سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره سیمین بهبهانی

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق درباره سیمین بهبهانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 68

 

سیمین بهیهانی

این صدای شکفتن را

شکسته دل تر از آن ساغر بلورینم

که در میانه خارا کنی ز دست رها ...

این صدای شکفتن را از بهار تنم بشنو

هر جوانه به آوازی گویدت که منم بشنو

هر جوانه به ایینی شد شکوفه پروینی

مست جلوه اگر گفتم شاخ نسترنم بشنو

بیش از این چه درنگ آرم ؟ چنگ زهره به چنگ آرم

بر رگش به هزار ایین زخمه گر بزنم بشنو

هر رگم رگ ساز اینک با فرود و فراز اینک

رای خود زدنم بنگر بانگ تن تننم بشنو

اوج شادی و سرشاری این منم ؟ نه منم ! آری

غلغلی به سبو از نو در می کهنم بشنو

گلشنی همه هوشیاری رسته در نگهم بنگر

عالمی همه لیداری خفته در سخنم بشنو

از تو جان و تنم پر شد

چون صدف که پر از در شد

آنچه گفتی و می گویی جمله از دهنم بشنو

نه که لولی مستت من جامه طرفه دستت من

وای حیف حریفان را بارها شدنم بشنو

این صدای شکستن را افتادن و رستن را

ای دلت همه خارایی از بلور تنم بشنو

سیمین بهبهانی شاعر و ادیب متولد ۱۳۰۶ تهران

- لیسانس حقوق قضایی دانشگاه تهران

- برنده ده ها جایزه علمی و آکادمیک به خاطر اشعار و غزلیاتش، از جمله جایزه بیژن جلالی

- از معدود شاعرانی که اشعارش به زبان های مختلف دنیا ترجمه شده است.

- گزینه شعر «جامی گناه» او به زبان انگلیسی ترجمه شده و در دانشگاه نیویورک منتشر شده است.

- برخی از آثار او عبارتند از: جای پا، چلچراغ، مرمر، رستاخیز، خطی زسرعت و از آتش،دشت ارژن و ...

- زن برگزیده سال ۱۳۷۷ از سوی بنیاد جهانی پژوهش های زنان

- برنده جایزه لیلیان هیلمن و راشیل هامت از طرف سازمان نظارت بر حقوق بشر ۱۳۷۸

- ترجمه ۱۰۳ شعر او به زبان انگلیسی در مجموعه ای تحت عنوان «فنجانی از آفتاب»

- ترجمه ۱۰۲ شعر او درکتابی با عنوان «آن سوی واژه ها» در آلمان

ز شب خستگان یاد کن شبی آرمیدی اگر

سلامی هم از ما رسان به صبحی رسیدی اگر

به حجت در این داوری ز دوزخ نشان می دهم

به دعوی، زخوش باوری بهشت آفریدی اگر

مهرانه خالقی:برای نوشتن از بهبهانی باید قبل از هر چیز نگاه دوباره ای داشت به غزلیات او چه این غزلیات گذشته از تمام ویژگی های دیگرشان نشان دهنده حساسیت شاعر به موضوعات سیاسی و اجتماعی پیرامونش است. شاید او تنها غزلسرای معاصر ماست که اگر جنگ می شود برای جنگ و اگر زلزله رخ می دهد برای زلزله می سراید و در این میان محدودیت و دست و پاگیری قاعده وزن و قافیه نه تنها مجال او را تنگ نمی کند، بلکه گستره ای می شود برای او که خود را متعهد به رخدادهای پیرامون خویش نشان دهد که سیمین بهبهانی شاعر درون نیست و گرفتار انتزاعات و تراوشات ذهن نمی شود. بلکه شاعر برون است و پیرامون. او برخلاف بسیاری از زنان روشنفکر و نویسنده و شاعر معاصر، دغدغه خود را کمتر دارد و بیشتر درد اجتماع و جامعه و مردم او را به شعر گفتن وامی دارد و شعر برای او عرصه پرداختن به تعهدات و ضرورت های انسانی از جنس مردم است و نه خود. علاوه بر این شعر بهبهانی گرچه از لطافت و زنانگی به حد اعلا بهره می برد اما فیمینیسم وزنانه نیست و اگر جایی هم دغدغه اش زن بوده است، نه از زاویه تنگ نگاه های مرسوم که از نگاه یک طبیبی که درد و محل درد را می شناسد به موضوع و مشکلات زنان می پردازد و قصد رو درروکردن زنان با مردان و بهره بردن از این آب گل آلود - بر خلاف بسیاری از روشنفکران زن معاصر- را ندارد.

... سخن آنگه از آب گو، سرابی ندیدی اگر ‎/

بدین خالی آسمان، میفروز خورشیدمان‎/

به پندار و وهم و گمان چراغی خریدی اگر‎/

و باید از آغازش بنویسیم. روزی که به دنیا آمده است. باید بنویسیم سیمین بهبهانی (خلیلی) به سال ۱۳۰۶ در تهران، در خانواده ای صاحب فرهنگ و قلم متولد شد. «و اما گفتم که زاده شدم در خانه بزرگ پدربزرگ؛ چون پیش از زادنم، مادرم همسر خود را به اشتغالاتش واگذاشته و به خانه پدری بازگشته بود. گویا مادر را تا آستانه مرگ کشیده بود نوزادی که من بودم. زیرا نزدیک به دو منی وزن داشتم! مامای فرنگی خود را باخته بود و پدربزرگ با پای ناتوان بر بام خانه رفته و اذان گفته بود تا دخترش به سلامت فراغت یابد و یافته بود.

به دایه سپرده بودندم، زیرا مادر چنان ناتوان شده بود که شیر نداشت. و این دایه دختر دایی مادرم بود. (گویا راست است که می گویند: «در روزگار پیش، مناصب موروثی بوده اند»)

امیر تومان پیر که دیگر کاری نداشت جز اندیشیدن به روزگار گذشته... سرگرمی تازه ای یافته بود: نوه نوزاد دومنی که مجبور بودند روزهای عمرش را به دروغ بیفزایند تا از چشم زخم بیگانه آسیب نبیند. و البته دایه مهربان آنگاه که زالوی فربه را به شیر بی اشتها می دید، تخم مرغی را با خطوط گرد زغالین سیاه می کرد و زیر فشار انگشت و پول خرد می شکست و گناه بی مبالاتی خود را به گردن «چشم شور» عمه


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره سیمین بهبهانی

دانلود پاورپوینت سیستم عامل ُSolaris 20 اسلاید

اختصاصی از سورنا فایل دانلود پاورپوینت سیستم عامل ُSolaris 20 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 20 صفحه

