این فایل شامل فصل های اول و دوم و سوم پایان نامه می باشد و تعداد 91 صفحه در فرمت word میباشد.
البته مطالب بصورت دقیق و علمی نوشته شده است.
بیان مساله
اهمیت مدیریت زنجیره تامین در تعریف زنجیره تامین نهفته است. استدلر (2005) زنجیره تامین را این چنین تعریف میکند: زنجیره تامین مجموعه سازمانهایی هستند که به سازمان بالادست و پایین دست تقسیم شدهاند و با یک محصول یا خدمت و از طریق انجام فعالیتها و فرایندهای مختلف در پی ایجاد ارزش برای مشتریان نهایی هستند. مایکل پورتر میگوید که اهمیت راهبرد در این است که ما یا فعالیتهایی متفاوت از رقبا انجام دهیم یا اینکه فعالیتهایی مشاهی را به گونهای متفاوت اجرا کنیم (هافمن، 2010) در دهههای اخیر کشف شد که مسبر دستیابی به مزیت رقابتی از زنجیره تامین میگذرد. در واقع نحوه طراحی شبکه زنجیره تامین و ارتباطات آن به گونهای متفاوت، میتواند منشای ایجاد یک مزیت رقابتی برای سازمان باشد (کریستوفر و همکاران،2007). به این دلیل دمیتر و همکاران (2006) بیان میدارند که تحقیقات در زمینه ایجاد توازن میان مدیریت زنجیره تامین و راهبردی سازمان محدود و ناکافی است بطور کلی در ادبیات موضع اهمیت توازن میان راهبردهای زنجیره تامین و سازمان بسیار تاکید شده است (شنزلبر، سیسیر و شانس لبن). همچنین پرسوتی و همکاراش درباب اهمیت راهبرد زنجیره تامین بیان کردهاند که: میان چشماندازهای راهبردی زنجیره تامین و کل سازمان ناهماهنگی وجود دارد. غلبه بر این ناهماهنگی میتواند یک مزیت قابل توجه برای مدیران زنجیره تامین باشد. همچنین متخصصان زنجیره تامین برای دستیابی به موفقیتهای بزرگ نیاز به شایستگیهای راهبردی خاصی دارند. از دو نکته مهم گفته آنها میتوان استنتاج کرد: 1- اهمیت هماهنگی راهبردهای سازمان با راهبردهای زنجیره تامین 2- محوریت راهبردک و همچنین تواناییهای راهبردی در زنجیره تامین (هافمن و 2010) هافمن (2010) بیان میکند که ارتباط و وابستگی میان راهبردهای سازمان، کسب و کار و زنجیره تامین در ادبیات موضوع آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.
1-3 ضرورت انجام تحقیق
در عصر حاضر که تکنولوژی و دانش بشر در تمام عرصههای علم، اقتصادی، سیاسی روبه افزایش میباشد ضرورت و بررسی و استفاده از ابزارهای علمی و تحقیقاتی در جهت رشد و شکوفایی بنگاههای اقتصادی احساس میشود. با جهانی شدن کسب و کار و استفاده از سیاستهای بازرگانی به عناون یک مزیت رقابتی مورد توجه کسب و کار قرار گرفته است همچنین با توجه به تقاضاهای مشتریان در خصوص کالاهای با مشخصات مورد تقاضا و ضرورت پاسخگویی و کاهش بهای تمام شده محصولات تولیدی، ارایه الگوی متناسب تغییرات روز که در عرصه داخلی و جهانی در حال رخ دادن است ضروری بنظر میرسد. همچننی از دیگر مزایا رقابت کیفیت و قیمت محصولات تولیدی شده میباشد. و از آنجا که زنجیره تامین یکی از اولین و آخرین مراحل تولید و توزیع محصولات به مشتریان میباشد داشتن یک راهبرد متناسب و مناسب در این مدیریت میتواند باعث ارائه محصولات با کیفیت و قمیت مناسب نسبت به دیگر رقبا گردد. و از طرفی نیز سهامداران و ذینفعان که به دنبال کسب سود و شهرت کالاهای خود میباشند ضرورت انجام چنین تحقیقی را باعث گردیده است.
1-4 اهداف تحقیق
اهداف اصلی
تدوین استراتژی زنجیره تامین شرکت فولاد اکسین خوزستان
اهداف فرعی
- مطالعه وضعیت موجود زنجیره تامین شرکت فولاد اکسین خوزستان
- تعیین تصمیمات استراتژیک حوزه زنجیره تامین شرکت فولاد اکسین خوزستان
- تدوین تصممیات استراتژیک حوزه زنجیره تامین شرکت فولاد اکسین خوزستان
تدوین استراتژی زنجیره تامین شرکت فولاد اکسین خوزستان