت آن حضرت بازمی گردد، اکنون ۱۲۳۳ سال قدمت دارد و این در حالی است که شهادت امام رضا(ع) در ۱۲۲۳ سال پیش واقع شده است. ضریح مبارک شاهکاری است با طراحی «استاد محمود فرشچیان» و پنجمین ضریحی است که مضجع شریف را در برگرفته است.      «در بارگاه امام رضا(ع) هیچ یک از شبستان های وسیع و هیچ گوشه ای از صحن های مزینی که در اطراف ضریح قرار دارد، خالی از هیجان نیست. با این همه در آنجا هر کسی احساس آرامش و انزوا می کند و تنها جسم افراد است که در یک جا گرد آمده است. یک زمزمه آسمانی خلأ میان گنبد رنگارنگ و دیوارهای پوشیده از کاشی های سبک صفوی و پوشش مرمرین زمین را که با قالی های گرانبها فرش شده است، آکنده می سازد و انسان احساس می کند که در این مقدس ترین زیارتگاه ایران معجزاتی در شرف وقوع است و راه هایی در پیش پای انسان به سوی بهشت قرار گرفته است.»مجموعه بارگاه امام هشتم شیعیان که پیدایی آن به پیش از شهادت آن حضرت بازمی گردد، اکنون ۱۲۳۳ سال قدمت دارد و این در حالی است که شهادت امام رضا(ع) در ۱۲۲۳ سال پیش واقع شده است. این مجموعه علاوه بر محوطه اصلی حرم و گنبد طلا در بر دارنده فضاهای وسیع معماری شامل ۲۴ رواق، ۱۰ صحن، ۴ بست، ۳ مدرسه و ۲ مسجد است که در این میان تنها یکی از مساجد آن یعنی «جامع گوهرشاد» یک صحن، چهار ایوان، هفت شبستان، بیست و دو غرفه و بیست و هشت ورودی دارد و ۳۲ کتیبه تاریخی از سال ۸۲۱ ه- . ق تا دوره معاصر را در خود جای داده است. غیر از اینها مجموعه آستانه مشتمل بر گورستان های وسیعی است که نامدارترین شاهان، امیران، دانشمندان و هنروران در آنها فرو خفته اند. نامدارانی چون شیخ بهایی، شیخ طبرسی، شیخ حر عاملی، شاه تهماسب صفوی، امیر علیشیر نوایی، عباس میرزای قاجار، میرزا حسین خان سپهسالار و... موزه های آستانه با ۱۱ گنجینه بزرگ، آنچنان که «دکتر علی شریعتی» به درستی تصریح می کند؛ جایی است که «در آن می توان سهم تشیع را در عالم هنر، بخصوص هنر اسلامی به دقت مطالعه کرد.» و بالاخره کتابخانه آستانه با ۳۰ هزار مترمربع زیربنا، ۳۸ هزار کتاب خطی، ۳ هزار قرآن خطی و ۴۰۰ هزار کتاب چاپی، یکی از بزرگترین آرشیوهای تاریخی در ایران و بلکه پهنه جهان اسلام به شمار می آید. با وجود این، ارزش های تاریخی و هنری نهفته در روضه رضوی در پرتو جنبه های قدسی و آداب زیارتی آن تا حد زیادی به فراموشی سپرده شده و موجب شده است پاره ای از برنامه ریزی ها و اقدامات در این مجموعه سترگ، خالی از دغدغه های مربوط به صیانت از میراث فرهنگی باشد. گفتار حاضر بر آن است تا با نگاهی گذرا به روند پیدایی و تکوین بارگاه هشتمین امام، برخی از جنبه های تاریخی و هنری آن را مورد توجه قرار دهد. شاید همه ما که چند باری به زیارت قدسی ترین زیارتگاه ایران شتافته ایم با توجه به این جنبه ها دریابیم روضه رضوی جایی است که به واقع آن را ندیده ایم و باید از نو بدان بنگریم! حرم مطهر؛ جایی که پیش از امام رضا ساخته شد ده سال پیش از شهادت علی ابن موسی الرضا(ع)، «هارون الرشید» خلیفه عباسی برای سرکوب شورش «رافع بن لیث» در ماوراءالنهر، از بغداد راهی خراسان شد؛ اما در میانه راه بیمار شد و در نزدیکی قریه سناباد توس در باغ «حمید بن قحطبه طایی» به استراحت پرداخت. حمید بن قحطبه (بر وزن مخمسه) سردار بزرگ جنگ های بنی عباس علیه بنی امیه بود که بعدها به امارت خراسان رسید و مقر حکومتش باغ و عمارت باشکوهی میان سناباد و نوغان یعنی مشهد امروزی بود. هارون در همین باغ درگذشت و در آنجا به خاک سپرده شد (بهار ۱۹۳ ه- . ق) اندکی بعد بقعه ای بر گور او برافراشتند تا تجلیلی از این بزرگترین خلیفه عباسی باشد.ده سال بعد، هنگامی که مأمون فرزند هارون، همراه با امام رضا(ع) از مرو به بغداد آمد، در باغ حمید ابن قحطبه و کنار بقعه پدرش فرود آمد. او در همین باغ امام هشتم را مسموم کرد و در بقعه پدرش به خاک سپرد. (صفر ۲۰۳ ه- . ق) از این رو آستانه کنونی امام رضا(ع) مطابق با باغ حمید ابن قحطبه است و محوطه اصلی حرم ایشان، حدود ده سال پیش از شهادتشان شکل گرفته است. اینکه امروزه مزار امام درست در میانه گنبدخانه قرار ندارد، شاید بدین سبب باشد که بنای اولیه متناسب با گور هارون ساخته شده و در بازسازی های بعدی شکل کلی آن حفظ شده است.جالب آنکه هنوز هم دو متر از دیوار چینه ای بقعه نخستین یا همان بقعه هارون باقی است و بقایای قناتی که در باغ حمید بن قحطبه جاری بوده، در بخش هایی از حرم مانند رواق دارالذکر مشاهده شده است. گویا این قنات از زاویه جنوب غربی به طرف حرم می آمده.«ابوالفرج اصفهانی» در «مقاتل» می گوید: «مأمون هنگام حفر قبر علی ابن موسی الرضا حضور داشت و گفت: صاحب این نعش به من می گفت: هنگامی که خواستید برای من قبری حفر کنید، آب و ماهی در آنجا ظاهر خواهند شد، بعد از آنکه مشغول حفر شدند، آبی ظاهر شد و ماهی در آن پدید آمد و بعد آب خشک گردید و رضا(ع) را در آنجا به خاک سپردند.» این روایت به نوعی مؤید تاریخی قناتی است که هنوز بخشهایی از آن در اطراف حرم و نیز پشت محراب مسجد گوهرشاد وجود دارد. خرابی و بازسازی؛ داستان همیشگی حرم از تاریخ آستانه در فاصله سال ۲۰۳ تا نیمه دوم سده چهارم هجری اطلاع دقیقی در دست نیست. اما به نظر می رسد تغییر قابل توجهی در ساختمان بقعه به وجود نیامده. در ابتدای دوره غزنوی «سبکتگین» به گمان آن که مبادا روضه رضوی جایی برای تجمع و همبستگی شیعیان باشد، حرم امام را ویران کرد، اما فرزندش «سلطان محمود غزنوی» گرچه صبغه ای کاملاً ضد شیعی داشت، از روی تدبیر به مرمت آن همت گمارد و آستانه را اندکی گسترش داد. گفته اند نخستین بار در همین زمان گنبد و مناره ای برای حرم افراشته شد. همچنین مسجد کوچک «بالاسر» از یادگارهای دوره غزنوی است که بانی آن «ابوالحسن عراقی» بوده است.بعدها در سال ۵۱۰ ه- . ق و به روزگار حکومت سلجوقیان بر اثر نزاعی که میان شیعیان و سنیان در مشهد و توس پدید آمد، بار دیگر حرم رضوی در روز عاشورا مورد حمله قرار گرفت و ویران شد. آثار خرابی پس از چند سال به وسیله یکی از علویان به نام «ابوالقاسم احمدبن علی بن احمد علوی حسینی» از میان رفت. قدیمی ترین سنگ مزاری که از بارگاه امام به دست آمده و از شاهکارهای هنر سنگ تراشی در ایران است، نام همین فرد را به همراه تاریخ ۵۱۶ ه- . ق در بر دارد.۳۲ سال بعد در یورش غزها (غز بر وزن لر، گروهی از ترکان آسیای مرکزی) به خراسان، دوباره خساراتی به روضه رضوی وارد آمد که توسط «شرف الدین ابوطاهربن سعد بن علی قمی» از عمال حکومت سلجوقی به سال ۵۵۶ ه- . ق ترمیم شد و ازاره حرم با کاشی های بسیار نفیس که هنوز باقی هستند، زینت یافت. گفتنی است ریشه تاریخی داستان «ضامن آهو» به همین دوران راه می برد و آن شکارچی که آهوان از کمندش به حرم امام پناه بردند، فرزند بیمار سلطان سنجر سلجوقی بود. گفته اند او در این واقعه طی مکاشفه ای شفا یافت و از این رو پدرش امر به تجدید بنای حرم داد.از دوره خوارزمشاهیان (۶۲۸ - ۴۹۰ ه- . ق) دست کم سه محراب، یک کتیبه کاشی خشتی بر دیواره حرم و چند کتیبه دیگر در مجموعه بناهای آستانه به جا مانده است. این آثار اگرچه از حیث عددی قابل توجه نیستند، اما به لحاظ نفاست از شاهکارهای هزاسلاتی تلقی می شوند. خصوصاً محراب که تاریخ آن به سال ۶۱۲ ه- . ق بر می گردد. از ظریف ترین و چشم نوازترین محرابهای موجود در ایران است.خوشبختانه در واقعه حمله مغول به ایران (۶۱۶ ه- . ق) حرم رضوی از معدود بناهایی بود که به ملاحظه احساسات عمومی ویران نشد و سالم ماندن بخشی از آثار دوره سلجوقی و خوارزمشاهی تا به امروز مؤید این مدعاست. حتی بعدها که مغولان خوی انسانی گرفتند و آیین مسلمانی اختیار کردند، در رسیدگی به آستانه امام رضا (ع) کوششها به خرج دادند. چندان که عده ای ساختمان گنبد امام را نه به دوره غزنوی که به دوره «سلطان محمد خدابنده» از نوادگان چنگیز نسبت داده اند.     مسجد گوهرشاد یکی از مساجد با شکوه و دیرینه سال اسلامی که پس از قریب شش قرن در شهر مقدس مشهد برپاست و شکوه و عظمت خود را همچنان حفظ کرده است ، مسجد گوهرشاد است که آیینه ای از جلوه ملکوتی و هنر معماری کشور اسلامی ما، ایران بشمار می آید. این مسجد بزرگ ، به همت بانوی نیکوکار گوهرشاد آغا همسر میرزا شاهرخ فرزند امیر تیمور گورکانی به دست معماران . هنرمندان ایرانی که در بارگاه شاهرخ می زیستند پی ریزی شده و در سال ۸۲۱ هجری قمری ساختمان آن به پایان رسیده است.

شامل 49 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق زبان فضا در معماری مسجد گوهرشاد و تزئینات آن

دانلود مقاله استویا شیرین تر از قند

اختصاصی از سورنا فایل دانلود مقاله استویا شیرین تر از قند دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله استویا شیرین تر از قند


دانلود مقاله استویا شیرین تر از قند

ساختمان استویوزید از چند گیلکوزید شیرین تشکیل شده است.

استویوزید و ریبا دیوسید A به ترتیب از جایگزینی اتم هیدروژن پایین با گلوکز و هیدروژن بالایی با رویاست پیوند گروه گلوکز ایجاد می شود.

تولید :

محصول تجاری ریبادیوزید  Aبه صورت گیاه خشک شده استویا است . این محصول خام حدود 50% ریبادیوسید A دارد که این پالوده برای استخراج مولکول گیلکوزید توسط کریستالیزاسیون طبیعی وجداسازی توسط سپزاتورهای تکنولوژیکی استفاده می شود.

تنوع استویا

استویا و استویوزید به شدت در مقابل حرارت مقام هستند و می تواند در پخت و پز استفاده شود.

استویا به فرم های مختلف استفاده می شود.

1- به صورت پودر عصاره سفید: این فرم از استویا برای اولین بار در ژاپن به عنوان شیرین کننده استفاده شد که استویا به این شکل 300-200 مرتبه شیرین تر از شکر است. این پودر سفید دارای گیلکوزید شیرین است که این مولکول عامل طبیعی شیرین کننده در این گیاه می باشد.

همه پودرهای عصاره استویا مزه یکسانی ندارند . شیرینی پودرها احتمالاً به در جه پالایش آن و به کیفیت گیاه استفاده شده بستگی دارد .

با توجه به اینکه پودر استویا شیرین است توصیه می شود به مقدار اندک استفاده شود و یا با آب رقیق شود که در صورت حل شدن در آب باید در یخچال نگهداری شود.

2- کنسانتره مایع: که به فرم های مختلف است یکی از آنها شربت سیاهی است که در اثر جوشاندن برگ های استویا در آب سیاه می شود. که می توان طعم های زیادی به آن افزود نوع دیگری که استفاده می شود از طریق خیساندن برگ استویا در آب مقطر یا الکل خالص بدست می آید و همچنین می توان عصاره پودر سفید را با اب مخلوط کرد و برای تهیه مربا میوه جات از آن استفاده نمود.

چارت زیر به مقدار شکر معادل با پودر عصاره و محلول آن با هم مقایسه شده است.

شامل 23 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله استویا شیرین تر از قند

اقدام پژوهی دبیر عربی چگونه توانستم دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی رابررسی کنم؟

اختصاصی از سورنا فایل اقدام پژوهی دبیر عربی چگونه توانستم دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی رابررسی کنم؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی دبیر عربی چگونه توانستم دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی رابررسی کنم؟


اقدام پژوهی دبیر عربی چگونه توانستم دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی رابررسی کنم؟

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 29 صفحه می باشد.

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده می باشد.

فهرست مطالب

چکیده: 2

مقدمه. 3

منظور از افت تحصیلی چیست؟. 3

خسارت‌های ناشی از افت‌ تحصیلی:. 4

عوامل موثر بر افت تحصیلی:. 5

زبان عربی. 8

توصیف وضعیت موجود: 9

زمینه های پیدایش مساله: 10

اهمیت پژوهش: 18

اهداف تحقیق: 19

تعریف واژگان ومفاهیم: 20

روش جمع آوری اطلاعات: 20

نتایج حاصل از فرم نظر سنجی: 21

پیشنهادات (گردآوری شواهد 2): 24

منابع. 25

 

  چکیده:

افت تحصیلی کاهش عملکرد دانش آموز از رضایت بخش به نامطلوب است،  اگر بین استعداد بالقوه و بالفعل دانش آموزی فاصله ای ایجاد شود، از آن به عنوان افت تحصیلی یاد می شود و بهترین شاخص در این زمینه مقایسه عملکرد قبلی و فعلی است

 دراین پژوهش که در مدرسه راهنمایی ومقطع سوم راهنمایی در درس عربی صورت گرفته دلایل افت درسی دانش آموزان با استفاده از روش پرسش نامه ومصاحبه بااولیاء مورد بررسی قرارگرفته است .

ارتباط نزدیکی بین آموخته های قبلی دانش آموزان با مطالب درس جدید وجود دارد.

مشارکت دانش آموزان در تدریس ها به تعمیق آموخته های اوکمک شایانی می کند.

انجام بازی فردی وگروهی کلاس راشاداب وازدلزدگی نسبت به درس عربی می کاهد.

عامل تشویق تاثیر محسوسی در بهبود فرآیند یادگیری دارد.

استفاده از وسایل کمک آموزشی در یادگیری دانش اموزآن نقش مثبت دارد.

کلید واژه : عربی – سوم راهنمایی – افت درسی

 


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی دبیر عربی چگونه توانستم دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی رابررسی کنم؟

بررسی دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی

اختصاصی از سورنا فایل بررسی دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی


بررسی دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی

تعداد صفحات : 26 صفحه

فرمت فایل : Word and PDF

کد فایل : 001012

***تخفیف برای مدت محدود***

کامل ترین را برایتان برگزیده ایم

پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلگرام : 09904652258

چکیده:

افت تحصیلی کاهش عملکرد دانش آموز از رضایت بخش به نامطلوب است،  اگر بین استعداد بالقوه و بالفعل دانش آموزی فاصله ای ایجاد شود، از آن به عنوان افت تحصیلی یاد می شود و بهترین شاخص در این زمینه مقایسه عملکرد قبلی و فعلی است

 دراین پژوهش که در مدرسه راهنمایی ومقطع سوم راهنمایی در درس عربی صورت گرفته دلایل افت درسی دانش آموزان با استفاده از روش پرسش نامه ومصاحبه بااولیاء مورد بررسی قرارگرفته است .

ارتباط نزدیکی بین آموخته های قبلی دانش آموزان با مطالب درس جدید وجود دارد.

مشارکت دانش آموزان در تدریس ها به تعمیق آموخته های اوکمک شایانی می کند.

انجام بازی فردی وگروهی کلاس راشاداب وازدلزدگی نسبت به درس عربی می کاهد.

عامل تشویق تاثیر محسوسی در بهبود فرآیند یادگیری دارد.

استفاده از وسایل کمک آموزشی در یادگیری دانش اموزآن نقش مثبت دارد.


دانلود با لینک مستقیم


بررسی دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی

دانلود تحقیق جذب متان، اتان و ترکیبات دوگانۀ آنها با 41-MCM

اختصاصی از سورنا فایل دانلود تحقیق جذب متان، اتان و ترکیبات دوگانۀ آنها با 41-MCM دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق جذب متان، اتان و ترکیبات دوگانۀ آنها با 41-MCM


دانلود تحقیق جذب متان، اتان و ترکیبات دوگانۀ آنها با 41-MCM

سنجش تجربی روشها برای پیش بینی تعادل جذب (توازن) :

ما اندازه گیری های تجربی جذب متان و اتان و پروپان دوتایی این اجزاء را روی 41 –MCM گزارش می کنیم. این جذب کننده که دارای یک ساختمان منفذدار منظم و یک سطح یکنواخت از لحاظ شیمیایی است، بعنوان یک سیستم مدل بکار برده می شود که به مقایسه روشها جهت پیش بینی تعادل جذب می پردازد.

دو روش بدین صورت ارزیابی شده بودند :

تئوری محلول جذب کننده مطلوب (ایده آل) و شبیه سازی مونت کارلو با معیار یا مقیاس بزرگ. هر دو روش پیش بینی های دقیقی از جذب دوتایی (دوگانه) ارائه می دهند. علاوه بر این روش مونت کارلو با معیار بزرگ قادر به پیش بینی دقیق جذب جزء سازندۀ خالص بود.

  1. مقدمه :

مواد 41-MCM بطور عمده به دلیل خواص برجسته شان مورد توجه هستند. آنها شامل مجموعه های منظم طویل شش ضلعی هستند ، شبکه های منفذی (روزنه دار) استوانه ای شکلِ غیر متصل که می  توانند با اندازه هایی حدود 15 تا 100 ، عمدتاً با تغییر طول زنجیره alkyl در سطوح قالب که در فرآیند ساخت (سنتز) به کار می رود، متفاوت باشند. این مشخصات ساختاری (کاملاً) مشخص، نشان دهندۀ 41-MCM بعنوان یک  مدل جذب در سطح مولکولی بوده و روشها را برای پیش بینی تعادل جذب مورد بررسی قرار می دهند. مواد 41-MCM بطور عمده در شرایطی از جمله : هندسه منفذ یا (شکل هندسی روزنه)، تقسیم اندازه منفذ ، و ضخامت جدارۀ منفذ با استفاده از پراکندن اشعۀ ایکس (XRD) ، میکروسکوپی پخش الکترون، رِزونانس یا انعکاس مغناطیسی اتمی و جذب نیتروژن مشخص می شوند. پایداری و ثبات هیدروترمال (گرمای آب) و مخالف بودن ایزوترمهای جذب مورد بررسی قرار گرفته است.

پراکندگی یا تقسیم انرژی سطح 41-MCM مورد تحقیق و کاوش قرار گرفته و کشف شد که بطور عمده جدای از اندازۀ منفذ و قالب جایگزین شدۀ اتمهای غیر یکنواخت است.

(هترواتمها). فایدۀ پتانسیل مواد مِزوپروس 41-MCM در کاربردهای صنعتی، خواص ساختاری آنها را منعکس می کند. اندازه منفذ قابل کنترل و بزرگ با یک PSD باریک و استثنائاً قابلیتهای جذب بالا. چندین تحقیق در مورد جذب روی 41-MCM اروماتیکها (عطرها)، اَلکُلها، اتیلن، اِن – هگزان، دی اکسید کربن، تتراکلرید کربن، و متان صورت گرفته است. برخلاف این بررسی ها در مورد جذب گاز – خالص ، تنها یک مطالعه محدود از جذب ترکیب ،  گزارش شده است. بعضی از نتایج شبیه سازی مونت کارلو بیان می شود. محدوده های کاربردی 41-MCM بعنوان یک جذب کنندۀ نوین یا کاتالیزور (شتاب دهنده) در سیستم های ذخیرۀ گازی، انتقال (دفع) VOC و جذب فاز مایع نشان داده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

فایل ورد 124 ص


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق جذب متان، اتان و ترکیبات دوگانۀ آنها با 41-MCM