1 موضوع پروژه : سیستم عامل SOLARIS 1 2 سولاریس چیست ؟
سولاریس یک محیط عملیاتی بسیار قوی می باشد که دربرگیرنده سیستم عامل چندپردازنده ای چند کاربری ( ) می باشد. سولاریس یک سیستم عامل شبکه است که در سیستم های ، وابسته به اینتل و همچنین سیستم هایی با پردازنده دارای ساختار معماری اجرا میگردد .
SOLARIS Sun OS Sun Ultra SPARC , SPARC این سیستمها می توانند دارای حداکثر64، باشند که بطور همزمان در سیستم سرور در حال کار می باشند .
با این حال ، هنگامی که مدیران این سیستمها در مورد “ “ صحبت می کنند ، بیشتر سیستمهای کامپیوتری وابسته به معماری - و یا محیط عملیاتس سولاریس مورد نظرشان می باشد .
PC CPU E10000 SUN SPARC 2 3 کاربردهای سولاریس : یک سیستم سولاریس متوسط می تواند لاگین های واسطه کاربری گرافیکی را برای صدها کاربر پشتیبانی کند ، مقایسه آن با سیستم عامل های تک کاربری ، همانند بعضی از نسخه های ویندوز مایکروسافت ، کاملا بی معنی می باشد . SOLARIS 3 4 کاربردهای سولاریس : SOLARIS سولاریس سیستم عامل شبه یونیکس از خانواده لینوکس ها می باشد .
سیستم های سخت افزار مطلوبی برای کاربردهایی با قابلیت دسترسی بالا ، همانند سیستم های پایگاه داده و سرورهای وب هستند و همچنین برای انجام وظایفی که دارای محاسبات پیشرفته و سنگین می باشند ، همانند مدل سازی و شبیه سازی ، به کار می روند .
آنها به طور گسترده ای در سازمانهای بازرگانی و سازمانهای تحقیق و توسعه ( ) به کار گرفته می شوند و همچنین شبکه های غیر همسان و غیر همجنس را ، که از سیستم های لینوکس و ویندوز مایکروسافت تشکیل شده اند مخصوصا همانند فایلهای سرور ها به خوبی با هم در یکجا جمع آوری می کنند .
R&D 4 5 کاربردهای سولاریس : سولاریس 8 که اخیرا به بازار آمده ، در یک خط طولانی تولید ، آخرین تولیدی است که قابلیت های افزایش یافته کارآیی و اطمینان را در هر یک از مراحل با خود به همراه دارد .
نوآوریهای اخیر در سولاریس شامل پشتیبانی از هسته های مرکزی 64 بیتی ، کلاستر بندی ماه کامل با قابلیت دسترسی بالا ، و پذیرفتن ( محیط رومیزی مشترک) می باشد .
SOLARIS CDE 5 6 مزیت های سولاریس : مزایای استفاده از سولاریس مقدم بر دیگر سیستم عاملها ، عموما در یک محیط متقارن چند پردازتده ای و یا چند کاربری آشکار و مشخص می گردد.
سولاریس برای پشتیبانی از صدها کاربر محاوره ای در یک سیستم واحد مناسب می باشد ، که بدان معنا می باشد که هر کاربر می تواند با استفاده از یک دسک تاپ که در حال اجرا بر روی سرور مرکزی است ، وارد گردد . در مورد پشتیبانی از کاربرانی که بطور همزمان وارد شده اند ، فشار کمی به سولاریس می آید .
این یک دلیل اصلی است که چرا سیستم های سولاریس در سطح انجام عملیات حرفه ای ، مورد مطلوب می باشند .
SOLARIS 6 7 چگونگی نصب سولاریس : افراد می توانند سولاریس را روی کامپیوتر های شخصی دلخواه نیز نصب کنند .
سولاریس بطور کامل بوت شدن های دوگانه را بر روی پلات فرم ها مورد پشتیبانی قرار می دهد .
بدین صورت که یک اداره کننده روند بوت در کا

  متن بالا فقط قسمتی از اسلاید پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل کامل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه کمک به سیستم آموزشی و یادگیری ، علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 


  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »




دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت سیستم عامل ُSolaris 20 اسلاید

آشنایی با شغل مامایی

اختصاصی از سورنا فایل آشنایی با شغل مامایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

آشنایی با شغل مامایی


آشنایی با شغل مامایی

1- عنوان شغل :
زنان و مامایی
2- تعریف شغل :
ماما یعنی پزشکی که به مشاوره قبل ،‌بعد و هنگام ازدواج ، آموزش نحوه تنظیم خانواده، مراقبت در دوران بارداری، زایمان طبیعی و مراقبت بهداشتی مادر و کودک و آموزش به دختران در زمینه بهداشت دوران بلوغ و بعد از آن می ‌پردازد.
3- رسته (گروه) شغلی :
بهداشتی درمانی
4- شرح وظایف و مسئولیتهای اصلی شغل :
آموزش تکنیکهای لازم به زنان، مراقبت از مادر و جنین، مسئولیت زایمان طبیعی و غیر طبیعی، مراقبتهای پس از زایمان، معاینات و درمانهای مرتبط با بانوان
5- اهمیت و ضرورت شغل :
تولد بزرگترین ، باشکوه‌ترین و بحرانی‌ترین لحظه زندگی و قدیمی‌ترین تجربه بشری است و در میان مشاغل نیز مامایی( در شکل سنتی آن) یکی از قدیمی‌ترین مشاغل است

