![دانلود پاورپوینت توسعه درکشور مالزی- 41 اسلاید](../prod-images/934415.jpg)
مالزی:
کشوری در جنوب شرقی آسیا که پایتخت آن شهرکوالالامپور می باشد. و به نام رسمی ”فدراسیون مالزی“ خوانده می شود.
پایتخت اداری این کشور شهر ”پوتراجایا“می باشد.
وسعت:
مساحت کلی آن در حدود 330420 کیلومتر مربع میباشد که وسعت شبه جزیره مالایا (مالزی غربی)131580 کلیومتر مربع و ایالات صباح و ساراواک در شبه جزیره بورنئو (مالزی شرقی) 198840 کیلومتر مربع می باشد.
•مالزی از منابع طبیعی همچون کشاورزی،جنگلداری و نیز مواد معدنی برخودار است.
•از لحاظ کشاورزی مالزی اولین صادرکننده پلاستیک طبیعی(کائوچو) و خرمای روغنی است .علاوه بر آن الوارها،کاکائو،فلفل سیاه ،آناناس و تنباکو نیز موجب رشد این بخش شده است.
•از منابع معدنی می توان به قلع و نفت خام اشاره کرد. در دهه 1980مالزی بزرگترین تولیدکننده قلع جهان بود.
•از دیگر مواد معدنی می توان به مس،طلا،بوکسیت، سنگ آهن،سیلیس و گرانیت و ... اشاره کرد.
%واحد پول این کشور از سال 1975 از دلار به رینگیت و سن تغییر پیدا کرده است.
%جمعیت مالزی در سال 2007 میلادی 24 میلیون و 821 هزار و 286 نفر بود که میانگین سنی آنها 4/24 سال بود. امید به زندگی در این کشور 76/72سال است.
%50.6% ساکنین کشور از قوم مالایی،23.7 %چینی ،11%اندونزیایی،6.3% هندی و 8.4%غیره تشکیل شده است.
%تاریخ استقلال کشور 31 اوت 1957
در مالزی دین رسمی کشور اسلام بوده،اما جامعه ای چند مذهبی است.سایر دین ها عبارتند از :بودائیسم، کنفسیونیسم،هندوئیسم و مسیحیت
%پادشاه ،نخست وزیر و حاکمان ایالات باید حتماً مسلمان باشند اما اعضای کابینه می توانند از سایر ادیان باشند.
%زبان رسمی کشورملایو است.اما تکلم زبان انگلیسی هم رایج می باشد.
•اقتصاد مالزی به صورت نظام آزاد می باشد.
•ارزش صادرات مالزی در پایان سال 2008 به 198 میلیارد دلار رسید. صادرات عمده این کشور به کشورهای سنگاپور، آمریکا، ژاپن، چین، تایلند، هنگکنگ، کره جنوبی، هند، استرالیا و هلند صادر میشود.
از سوی دیگر مالزی در سال 2008 حدود 154 میلیارد دلار کالا از مهمترین بازارهای وارداتی مالزی یعنی کشورهای چین، ژاپن، آمریکا، سنگاپور، تایلند، تایوان، کره جنوبی، اندونزی و آلمان وارد نمود.
•مهمترین مراکز اقتصادی مالزی عبارتند :
vشهر شاه عالم (مرکز تولید و مونتاژ کالاهای الکترونیکی و خودرو)
vمرکز تجارت جهانی پوترا
vمرکز بوروس کوالالامپور
vبندر لنکاوی(منطقه آزاد)
vشهر جوهوربارو
•در برنامه توسعه اقتصادی ، دولت مالزی متعهد شد که اقتصاد را از اقتصاد متکی به نهاده های تولیدی به اقتصاد با محوریت دانش فنی و بهره وری تبدیل کند تا رشد اقتصادی پایدار و حفظ رقابت پذیری صنایع این کشور در بازارهای بین المللی را تضمین نماید. بخش صنعت مالزی ، کاتالیزور رشد اقتصادی این کشور است . مالزی یکی از بزرگترین صادر کنندگان نیمه هادی ها در جهان است . با توجه به بررسی انجام شده در خصوص نرخ تعرفه ها می توان چنین استنباط کرد که نرخ تعرفه کالاهای مربوط به بخش های پویا در طی سالهای مورد بررسی از روند نزولی برخوردار گردیده که این امر در راستای مذاکرات دو جانبه یا چند جانبه تجاری در گات و سازمان تجارت جهانی جهت کاهش نرخ تعرفه ها صورت گرفته است .
•هدف غائی مالزی در سال 2020، ”کشوری کاملاً توسعه یافته” میباشد.
*مالزی بدون اینکه نسخه بدل هیچ کشور توسعهیافته باشد، باید به سبک و سیاق خود کشوری توسعهیافته گردد.
*باید از تمام جنبههای اقتصادی، سیاسی، معنوی، روانشناختی و فرهنگی و از لحاظ وحدت ملی، انسجام اجتماعی، اقتصادی، عدالت اجتماعی، ثبات سیاسی، نظام حکومتی، کیفیت زندگی، ارزشهای اجتماعی و معنوی، غرور و اعتماد ملی توسعه یافته باشد.
دو هدف حیاتی در چشمانداز 2020 کشور مالزی عبارتند از:
1- توسعه اقتصادی
2- عدالت اجتماعی و اقتصادی
*مالزی بدون اینکه نسخه بدل هیچ کشور توسعهیافته باشد، باید به سبک و سیاق خود کشوری توسعهیافته گردد.
*باید از تمام جنبههای اقتصادی، سیاسی، معنوی، روانشناختی و فرهنگی و از لحاظ وحدت ملی، انسجام اجتماعی، اقتصادی، عدالت اجتماعی، ثبات سیاسی، نظام حکومتی، کیفیت زندگی، ارزشهای اجتماعی و معنوی، غرور و اعتماد ملی توسعه یافته باشد.
دو هدف حیاتی در چشمانداز 2020 کشور مالزی عبارتند از:
1- توسعه اقتصادی
2- عدالت اجتماعی و اقتصادی
دانلود پاورپوینت توسعه درکشور مالزی- 41 اسلاید