سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

روش تحقیق تأملی بر الگوی مناسب برنامه‌ریزی درسی

اختصاصی از سورنا فایل روش تحقیق تأملی بر الگوی مناسب برنامه‌ریزی درسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

روش تحقیق تأملی بر الگوی مناسب برنامه‌ریزی درسی


روش تحقیق تأملی بر الگوی مناسب برنامه‌ریزی درسی

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:14


فهرست مطالب:
عناوین                                        صفحات

چکیده    2
واژگان کلیدی:    2
1- مقدمه    3
2- طرح مساله    3
3-  چهار چوب تحلیلی    4
3-1- رویکرد حرفه‌آموزی    4
الف) الگوی مدرسه- محور(school-besed model )    5
ب) الگوی کار- محور(work- based model  )    5
نقد رویکرد حرفه‌آموزی    6
3-2- رویکرد یکپارچه ‌سازی آموزش عملی و نظری    8
3-3- رویکرد آموزش صلاحیت‌ها و مهارت‌ها ی پایه    9
4- نتیجه گیری و ترسیم خطوط راهنمای برنامه درسی اشتغال زا    12
فهرست مراجع    13



چکیده
     عدم موفقیت دانش آموختگان در تصدی شغل مناسب ، از جمله موضوعاتی است که دهه‌های اخیر همواره مورد انتقادی جدی مسؤولان و صاحبنظران بوده است.در تحلیل علل این معضل اجتماعی ، دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد؛ برخی عدم صلاحیت و تخصص دانش آموختگان را به عنوان عامل اصلی معرفی می کنند، برخی اقتصاد مونتاژ و بازار کار نا سالم را مقصر می دانند  و برخی سرعت تغییرات و تحولات دانش و فناوری در جهان امروز را.  دسته اخیر معتقدند سرعت گرفتند دگرگونی‌های اقتصادی‌، اشاعة تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات و متحول شدن مشاغل ، مهارت‌ها را به سرعت بی ارزش می کند ولذا آموزشها نمی تواند همچون گذشته معطوف به یک شغل باشد، بللکه لازم است پرورش مجموعه‌ای از صلاحیت‌های پایه‌ای و مشترک مورد نیاز بازار کار، نظیر انعطاف پذیری فکری، مسؤولیت پذیری، مهارت‌های ارتباطی ، مخاطره پذیری ، ارزش گذاری برای  کار ، سخت کوشی و کار آفرینی را مورد توجه قرار می دهد.
در این مقاله ضمن بررسی و نقد رویکردی‌های  برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال شامل رویکرد حرفه آموزی، رویکرد یکپارچه سازی آموزش عملی و نظری ، و رویکرد پرورش صلاحیت‌ها ومهارت‌های پایه ، به مزایای رویکرد اخیر اشاره شده و تناسب آن با ویژگی‌های بازار کار در حال تحول شده دنیای معاصر به بحث گذاشته شده است.
  واژگان کلیدی:
آموزش فنی ـ حرفه‌ای (vocational - technical education)
اشتغال (employment)
کار آفرینی (entrepreneurship)
صلاحیت‌های شغلی (Job qualification)
الگوی کار ـ محور (work -based model)
الگوی مدرسه ـ محور) (school-based model
الگوی کار/ مدرسه ـ محور (work/ school- based  model)


دانلود با لینک مستقیم


روش تحقیق تأملی بر الگوی مناسب برنامه‌ریزی درسی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد