سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره نظر دانشمندان در مورد قرآن

اختصاصی از سورنا فایل دانلود مقاله کامل درباره نظر دانشمندان در مورد قرآن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 7

 

نظر دانشمندان در مورد قرآن

نظر دانشمندان در مورد قرآن دانشمندان و متفکران امروز جهان حتی کسانی که مسلمان نیستند وقتی از روی حقیقت طلبی این کتاب آسمانی را مطالعه می کنند در برابر عظمت و بزرگی آن احساس خضوع می کنند و از این کتاب به بزرگی یاد می کنند که این نشان حظور زنده و شاداب قرآن در دنیای امروز است.به نمونه ای از اظهار نظرات دانشمندان معاصر در این باره توجه کنید:

1-آلبرت انیشتن (متفکر و فیزیکدان بزرگ) قرآن کتاب جبر یا حساب نیست بلکه مجموعه ای از قوانین است که بشر را به راه راست ،راهی که بزرگترین فلاسفه از تعریف آن عاجزند، هدایت می کند .

2-پروفسرهانری کربن(فیلسوف معاصر فرانسوی) و قرآن انسان را به دانش دعوت نکرده اند تا آن جا که در قرآن 950 خرافی بود و اگر وحی او وحی الهی نبود هرگز جرات نمی کرد بشر را به علم دعوت کند .هیچ یک از افراد بشر و هیچ شیوه ی تفکری به اندازه ی محمد(صلی الله علیه واله) اگر اندیشه ی محمد(صلی الله علیه واله) بار از علم ،فکر و عقل سخن به میان آمده است.

3-دکتر گوساو لوبون(مورخ بزرگ فرانسوی) قرآن که کتاب آسمانی مسلمین است،به تعالیم و دستورات مذهبی منحصر نمی شود بلکه مشتمل است بر دستورات سیاسی و اجتماعی ، خیرات ، نیکی ، مهمان نوازی ، اعتدال در خواهش های نفسانی، وفای به عهد ، اکرام به والدین ، کمک کردن به بیوه و یتیم و سرپرستی آن ها،نیکی کردن در مقابل بدی که در موارد متعددی بر آن تاکید شده، و در آن تمام این صفات و خصلت های پسندیده تعلیم داده شده است. تعلیمات اخلاقی قرآن به مراتب بالاتر از تعلیمات انجیل است.

4- لئون تولستوی(فیلسوف و نویسنده ی شهیر روسی) هر بخواهد سادگی و بی پیرایه بودن اسلام را دریابد ، باید قرآن مجید را مطالعه کند در آن قوانین و تعلیماتی بر مبنای حقایق روشن و آشکار صادر و احکام آسان و ساده برای عموم بیان شده است.

5- پروفسر آرتور جی.آبری(دانشمند و خاور شناس انگلیسی) زمانی که به پایان ترجمه ی قرآن نزدیک می شدم ، موضوعی سخت مرا پریشان کرده بود. اما در طول ایام پریشانی ، قرآن مرا چنان آرامشی بخشید و چنان حفظ کرد که برای همیشه رهین منتش گردیدم.

6-جی.ام.رود ویل(اسلام شناس انگلیسی) قرآن مقام والایی دارد زیرا نام خداوندو خالق جهان و ستایش او را در میان ملل بت پرست نشر داد و آن را به همه کس اعلام کرد.اروپا نباید فراموش کند که مدیون قرآن است.همان کتابی که آفتاب علم را در میان تاریکی قرون وسطی در اروپا جلوه گر ساخت.

نظر دانشمندان غربی در باره قرآن

امروزه مسلمانان به علت دوری از قرآن وتعالیم آن، از قافله ی تمدن بشری عقب افتاده اند و با وجودی که دارای جمعیتی بیش از یک میلیارد می باشند ، خود باخته اند و از تفرقه میان خود به شدت رنج می برند، دشمنانشان بر آنان مسلط شده اند ودر عمل به جای پیروی از دستورات قرآن ، از اوامر قدرتهای بزرگ که دشمن دین و قرآن آنها می باشند،پیروی می نمایند و این در حالی است که پیروی از دستورات قرآن آنان را از این ذلت نجات خواهد داد و شکوه وعظمت گذشته را به آنها باز خواهد گرداند . پشت کردن به قرآن در این دنیا برای مسلمانان ،ذلت و خواری را برای آنها به بار آورده است و در روز آخرت نیز شکایت پیامبر از آنها را به دنبال خواهد داشت، در آن روز که امت محمد(ص) از زبان پیامبرشان این شکایت را می شنوند که پروردگارا قوم من این قرآن را از خود راندند.)فرقان/30(

امروزه به رغم تبلیغات وسیعی که در کشورهای غربی علیه اسلام و مسلمانان وجود دارد، روز به روز به تعداد کسانی که با تحقیق درباره ی قرآن به دین اسلام می گروند،افزوده می شود.این افراد با توجه به حقایق وتعالیم شگفت انگیز قرآن و بدون توجه به زندگی مسلمانان امروزی به حقانیت دین اسلام پی می برند و جالب این که عده ای از آنها بعد از پذیرش دین اسلام اعلام می کنند که مسلمانان خود از تعالیم قرآن و اسلام فاصله گرفته اند وخدا را شکر گذارند که قبل از آشنایی با مسلمانان، با قرآن وحقیقت اسلام آشنا شده اند.مطالعه و بررسی قرآن با انصاف وبدون تعصب باعث شده است که بسیاری از محققین غربی به حقانیت قرآن ایمان بیاورند وتعدادی از آنان نیز به دین اسلام مشرف شوند اما متأسفانه موج تبلیغات ضد اسلام در غرب و مشکلاتی که برای تبلیغ دین اسلام در این کشورها وجود دارد،باعث دوری عامه ی مردم از مطالعه در مورد حقیقت قرآن واسلام شده است و کتابهای محققین خود آنان نیز که به اسلام گرویده اند ویا حد اقل حقایقی از آن را بیان نموده اند،در جامعه نفوذ وانتشار زیادی ندارد. اما باید مطمئن بود که خورشید همواره زیر ابر نمی ماند و چراغ الهی هرگز خاموش نمی شود . توجه به قرآن و تحقیق در مورد آن از دوره ی رنسانس تا دوران معاصر مورد توجه ی تعدادی از دانشمندان غربی قرار گرفته است و آنان بعد از پی بردن به عظمت قرآن،نظرات جالبی را بیان نموده اند که بیان تعدادی از این نظرات خالی از لطف نیست :

گوته می گوید :اگرچه ما همواره از قرآن روی برمی گردانیم و در همان مرحله ی اول از آن اظهار تنفر می نماییم اما آن خیلی زود ما را به سوی خود جذب کرده و شگفت زده می نماید ودر نهایت مارا وادار می کند که در مقابل آن سر تعظیم و احترام فرود آوریم. سبک واسلوب قرآن و هماهنگی و توافق آن بامحتوا وهدفش محکم و استوار،بسیار عالی و باشکوه،با هیبت وسرسام آور و دارای رفعتی حقیقی و ابدی است.. . ازاین رو این کتاب در تمام زمانها،تأثیری نیرومند از خود به جای می گذارد .

ولتر می گوید:اگر تمام قرآن را از اول تا آخر آن بخوانید،یک کلمه ی کودکانه در آن نخواهید یافت.قرآن در حقیقت مجموعه ای است از پندهای اخلاقی،دستورهای دینی،راز ونیاز به درگاه خداوند،تحذیر و تشویق جهانیان و شرح سرگذشت فرستادگان خدا.

توماس کارلایل می گوید:قرآن اساس تشریع برای هر زمان و مکان و سرچشمه ی احکام قضایی و قانون متبع در امور زندگی بوده و راه زندگی سعادتمندانه ای را برای پیروان خود روشن می سازد.یکی از مزایای قرآن که دقت آن باعث دهشت واعجاب من شده است،این است که در جمله هایی کوچک به بعضی از حقایق بزرگ اشاره نموده است .

دکتر جرنیه ی فرانسوی علت مسلمان شدن خودرا اینگونه بیان می کند :«من تمام آیه های قرآن راکه در زمینه ی علوم طبیعی و بهداشت وطب بودند،مطالعه نمودم و آنها را با دقیق ترین قوانین علوم طبیعی و پیچیده ترین اصول ثابت شده ی علوم عقلی منطبق دیدم ویقین پیدا کردم که هزار سال قبل جز خدا هیچ کسی بر روی زمین از آن قوانین و اصول آگاه نبوده است؛پس به حقانیت و خدایی بودن چنین کتابی ایمان آوردم».

ریتو بنورث اعتراف می کند:«علوم طبیعی وفلکی و فلسفه از قرآن اقتباس شده است و علما مدیون قرآن هستند» .

جی مارگولیوت می گوید :«اقرار می کنم که قرآن مهمترین موقعیت را در میان کتابهای مذهبی جهان به خود اختصاص داده است؛گرچه قرآن در این طبقه ی ادبیاتی جوانترین اثر به حساب می آید اما تأثیر شگرفی را که بر


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره نظر دانشمندان در مورد قرآن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد