سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بیان تجربیات کلی همراه با بیان چالش و مشکلات و ارائه راهکارها و پیشنهادات و بیان برنامه ی آینده

اختصاصی از سورنا فایل بیان تجربیات کلی همراه با بیان چالش و مشکلات و ارائه راهکارها و پیشنهادات و بیان برنامه ی آینده دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بیان تجربیات کلی همراه با بیان چالش و مشکلات و ارائه راهکارها و پیشنهادات و بیان برنامه ی آینده


بیان تجربیات کلی همراه با بیان چالش و مشکلات و ارائه راهکارها و پیشنهادات و بیان برنامه ی آینده

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل:ورد قابل ویرایش

تعداد صفحه:30

قیمت:3000 تومان

دانلود و خرید به صورت آنلاین

 

 


فهرست مطالب
مقدمه 3
فصل اول: بیان چالش و مشکلات
چالش اول: غیرتخصصی بودن کادر مدارس و بازرسی از کار معلمان 8
مشکلات مدارس در مناطیق روستایی محروم 8
مشکل افت تحصیلی دانش آموزان 9
مشکلات نظام آموزشی مدارس 10
بی علاقگی دانش آموزان به درس ریاضی 10
چالش نفــــوذ بر گروه های غیر رسمی مدرسه 11
چالش های مدیریت یک مدرسه 11
فصل دوم: بیان راهکارها، پیشنهادات و برنامه ی آینده
راهکارهای چالش اول: اهمیت برنامه ریزی برای مدیران مدارس 14
راهکار بهبود نظام آموزشی مدارس: هوشمند سازی مدارس 17
راهکارهای حل مشکل افت تحصیلی 22
راهکارهای حل مشکل بی علاقگی دانش آموزان به درس ریاضی 24
راهکارهایی برای مدیریت یک مدرسه 25
برنامه ی آینده ام 30


مقدمه
سپاس خدای را بر آنچه از خدایی خود به ما شناسانده و بر آن چه از شکر خود به ما الهام کرده است و بر آن درها که از علم و ربوبیتش بر ما گشوده است.
از میان تمامی عوامل آموزشی و تربیتی،نقش معلم به عنوان مهم ترین عامل نظام تعلیم و تربیت جایگاه و اهمیت بسزایی دارد.معلم در رشد و پرورش دانش آموزان ،نقش مهمی را ایفا می کند.
تمامی فعالیت های معلم،مانند شناخت فرآیند رشد کودکان و نوجوانان، شیوه های تدریس و علاقه مندی به رشته تدریس خود ،از عواملی هستند که در آموزش و پرورش دانش آموزان ،دخالت زیادی دارند. معلمانی که در تدریس خود از شیوه های متعددی استفاده می کنند بر محتوای رشته تدریس خود تسلط دارند و به کار خود عشق می ورزند.اغلب،دانش آموزانی توانا و خلاق پرورش می دهند.
معلم برای کسب موفقیت در تدریس باید از نظریه های نوین آموزشی و روانشناسی آگاهی و اطلاعات لازم وکافی داشته باشد.روش تدریس معلم باید با اصول و اهداف آموزش و پرورش و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان هماهنگ باشد تا بتواند ضمن جهت دادن به فعالیت های تربیتی و آموزشی خود شاگردان را به سوی اهداف تعلیم و تربیت هدایت و راهنمایی کند.
فراگیرندگان در هریک از دوره های آموزشی نیازهای ویژه ای دارند .بنابراین آشنایی مربیان و معلمان با خصوصیات رشد و نیازهای دانش آموزان در هر یک از دوره های تحصیلی می تواند در پیشرفت یادگیری و رشد و تکامل شخصیت آنها مؤثر باشد.
پرسش بسیاری از دانش آموزان این است که یادگیری ادبیات در کدام بخش از زندگی ما قرار می گیرد و چرا
باید آن را آموخت؟ و این که ادبیات چه نقشی در زندگی ما خواهد داشت ؟ معلم باید از رسالت ادبیات ، که آشنا کردن انسان با شیوه‌های زندگی بهتر و تلاش برای کمال و پیشرفت است برای دانش آموزان سخن بگوید و این که ، ادبیات با مهرورزی و هم دردی ، همواره بشر را به سوی آرمان‌های والای انسانی ، هدایت کرده و وسیله ای است برای زندگی بهتر.
لازم است برای پاسخ گویی بهتر به این پرسش به تعریف ادبیات بپردازیم:
معنا دار کردن یادگیری: از دیگر اقدامات اجرایی برای بازدهی بیش تر ومفید تر این است که کاربردهای
درس را در موقعیت های متفاوت زندگی ، برای دانش آموزان بازگو کنیم ؛ یعنی طوری عمل کنیم که دانش آموزان احساس کنند با یادگیری این درس می توانند مشکلی از مشکلات زندگی خود را حل نمایند. در واقع، یادگیری را برای دانش آموزان معنادار کنیم و روش های تدریس خود را به شیوه ای طراحی کنیم که در آن موقعیت های فراوانی برای ارتباط دروس با زندگی پیش بینی شود.
معلم باید مهارت گوش کردن را در دانش آموزان تقویت کند و برای تفهیم مطالب تا حد امکان از نقل حکایات و داستان های کوتاه استفاده کند تا دانش آموزان به مطالب اصلی درس به دقت گوش دهند .
از آنجایی که معلم خود انسانی است که عهده دار تعلیم و تربیت اجتماعی کودکان است.انسانی که خود تحت تأثیر عوامل خانوادگی و محیطی و اجتماعی قرار دارد. پس توانایی یادگیری و بکاربستن دانش مهارت، اصول و نتایج حاصل از تحقیقات روانشناسی را در تدریس داشته باشد.
با علم در جریان تدریس زمینه و شرایطی را برای دانش آموزان فراهم کند تا یادگیری و آموزش برای آنها آسان شود از آنجا که معلم با روح و روان شاگردان سر و کار دارد، باید در درد و رنج آنان را بشناسد،در حفظ اسرار و جلب اعتماد و اطمینان آنها بکوشد، مسائل و مشکلاتشان را ببیند و سعی کند علّت مشکلات را بررسی و کشف کند.
بویژه به دنبال عواملی باشد که شاگردان را از درون متحول کند و به فعالیت و کوشش مناسب وادارد. معلمان در حیطه ی کلاس مدیرانی هستند که باید کارکردهای مدیریت را با توجه به چند بعد مهم تربیتی در خود مد نظر داشته باشند تا بتوانند در حیطة کلاس مدیری مدبر با کارکرد مناسب باشند.
ویژگی هایی که یک معلم شایسته باید داشته باشد:
چون معلمی شغل انبیاست و کاری بزرگ و پرارزش است پس:
1- باید علم و تخصص در حیطه کاری داشته باشد.
2- همچنین از شیوه های تربیتی آگاهی داشته باشد. تربیت ذهنی،روحی،عاطفی و ... دانش آموزان را بشناسد و آگاه باشد
3- وچون دانش آموزان از معلمان تأثیر می پذیرند پس بنابراین معلمان باید اخلاص عمل و کرامت داشته باشند تا در نظر دانش آموزان باوقار و در نزد آنان محسوب شوند وسخنان وی در دانش آموزان مؤثر واقع می شود.
4- معلمان باید عمل به علم و گفتار خود داشته باشند.امام صادق(ع)می فرمایند:هرگاه عالمی به علم خود عمل نکند گفتار او در دل ها نفوذ پیدا نمی کند.
5- معلمانی می توانند به اهداف آموزشی تعلیم و تربیت دست یابند که خوش اخلاق و خوش کردار باشند.
6- و معلم نیز باید ظاهری آراسته و ساده و باوقار داشته باشد و تدریس آنها باید همراه با پندهای اخلاقی و تربیتی باشد.
7- در فرصت مناسب کلاس به نکات تربیتی و اخلاقی،دینی و از مثال های گویا و مناسب برای تفهیم دروس خود استفاده کند.
8- رابطة عاطفی خوبی با دانش آموزان برقرار کند و به دانش آموزان الگوهای مناسب رفتاری ارائه دهد.
9- به منظور کسب فضایل اخلاقی با رعایت اصول و ضوابط تربیتی از تشویق و تنبیه استفاده کند.
10- و باید اعتماد به نفس آنان را تقویت دهیم تا فاصلة میان دانش آموز و معلم کوتاه تر شود تا بهتر بتوانند رابطة خوبی با آنان برقرار کنند.
به امید فردایی روشن برای فرزندان ایران زمین.

 


دانلود با لینک مستقیم


بیان تجربیات کلی همراه با بیان چالش و مشکلات و ارائه راهکارها و پیشنهادات و بیان برنامه ی آینده
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد