سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد چهارشنبه سوری

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق در مورد چهارشنبه سوری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 17

 

آداب و رسوم و اعیاد مردم گیلان و چهارشنبه سوری در گیلان:

شب پاسی (شب بازی) ، جشن بود که بمناسبت مولود تازه ی هر خانواده بر پا می شد که هفت شبانه روز ادامه داشت ، اقوام بیشتر زنان و کودکان در این جشن شرکت می نمود . در این شب ها بازی ها و تفریحاتی نیز اجرا می گشت . هفت سین پهن کردن سفره ای پیش از حلول هر سال نور و در شب آخرین چهارشنبه هر سال و سبزه و ماهی ... انواع اجیل ، بنام آجیل مشکل گشا هنوز معمول است. گل گل چهارشنبه با برافروختن بوته و غیره در شب چهارشنبه آخر سال از روی آن می پرند. اسفند خریدن و دود کردن نیز مراسم خاصی دارد. دختران دم بخت را چند ساعتی از خانه بیرون می کردند به نیت آنکه بزودی به خانه شوهر بروند.

خانه تکانی و شکستن کاسه و کوزه و غیره بعلامت دور ساختن نجسی ... و در کردن ترقه معمول است . در برخی روستاها درباره ی درختانی که میوه نمی دهند. یکی از افراد خانواده تبری بدست گرفته بطرف درخت می رفت و با صدای رسا می گفت : می خواهم درخت را قطع کنم ، در این وقت شفاعت کرده و می گفتند تا سال دیگر میوه خواهد داد و دهقان قانع شده تبر را کنار می گذاشت ...

فالگوش : در شب های چهارشنبه سوری زن و مرد برای تشخیص اقبال و ادبار سال جدید خود سر چهارراهها و گذرگاهها پنهانی سخنان عابران را گوش می دادند و از مفاد گفتار آنان توفیق و ناکامی خود را احدس می زند.

عروس گوله: از شب چهارشنبه سوری به بعد در رشت و حومه های شهر موجودی به نام عروس گوله با لباس های زیبا و زینت های فراوان ترتیب داده می شد و عده ای از کودکان همراهش به رقص و پایکوبی و دست افشانی می پرداختند و ...

نوروز و نو سال: پانزده روز مانده به عید دسته های دو سه نفری به در خانه های ثروتمندان می رفتند و اشعاری وایر به حلول سال نو می خواندند و از صاحب خانه ها مژدگانی می خواستند.

عید بینی : برگذاری مراسم جشن نوروز مهم ترین رسوم متداول گیلان بود خوانچه های آجیل و شیرینی و میوه جات و ظرف آب آلبالو و آلو و تخم مرغ های پخته رنگین و حلواهای خانگی ... آنها که امکانات مالی داشتند فراهم می کردند.

نواختن بوغ در طلیعه عید نوروز ، قلندران و درویشان در نزدیکی خانه ثروتمندان چادر می زدند و بساط خود را به صدا در می آوردند ... و از این راه پولی بدست می آوردند.

سیزده بدر: روز سیزده هر ماه مخصوصاً سیزده صفر را بوم می پنداشتند و طبق یک رسم قدیمی در روز 13 نوروز خانه ها را ترک کرده بداهان صحرا می رفتند و به بازی ها و تفریحات مختلف می پرداختند.

عید در استان آذربایجان شرقی:

سابقاً یک هفته عید را دید و بازدید داشتند و بزرگ ها به کوچک ها عید می دادند.

چهارشنبه سوری: اول شب در پشت بام با حیاط خانه آتش روشن کرده از روی آن پریده و جملاتی به ترکی می گویند که حاکی از ریختن درد و بلا بآب و آتش باشد.

عید در استان آذربایجان غربی : بزرگترین عید نزد این ایل عید قربان است و بهترین لباس را می پوشند . هر کس به فراخور خود گاو یا گوسفند قربانی و میان مستمندان تقسیم می کند و سه روز تعطیل عمومی می دادند. بعد از عید قربان به عید فطر اهمیت می دهند اما به عید نوروز چندان اهمیتی نمی دهند. ولی برای چهارشنبه سوری بیش از عید نوروز اهمیت می دهند. در این شب بهترین غذاها را می پزند و آتشبازی بر پا می کنند و تا نیمه شب زنها برقص و پایکوبی با دهل و سونا می پردازند. عید استان باختران نعوران قلخانی عید نوروز را که عید جمشیدی می گویند. در شب عید سال نو آتش روشن کرده . رقص های محلی تا نیمه شب برقرار است. عید نوروز در گوران یکی از بخش های مهم شهرستان اسلام آباد (شاه آباد غرب) و شال بخش کردند می باشند. مرد گوران بزبان کردی تکلم میکنند و از پیژان اهل حق و علی اللهی هستند. چند روز پیش از عید ، خانواده ها برای برگزاری جشن نوروز خود را آماده و برای خربید پوشاک و سایر لوازم به شهر سفر می کند و معتقدند که فراهم کردن نیازمندیهای زندگی برای نخستین روز عید سبب فراوانی نعمت در سراسر سال خواهد شد. یک روز پیش از عید دختران و پسران برای گرد آوردن بوته و گون به تپه های اطراف ده می روند. در آخر و زهردان ده بکنار نزدیک ترین جشمه می روند و در اطاقک نئین با آبی که در دیگ کرده اند خود را می شویند و زنان نیز پس از مردان به سرچشمه می روند و دست و پای خود را پس از شستشو حنا می بندند. مردم ده پیش از عید دو تن نوازنده ساز و (هل را به ده دعوت می کنند تا پیش از تحویل سال برای ایشان


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد چهارشنبه سوری

دانلود تحقیق کامل درباره برنامه نویسی به زبان C++ 58 ص

اختصاصی از سورنا فایل دانلود تحقیق کامل درباره برنامه نویسی به زبان C++ 58 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 62

 

نکاتی درمورد زبان c++

بعد از هر دستور سیمی کالن وجود دارد ولی قبل از else وجود ندارد.(در زبان C قبل ازelse سیمی کالن هست.)

در زبان c برخلاف پاسکال قبل و بعد از هر رشته دو کوتیشن قرار می گیرد.

در زبان c حروف بزرگ و کوچک با هم فرق دارند.

دستور انتساب در )c = (است به جای =: در پاسکال و می تواند درتعریف متغیر استفاده شود.

زبان C فاقد متغیر نوع Boolean ,String می باشد.در زمان استفاده صفر به معنای False وباقی اعداد برای True به کاربرده می شود.

در C++,C از علامت های (// و/* و*/ ) برای تو ضیحات استفاده می شود.

می توان متغیر مورد نیاز هر دستوررا قبل از آن دستور تعریف کرد.

دستور include باید حتما در اولین خط برنامه باشد.

C متغیر ها را مقدار دهی اولیه نمی کند.

عملگر ها:

کاراکتر های خاصی که برای انجام عملیات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

1.عملگر های ریاضی

+ ، - ، * ، / ، % ، = ، -- ، ++

2. عملگر های منطقی

!= ، == ، => ، =< ، > ، < ، && ، || ، !

3. عملگر های بیتی

^ ، & ، |

** چنانچه اشتباهی در کاربرد عملگر ها صورت گیرد به طور مثال اگر به جای (==) از (=) استفاده شود . هیچ خطایی اعلام نمی شود تنها جواب مورد نظر به دست نمی آید.

دستور cout

برای چاپ مقداری در خروجی مورد استفاده قرار می گیرد.

برنامه 1:

#include

Main()

{

cout <<”***”;

}

برنامه 2:

#include

Main()

{

cout <<”***”<<”**”;

}

برنامه3:

#include

Main()

{

cout <<”***”<<”**”<<endl<<”*”;

}

برنامه4:

#include

Main()

{

cout <<”*”<<endl<<”**”<<endl<<”***”;

}

خروجی

*

**

***

برنامه5:

#include

Main()

{

cout <<”12+3=”<<12+3;

}

خروجی

12+3=15

دستور cin

مقداری را از ورودی گرفته و به یک متغیر خاص نسبت می دهد.

نحوه تعریف متغیر

;اسم متغیر نوع متغیر

برنامه 6:

#include

Main()

{

Int x,y;

Cin>>x;

Cin>>y;

//cin >>x>>y;

cout <<x+y;

}

برنامه7:

#include

Main()

{

Int x,y;

Cin>>x;

Cin>>y;

//cin >>x>>y;

cout <<”x+y”<<”=”<<x+y;

}

برنامه 8:

#include

Main()

{

Int x,y;

cin >>x>>y;

int z;

z=x*y;

cout <<z;

}

برنامه 9:

#include

Main()

{

Int x,y,z;

Cin>>z;

X=y=z;

Int p=x+y;

cout <<z+p;

}


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درباره برنامه نویسی به زبان C++ 58 ص

تحقیق نگاهی به ارزشیابی توصیفی و کاربرد آن در آموزش و پرورش

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق نگاهی به ارزشیابی توصیفی و کاربرد آن در آموزش و پرورش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 5

 

نگاهی به ارزشیابی توصیفی و کاربرد آن در آموزش و پرورش

نگاهی به ارزشیابی توصیفی و کاربرد آن در آموزش و پرورش

تأکید بر نقاط قوت به جای رتبه بندی!

از مهر ماه امسال، در هزار کلاس درس دوره ابتدایی، ارزشیابی به شیوه توصیفی صورت می پذیرد و قرار است پس از طی دوره آزمایشی و ارزیابی از چگونگی موفقیت یا عدم موفقیت این طرح، آموزش و پرورش نسبت به سراسری کردن طرح در تمامی مدرسه های دوره ابتدایی اقدام کند. در صفحه فرهنگ و آموزش، کوشیده ایم در تبیین این طرح، مقالاتی را منتشر کنیم که مقاله امروز نیز از آن جمله است.نظام رایج ارزشیابی تحصیلی در آموزش و پرورش ما، مبتنی بر برگزاری امتحان و آزمون است که از سابقه ای ۸۰ ساله برخوردار است و همواره ملاکی برای سنجیدن میزان فعالیت دانش آموز در کلاس و از همه مهم تر، تعیین کننده لیاقت یا عدم لیاقت دانش آموز در ارتقای سطح تحصیلی است.روش های سنتی سنجش و ارزشیابی، دانش آموز را در جهت ارایه پاسخ های «صحیح» و از پیش تعیین شده به کار وا می دارد. در این فرایند به رابطه سنجش و یادگیری توجهی نمی شود، آزمون های سنتی باعث ایجاد فاصله بین آموخته ها و واقعیت های زندگی دانش آموز می شود، در حالی که زندگی روزمره او ساختار بسیار پیچیده و مبهمی دارد، آزمون های سنتی به مجموعه های تصنعی، غیرمستقیم و سؤالات روشن «رفتاری» روی می آورند که به سهولت قابل اندازه گیری اند.آزمون های سنتی به دلیل ساختار خود، به خواست و نیاز افرادی غیر از آزمون شونده پاسخ می دهند و اغلب به رتبه بندی کردن دانش آموز می اندیشند. روش آنها بر نقاط ضعف آزمون شونده تأکید دارد و در مورد پیشرفت دانش آموز حساس نیست.

اطلاعات حاصل از چنین آزمون هایی نیز نه تنها در آموزش دانش آموز نقشی ندارد، بلکه اعتبار قضاوت معلم را هم خدشه دار می کند و در کاهش اعتماد به نفس دانش آموز نقش بسزایی دارد.ما نیازمند آن نوع سنجش و ارزشیابی هستیم که به هر دانش آموز به دیده حرمت نگاه کند، موهبت های طبیعی و انسانی او را بسیار بیشتر از آزمون های سنتی نشان دهد، باز خوردی مثبت و تکالیفی رشد دهنده به او ارایه کند و باور داشته باشد که هر دانش آموز قابلیت رشد و پیشرفت مدام را دارد.اما آنچه که می توان از آن به عنوان مهم ترین تغییر دنیای امروز در عرصه تعلیم و تربیت یاد کرد، تفاوتی است که در نوع نگرش جهان به ارزشیابی تحصیلی رخ داده است. تغییری که در آن، حافظه مداری و حفظ کردن صرف مطالب درسی از سوی دانش آموزان، رنگ می بازد و جای خود را به سنجش مستمر و گام به گام می دهد.سنجش و ارزشیابی معتبر دانش آموز را برمی انگیزد تا بیاموزد که چگونه یاد بگیرد. در چنین رویکردی یاد گیرنده، تبدیل به فردی فعال، ریسک پذیر و محقق می شود که به طور دایم از تدریس بهره می گیرد. در این سیستم «توالی آموزش- ارزشیابی- آموزش» موجب می شود که شایستگی فرد رشد کند و اعتماد به نفس او افزایش یابد و فراگیر به خوبی یاد بگیرد که چگونه آموخته ها را در وضعیت های دشوار و ناآشنا به کار گیرد. این امر توان تصمیم گیری و تشخیص وضعیت را در فرد رشد می دهد و این هدف آموزش است.در چنین سیستمی، ارزشیابی در خدمت آموزش قرار می گیرد و جزو لاینفک آن به شمار می رود و همواره در فرایند آموزش جاری است و این معنای ارزشیابی «رشد دهنده» ، «پویا» و «مستمر» است که از آن با عنوان «ارزشیابی توصیفی» یاد می شود. در این طرح، معلم باید ارزشیابی مستمر را جزیی اساسی در فرایند یادگیری بداند که به طور مداوم از ابتدای سال تحصیلی تا پایان سال ادامه دارد.از ویژگی های این طرح، بازخورد پیوسته ای است که دانش آموز از معلم می گیرد، زیرا معلم موظف است که در جریان این ارزشیابی، تمام گزارش های رفتاری، علمی و اجتماعی دانش آموز را در پوشه های مربوطه جمع آوری و به صورت کتبی، شفاهی و فردی یا گروهی به اطلاع دانش آموز و والدینش برساند.در این روش، برخلاف گذشته، معلم در کنار دانش آموز است نه در مقابل او، چرا که این ارتباط باعث از بین رفتن اضطراب های ناشی از برگزاری آزمون و بهبود روابط بین معلم و دانش آموز و صمیمیت میان آنها می شود.زمانی که تنها نمره، ملاک ارتقاء باشد، دانش آموز، اولیا و معلمان با ابهاماتی در خصوص نتیجه مواجهند. این روش تا حدودی این مشکل را حل می کند.باید خاطرنشان ساخت که ارزشیابی توصیفی به منزله حذف آزمون و برگزاری آن نیست، بلکه آزمون جزیی از ارزشیابی است و در کنار روش های جدید برگزار خواهد شد، اما برگزاری آن به صورت فرایندی و در طول سال صورت می گیرد و تنها به پایان سال اختصاص ندارد.گروهی فکر می کنند که این روش همان ارتقای خود به خود و براساس سن و سال است و در آن مردودی وجود ندارد، در حالی که این گونه نیست. در این روش، هم مردودی وجود دارد و هم آزمون، با این تفاوت که آزمون تنها مختص پایان سال نیست و مردودی نیز با دلایل و مستنداتی به جز امتحان پایانی صورت می گیرد.

در این سیستم تلاش می شود که دانش آموز مردود نشود و از طریق مشاوره و بهداشت روانی بالا، از این امر جلوگیری به عمل آید. ولی چنانچه این اتفاق رخ دهد، بازهم معلمان، اولیا و دانش آموز، در یک رابطه متقابل توجیه خواهند شد که دانش آموز مورد نظر باید تکرار پایه داشته باشد.در این طرح از شیوه حذف مردودی استفاده نشده است. طبق ماده ۵ این آیین نامه، تصمیم گیری در باره ارتقای دانش آموز به پایه بالاتر، به عهده معلم است و بعد از انجام تمامی روش های مداخله (آموزش های جبرانی و مانند اینها) در صورتی که معلم تشخیص دهد که کودکی نیاز به تکرار پایه دارد با ارایه مدارک و شواهد معتبر از وضعیت یادگیری کودک، نظر خود را به شورای مدرسه اعلام می کند و در صورت تصویب شورا و متقاعد شدن والدین و حتی خود کودک، تکرار پایه صورت می گیرد.طراحان این طرح معتقدند که با بهبود شیوه ارزشیابی، کیفیت یادگیری در کلاس نیز بهبود یافته و لذا احتمال تکرار پایه نیز به صورت واقعی کاهش خواهد یافت. در این سیستم نظارت خاصی بر نحوه کار معلمان صورت می گیرد. به این صورت که معلمان در سه سطح مرکزی (توسط گروه ستادی)، استانی و آموزشگاهی مورد سؤال قرار می گیرند. این نوع نظارت، موجب توانمندی معلم است و جنبه ارشاد و راهنمایی معلمان را دارد و نوعی نظارت کلینیکی و معلم محور محسوب می شود. زیرا به معلم اجازه نمی دهد که تنها براساس شهود خود قضاوت کند، بلکه اطلاعات و داده هایی که از رفتار دانش آموز به دست می آورد او را ملزم به حساسیت بیشتر می کند.

هدف اساسی ارزشیابی توصیفی یا کیفی، بهبود کیفیت یادگیری و ارتقای سطح بهداشت روانی محیط یاددهی- یادگیری است.

در این طرح، تأکید عمدتاً بر ارزشیابی فرایندی (تکوینی) و ارزشیابی عملکرد و باز خورد مستمر و اصلاحی معلم به دانش آموز است و به ارزشیابی های پایانی کمتر توجه شده است. اصل محوری این رویکرد، «ارزشیابی برای یادگیری است» ، نه ارزشیابی از یادگیری که اساس ارزشیابی به شیوه سنتی است. همچنین در این نوع ارزشیابی (توصیفی)، به غیر از آزمون های کتبی از ابزارهای دیگری مانند پوشه کار، مشاهده آزمون عملکردی و تکلیف و کارنامه توصیفی نیز استفاده می شود.از ویژگی های سنجش و ارزشیابی مستمر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- توجه به ویژگی های اجتماعی، عاطفی سطوح مختلف یادگیری؛

- کاهش اضطراب و رقابت در بین دانش آموزان؛- فراهم سازی زمینه های درگیری مطلوب اولیا با امور تحصیلی دانش آموزان؛- افزایش علاقه به یادگیری در دانش آموزان و یاددهی در بین معلمان؛- تغییر در نحوه قضاوت درباره عملکرد فراگیران و ارتقاء تحصیلی آنان؛- به کارگیری ابزارهای متنوع در فرایند ارزشیابی، یادگیری و یاددهی؛- تقویت اصل مشارکت، همفکری و فعالیت در کار گروهی و تقویت روابط اجتماعی؛- توجه به روش های خودسنجی و همسال سنجی؛- توجه به بازخوردهای توصیفی به یادگیرندگان در حین فرایند یادگیری؛- کاهش وابستگی دانش آموز به معلم؛- توجه به یادگیری عمیق.

آنچه که مسلم است ارزشیابی توصیفی با سوق دادن روندیاددهی- یادگیری از توجه به محفوظات و انباشت ذهنی دانش آموزان به یادگیری عمیق و ماندگار و کاربردی و توصیف آن با کمک روش های متنوع کیفی، به بهبود کیفیت یادگیری منجر می شود و با جلوگیری از فشار ها و رقابت های زیان آور در کلاس و مدرسه، محیط یادگیری را برای یادگیری هرچه مطلوب دانش آموزان آماده می سازد.طرح ارزشیابی توصیفی در آموزش و پرورش ایران را می توان یکی از نوآوری های مهم حوزه تعلیم و تربیت کشورمان خوانده که قادر است با ارایه چهره جدیدی از اهداف و ابزارهای ارزشیابی، تحولی جدید در نظام آموزشی و تحولات بنیادین و گسترده ای را در مؤلفه های دیگر آموزش و پرورش ایجاد کند.منابع:

۱- حمیدرضا فرومدی، مقاله: ارزشیابی از نگاهی دیگر.۲- ناصر جعفری، کتاب: شیوه های ارزشیابی مستمر از دانش آموزان، ،۱۳۸۱ چاپار فرزانگان۳- دکتر محمد حسنی، نشریه: راهنمای ارزشیابی توصیفی، ،۱۳۸۳ معاونت آموزش عمومی و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش۴- دکتر محمد حسنی و دکتر یحیی کاظمی، کتاب: طرح ارزشیابی توصیفی (اهداف، اصول و راهکارها)، ،۱۳۸۲ نشر: آثار معاصر.۵- حسین بنی اسد، کتاب: آشنایی با طرح ارزشیابی توصیفی، نشر: آزمون نوین، ۱۳۸۴.۶- طاهره رستگار، کتاب: ارزشیابی در خدمت آموزش ،۱۳۸۲


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق نگاهی به ارزشیابی توصیفی و کاربرد آن در آموزش و پرورش

دانلود تحقیق کامل درباره کاربردهای اخلاق در فناوری اطلاعات 13 ص

اختصاصی از سورنا فایل دانلود تحقیق کامل درباره کاربردهای اخلاق در فناوری اطلاعات 13 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 13

 

کاربردهای اخلاق در فناوری اطلاعات

1- مقدمه

اخلاق شاخه ای از فلسفه است که به بررسی تصمیمات و فعالیت ها، ضمن احترام به رابطه آنها با درونمایه اجتماعی می پردازد. سابقه تاریخی این موضوع شامل ده فرمان کتاب مقدس، عناصر فلسفه کنفوسیوس و ارسطو می باشد. به عنوان یک رشته تحقیقی و تجربی، اخلاق شامل نتایج بسیار متفاوتی در فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی می باشد و به همان نسبت، گروه های متفاوتی از مردم در صنعت و دانشگاه شامل مدیران، معلمان و دانش آموزان به صورت شخصی و اجتماعی آن را به کار می برند.

اخلاق به عنوان سیستمی به هم پیوسته از قوانین اجتماعی، استانداردها و اصولی برای حل مشکلات تعریف شده است. بعضی از مردم اعتقاد دارند که اخلاق هنگامی ضرورت پیدا می کند که تصمیم و یا عملی قادر به تخریب و معیوب ساختن فعالیت های شخصی و یا گروهی باشد. چنین دیدگاهی، به علت تعارض و ناسازگاری تمایلات مردم در جامعه، همیشه وجود داشته و دارد. اما ما بیشتر بر این نکته تاکید داریم که " آن چه غیراخلاقی است لزوما غیر قانونی نیست وآن چه قانونی است ضرورتا اخلاقی نمی باشد" (لویس ، 2002).

اخلاقی پنداشتن یک عمل و تصمیم به عوامل متعددی بستگی دارد که در برگیرنده محیط اجتماعی و فرهنگی ای می شود که آن عمل در آنجا انجام شده و یا آن تصمیم گرفته شده است.

2- برخی اصول اخلاقی همگانی

در طول تاریخ زندگی انسان، قوانین اخلاقی متفاوتی گسترش یافته اند و هر یک از ما نیازمند هستیم که خود درباره قوانینی که دنبال می کنیم، تصمیم بگیریم. با این حال، در اینجا، توجه به گزیده ای از قوانین شناخته شده و مورد پذیرش می تواند مفید باشد. این اصول اخلاقی عبارتند از:

1- قانون طلایی: یکی از اصول اخلاقی عمومی که در سطح وسیعی کاربرد دارد و در کتاب مقدس و فلسفه کنفوسیوس هم شناخته شده "قانون طلائی" است. این قانون به طور کلی عبارت است از: " در هر چه که انجام می دهید، با دیگران به گونه ای رفتار کنید که دوست دارید دیگران با شما آن گونه رفتار کنند" . اگر شما خود را به جای دیگران بگذارید دهید و به این نکته توجه کنید که یک تصمیم مشخص چه تاثیرات و عواقبی دارد، آنگاه می توانید به دیدگاهی منصفانه نسبت به دیگران دست یابید.

2- قانون دستور لازم الاجراء: " اگر عملی برای همه افراد مفید نباشد، پس برای هیچ یک از افراد مفید نیست ". این دستورلازم الاجراء امانوئل کنت است. اگر هر کس چنین فعالیت هایی را انجام دهد، نتیجه چیست؟ آیا جامعه می تواند نجات پیدا کند؟

3- قانون بی ثباتی: "اگر عملی می تواند بارها تکرار شود، بدون آن که نتیجه منفی در پی داشته باشد، پس انجام آن مشکلی ندارد، اما اگر تکرار چنین عملی با نتیجه ای خطرناک همراه باشد، حتی برای یک بار هم نباید انجام شود". این قانون به قانون بی ثباتی مشهور است. این به آن علت است که هنگامی که شما چنین عملی را آغاز می کنید، ممکن است دیگر قادر به متوقف کردن آن نباشید.

4- قانون اصالت نفع: " بهترین عمل، عملی است که بیشترین سود را برای اکثریت مردم به همراه داشته باشد". این شکلی از قانون اصالت نفع و سودمندی است. این قانون فرض می کند که شما قادر به طبقه بندی و منظم کردن فعالیت های متفاوت هستید.

شرح دیگری از این قانون، به این صورت است: " بهترین عمل، عملی است که کمترین زیان و یا حداقل هزینه را به همراه داشته باشد". به عنوان مثال، این قانون می تواند برای پاسخ به چنین سئوالاتی مورد استفاده قرار گیرد: "آیا بهتر است فردودگاه را در نزدیکی مکان پرجمعیتی بسازیم یا در محلی دور از مردم؟".

5- قانون هیچ چیز مجانی نیست: هر عملی (پنهانی یا آشکار) دارای یک فاعل است و اگر شما قصد انجام آن را دارید، باید به کننده کار پاداش و حقوق بدهید. ایده فوق به این دیدگاه و یا طرز فکر مربوط است که هیچ چیز مجانی نیست و هر چیزی بهایی دارد.

این قوانین اخلاقی در طبیعت بسیار عمومی هستند، گر چه در تجربی کردن علم اخلاق همیشه اختلافات و ناسازگاری هایی وجوددارد که بحران های اخلاقی نامیده می شود.

3- بحران های اخلاقی

برای روشن ساختن ماهیت یک "بحران اخلاقی" به سئوال های زیر که مرتبط با کپی کردن، فروش و یا پخش نرم افزار می باشد، توجه کنید:

1- آیا خرید یک نرم افزار و بس نصب آن برای دومین و چندمین بار پذیرفته شده است؟

2- آیا قابل قبول است که شما نرم افزاری را نصب کنید و سپس آن را برای استفاده شخصی به یک دوست و یا فرد دیگری بدهید؟

3- به همین ترتیب، چه اتفاقی خواهد افتاد اگر شما نرم افزاری را نصب کنید و سپس با استفاده از یک کپی کننده لوح فشرده صد کپی از آن تهیه کرده و برای کسب سود آن ها را بفروشید؟

4- در مورد این که نرم افزاری را با استفاده از وب سایت در اختیار دیگران بگذارید، چه طور نظری دارید؟

5- با تجارت یک نرم افزار در شبکه وب ( تجارت الکترونیک) از مصرف کننده به مصرف کننده دیگر چه اتفاقی خواهد افتاد؟

ممکن است تعجب کنید، اما هیچ پاسخ قاطع و مطمئنی برای این سووالات وجود ندارد. از نظر قانونی، این به حدود اختیارات شما بستگی دارد و از نظر اخلاقی، این به فرهنگ و دیدگاه اجتماعی محیط کسب و کار و زندگی شما بستگی دارد.

استفاده وسیع از فناوری اطلاعات و گسترش اینترنت، فرصت های زیادی را برای فعالیت هایی فراهم کرده که برخی مردم آنها را غیراخلاقی می دانند. در این جا نمونه های بیشتری از این تضادها، ارائه می شود:

1- آیا یک سازمان این حق را دارد که نامه های الکترونیکی کارمندان خود را بخواند؟


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درباره کاربردهای اخلاق در فناوری اطلاعات 13 ص

تحقیق نقاشی و طراحی روی عروسک ها ی توپی خانم شریفی

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق نقاشی و طراحی روی عروسک ها ی توپی خانم شریفی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 7

 

مشخصات کلی درس

نام درس:

آموزش نقاشی، کاردستی

موضوع درس:

نقاشی و طراحی روی عروسک های توپ تخم مرغی

استاد مربوطه:

جناب آقای خمیجانی

تعداد دانش آموزان:

30 نفر

پایه:

پنجم

زمان تدریس:

45 دقیقه

نام آموزگار:

زهرا سادات شریفی

تاریخ: 13/10/87

فعالیت های قبل از شروع درس: (زمان 5 دقیقه)

به نام خداوندی که به انسان فکرت آموخت با تنی پرعزم، دلی پرشوق، لبی تشنه و چشمی تر سلامم را پذیرا باش.

که با دانش آموزان سلام و احوال پرسی نموده و از وضع جسمانی و روانی آگاه شده، سپس حضور و غیابی در کلاس را از روی دفتر کلاس انجام داده و غائبین کلاس را به یکی از دانش آموزان که به عنوان نماینده کلاس می باشد داده تا به دفتر مدرسه تحویل دهد.

اگر در آن روز مناسبتی داشتیم آن مناسبت را همراه با تاریخ روی تخته کلاس نوشته و دانش آموزان را از مناسبت آن روز آگاه کرده و اندکی هم درمورد آن مناسبت ((به صورت متخصصی)) برایشان گفته.

هدف های کلی درس:

آشنایی با شیوه های دیگری از انجام کارهای هنری و سنتی و کسب توانایی و مهارت های لازم جهت انجام کارهای ظریف و به کارگیری رنگها در طرح و شکل های متفاوت.

هدف های جزئی شامل:

دانشی: با تمامی مراحل انجام کار آشنا شوند.

نگرشی: به انجام مراحل کار اهمیت دهند، به انجام دادن هر مرحله از کار علاقه مند شوند.

مهارتی:توانایی و مهارت لازم و کافی برای انجام کار به دست آوردند.

وسایل کمک آموزشی یا وسایل موردنیاز:

پارچة نخی سفید ((چلوار))، چسب مایع، قیچی، مقوا، آب رنگ یا ماژیک، دو عدد توپ تخم مرغی، رنگی، ((رنگ توپ به سلیقه خودمان بستگی دارد)).

ارزش یابی تشخیصی: (5 دقیقه)

این مرحله، مرحلة ایجاد انگیزه یا مرحلة آماده سازی هم می باشد. در این مرحله مروری هم برکارهای جلسة گذشته داریم در این مرحله با پرسیدن سؤالاتی ذهن آنها را برای آموزش درس جدید آماده و فعال می کنیم که با پرسیدن سؤالات درمی یابیم که چه قدر آگاهی دارند برای آموزش کار جدید.

-ادائه درس جدید: (20 دقیقه)

دو توپ تخم مرغی به رنگ زرد را برای سرو بدن عروسک انتخاب کرده ایم آن گاه با کمک نوک قیچی یکی یکی سوراخ روی آن دو توپ می زنیم تا بتوانیم آنها را با یکی تکه چوب کبریت به یکدیگر وصل کنیم. و یک دایره مقوایی کوچک هم زیر آنها می چسبانیم تا عروسک بتواند به راحتی بایستد.

مانند: تصویر شمارة (1) و تصویر شمارة (2).

برای لباس عروسک این کونه عمل می کنیم که، اول پارچه نخی سفیدی همان طور که در وسایل مورد نیاز گفته شد از جنس چلوار به شکل دایره ای به قطر 10 سانتی متر می بریم، سپس از همان دایره یک مثلث کوچکی را جدا می کنیم، جداکردن آن قسمت برای این که وقتی لباس راروی بدن عروسک می چسبانیم زیاد چین نخورد. حالا لباس بریده شده را با آب رنگ یا ماژیک نقاشی و رنگ آمیزی می کنیم. گفته، چون عروسک ما کوچک است باید برای نقاشی از نقش های زیر استفاده کنیم تا با اندازه عروسکمان متناسب باشد. (تصویر 3 و 4 )

بچه ها توجه داشته باشید که قسمتی که به شکل مثلث جدا کرده ایم، پشت لباس عروسک است.

برای کمربند یا شال دور کمر عروسک: یک تکیه از همان پارچه ای که برای لباس استفاده کردیم به شکل مستطیل و متناسب با عروسک می بریم و مانند لباس عروسک آن کمربند را نقاشی و رنگ آمیزی کرده (تصویر5 ).

سپس لباس عروسک را روی بدنش می چسبانیم بعد کمربند را تاب می دهیم و دور بدن عروسک می چسبانیم. (تصویر 6 ).

حالا نوبت به درست کردن دستهای عروسک می رسد که: پارچه ای به طول 7 سانتی متر می بریم. 7

7 7

2

2

لبه های پارچه را از طول به یکدیگر می چسبانیم و آستین های لباس را آماده می کنیم. و سپس تکه ای پارچه را با یک رنگ. رنگ می زنیم و می گذاریم خشک شود بعد از آن تکه پارچه که رنگ زده ایم و خشک شده را دونیم دایره کوچک از آن می بریم و به لبه آستین ها می چسبانیم . (تصویر 7و 8 ).

حالا دست های عروسک آماده شده است و آنها را به بدنه عروسک، روی لباس می چسبانیم (تصویر 9 ).

برای درست کردن موی عروسک پارچه ای را به شکل مستطیل می بریم و سپس آن را نخ کش می کنیم و رنگ می زنیم و روی سر عروسک می چسبانیم (تصویر 10 ).


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق نقاشی و طراحی روی عروسک ها ی توپی خانم شریفی