6- مدارک تحصیلی لازم برای احراز شغل :
حداقل کارشناسی مامایی


7- مهارتها، تجارب و دوره های آموزشی ویژه برای احراز شغل :
در ترم‌های اول باید در بیمارستان‌ کارها و خدمات ابتدایی پرستاری را انجام دهند و به تدریج در کنار ماما کار را می آموزند و در ترمهای بالا عملا دست به کار میشوند
8- شرایط محیط کار :
فضای سر پوشیده

9- وسایل و ابزارهای لازم برای انجام شغل :
کلیه وسایل پزشکی و بیمارستانی مثل فشارسنج، گوشی، نوار قلب، سی تی اسکن، ابزار جراحی و ...

10- خصوصیات جسمانی و تواناییهای بدنی لازم برای انجام شغل :
تحمل خون و خونریزی، شب‌کاری و در کل کار در محیط بیمارستان، سلامت جسمی و روحی کامل


دانلود با لینک مستقیم


آشنایی با شغل مامایی

خلاقیت و آزمون آدمک ( گودیناف) 13 ص

اختصاصی از سورنا فایل خلاقیت و آزمون آدمک ( گودیناف) 13 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 13

 

خلاقیت :

آشنایی

دانش آموزان خلاق اغلب با آب وتاب حرف می زنند.

جزییات را می‌گویند و رفتارهایشان را به نمایش می‌گذارند.

می‌خواهند مطرح شوند.

دنبال سوژه می‌گردند تا برنامه ریزی بکنند.

خصوصیات دانش آموزان خلاق

دقت و توجه شدید در گوش دادن ، مشاهده کردن یا انجام دادن کاری

استفاده از قیاس در صحبت کردن

ابراز هیجان در اثر یک اکتشاف

عادت به پرسیدن سوال و آزمودن نتایج

یادگیری از روی ابتکار شخصی

عادت به گلچین و وارسی منابع مختلف (کتاب، تلویزیون، سوال از استاد، رایانه و...)

صداقت و میل شدید به اطلاع یافتن از امور

طرح سوالات عجیب و غیر معمول بالاتر از سطح علمی و سن دانش آموزان

نگاه کردن با دقت به اشیا

اشتیاق در صحبت کردن در مورد کشفیات دیگران

مستقل عمل کردن و حس استقلال طلبی بالا

شور و نشاط و مشغولیتهای شدید جسمانی

ادامه کار بعد از تمام شدن وقت (نقاشی کردن بعد از زنگ تفریح ، گوش دادن به موسیقی و ...)

دقت نظر فوق‌العاده و الگو برداری در نگاهها

استفاده از نظرات و اشیا برای دستیابی به یک هدفی معین

پی بردن به روابط در اموری که به ظاهر از هم بی‌ارتباطند.

طرح رابطه‌ها مانند اینکه وقتی برف آب می‌شود رنگ سفید آن کجا می‌رود.

میل به اطلاع یابی و کشف احتمالات

علاقه مندی به چیستان و معماها و یافتن پاسخشان

فکر کردن به چیزی که در تلویزیون ، رایانه و سایر رسانه‌ها نشان داده می‌شود.

استفاده از اکتشاف یا تجربه

بررسی و مطالعه الگوهای اختراعی دانشمندان

مطالعه خاطرات و سخنان دانشمندان و بزرگان

معاشرت و صحبت با بزرگان و دبیران و احساس لذت از این صحبتها

دست کاری روابط ریاضی برای ایجاد رابطه جدید

علاقه‌مندی به فشرده‌سازی و خلاصه‌نویسی مطالب

آموزش خلاقیت (آفرینندگی)

همه روان شناسان پرورشی و متخصصان آموزشی معتقدند که توانایی های آفریننده و شیوه های فکری واگرا را می‌‌توان به افراد، به ویژه به کودکان و نوجوانان، آموزش داد. ما اینجا به طور خلاصه به چند اصل کلی برای پرورش خلاقیت اشاره می‌‌کنیم.

1. تجارب کودکان را به موقعیت های خاص محدود نکنید.سؤالاتی بپرسید که با چرا و چگونه آغاز می‌‌شوند، نه کجا و چه کسی و چه وقت. سؤال هایی طرح کنید که دارای جواب های متعدد باشند. سؤال هایی که تنها یک جواب دارند منجر به تفکر همگرا می‌‌شوند، سؤال هایی که جواب های متعددی را در یادگیرنده بر می‌‌انگیزانند. شوق تفکر واگرا و آفرینندگی است.

2. برای طرح سؤال‌ها و اندیشه های غیر معمول و بدیع ارزش قائل شوید.از سؤال های غیر معمول که از سوی دانش آموزان طرح می‌‌شوندو شما از عهده جواب آنها بر نی آیید نهراسید. به آنها کمک کنید و با همکاری یکدیگر به جستجو برای یافتن جواب این سؤالات بپردازید.

3. فرصت هایی برای خود آموزی و یادگیری اکتشافی در اختیار یادگیرندگان قرار دهید.

4. نسبت به تفاوت های فردی یادگیرندگان با احترام برخورد کنید.گورتزل (1962- Gortzel) پس از بررسی شرایط پرورشی 400 نفر از افراد برجسته قرن بیستم تأثیر شرایط پرورشی آموزشگاه‌ها و روش آموزشی معلمان را بر رشد توانایی های خلاق در کودکان به گونه زیر بیان داشته است. " معلمانی که بیش از معلمان دیگر مورد احترام و علاقه افراد نخبه مورد مطالعه ما قرار داشتند، معلمانی بودند که به این افراد امکان می‌‌دادند تا متناسب با توانایی هایشان پیش بروند. فرصت فعالیت کردن در موضوعات دلخواهشان را به آنها می‌‌دادند و آنها را به تفکر وا می‌‌داشتند و کتاب های مهیج به آنها معرفی می‌‌کردند"

5. رفتارهای آفریننده را برای کودکان سر مشق قرار دهید.یلون و نیستاین (1977) در این مورد گفته اند: " دانش آموزان کلاس پنجم ابتدایی پس از مشاهده رفتارهای خلاق نشان داده شده در یک فیلم یا از سوی معلم، رفتارهای خلاق از خود نشان داده اند."

6. از روش‌ها و فنون ویژه بالا بردن سطح آفرینندگی استفاده کنید.معروف ترین این روش‌ها روش بارش مغزی است. در این روش معلم مسأله ای را به دانش آموزان می‌‌دهد و از آنها می‌‌خواهد تا هر چه راه حل برای مسأله به ذهنشان می‌‌رسد بگویند. معلم دانش آموزان را برای دادن راه حل‌ها و اظهار نظرهای مختلف تقویت می‌‌کند ولی پیش از ارایه تمامی راه حل‌ها از سوی دانش آموزان، درباره آنها هیچ گونه اظهار نظری نمی نماید.

روش آموزش دیگری که منجر به بالا بردن سطح فعالیت های خلاق یادگیرندگان می‌‌شود، آموزش مهارت های پژوهشی (Research Skill) است. آموزش مهارت های پژوهشی به طرح و آزمودن فرضیه از سوی یادگیرندگان کمک می‌‌کنند. روش های درست طرح فرضیه و آزمون


دانلود با لینک مستقیم


خلاقیت و آزمون آدمک ( گودیناف) 13 ص