سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله آموزش و پرورش ، حیاتی ترین ابزار در مسیر توسعه ی پایدار

اختصاصی از سورنا فایل دانلود مقاله آموزش و پرورش ، حیاتی ترین ابزار در مسیر توسعه ی پایدار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آموزش و پرورش ، حیاتی ترین ابزار در مسیر توسعه ی پایدار


دانلود مقاله آموزش و پرورش ، حیاتی ترین ابزار در مسیر توسعه ی پایدار

افزایش نقش آموزش در پویایی حیات اجتماعی، ضرورت توجه به کارکردهای اقتصادی و تجزیه و تحلیل هزینه-فایده آن را برای دولت و مردم مضاعف کرده است. تغ ییرات شگرف و رقابتی کشورهای جهان در دستیابی هرچه سری عتر به توسع هی اقتصادی و رفاه اجتماعی و تأثیر این تحولات باعث شد توجه به نقش و کارکردهای آموزش عمومی و عالی از توجه بیشتری برخوردار شود.در رسیدن به منابع انسانی کیی از بهترین سرمایه گذار یها، آموزش و پرورش است؛ زیرا هدف آموزش و پرورش، آمادهک‏ردن کودک برای به عهده گرفتن مشاغل تخصصی در آینده و شرکت در نظام تقسیم کار است. سرمای هگذاری در آموزش و پرورش، م یتواند توسعه را هرچه بیشتر در ایران تحقق بخشد. در کشوری مانند ایران به دلیل محدودی تهای ناشی از کمبود نیروی انسانی ماهر، این موضوع از نقش و اهمیت ویژ های برخوردار است. موضوعی که در بیشتر کشورهای توسعهی‏افته مانند ژاپن و کره جنوبی، نتیج هبخش بوده و مسیر توسعه را فراهم کرده است. در ژاپن، اعتقاد بر این است که انسان هم هدف توسعه و هم عامل توسعه است و اگر کشوری نتواندمهار تها و دانش مردمش را توسعه دهد و از آن در اقتصاد ملی به نحو مؤثر بهر هبرداری نکند، قادر نیست هی چچیز دیگر را توسعه دهد.

در این کشورها، آموزش و پرورش به عنوان کیی از اصیل ترین و وسی عترین نظا مهای فرهنگی که نقش آماده سازی نیروی انسانی را بر عهده دارد از اهمیت زیادی برخوردار است و بیشترین بودجه ی ملی را به این امر اختصاص م یدهند. همه ی نهادها، گرو ههایی که به نوعی در تحقق توسعه ی کشور مشارکت دارند، ریش هی همه مشکلات، نابسامان یها و بحرا نهای اجتماعی را در سیستم و فرآیند آموزشی جستجو میک‌نند. اگر قرار است که جامع هی در حال گذار ایران به سلامت از گردن ههای دشوار تغ ییرات اجتماعی گذر کند، بایستی نظام آموزشی و پرورشی صرف نظر از تأخیراتی که تاکنون در ورود به عرص هی مهندسی اجتماعی داشته است، سهم و سئولیت بیشتری در قبال جامعه بر عهده بگیرد و نق شهای جد یتری را در خروج از ب نبست کنونی و رسیدن به جامع هی مطلوب ایفا نماید. این مهم میسّر نم یشود مگر اینکه نظام آموزشی و پرورشی ما ضمن کسب شأن و جایگاه واقعی خود در نظام و سلسل همراتب اجتماعی و سازمان کشور بتواند خود را از قیدوبندها و مشکلات بیشماری که گریبا نگیر است رها سازد و به منزله ی بازوی روشنفکری جامعه، زمین ههای شک لگیری آموزش و پرورش انسا نگرا، توسع هی هم هجانبه و درون زا را فراهم آورد تا بتواند مشکلات موجود در توسعه ی کشور که همان نیروی انسانی است بگشاید. بازگشت سرمایه گذاری در نیروی انسانی اغلب مستلزم طی فرآیندی طولانی و بلندمدت است، اما بازدهی آن گسترده است. فرآیند یادگرفتن دانش کیی از پایه های اساسی پیشرفت جامعه محسوب م یشود و امروزه در دنیای معاصر، سیستم آموزشی ابزار

مقدمه
رویکردهای نظری:
آموزش و توسعه
ابعاد توسعه
انواع توسعه
نقش نیروی انسانی در توسعه
بحث و نتیج هگیری
منابع:
پ ینوشت ها:

 

شامل 25 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد