سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مطالعات فرهنگسرا,دانلود رساله ی فرهنگسرا

اختصاصی از سورنا فایل دانلود مطالعات فرهنگسرا,دانلود رساله ی فرهنگسرا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مطالعات فرهنگسرا,دانلود رساله ی فرهنگسرا


دانلود مطالعات فرهنگسرا,دانلود رساله ی فرهنگسرا

دوستاناین پروژه در قالب یک فایل ورد میباشد.در مورد نحوه ی طراحی فرهنگسرا و نحوه ی ایده گرفتن و استانداردها وبرنامه ی فیزیکی و ....خیلی کامل و جامع هست.بهتون توصیه میکنم حتما دانلود کنید حتما.برای اونایی که دنبال مطالعات فرهنگسرا هستن خیلی کامله.شامل اسلاید میباشد

ـ 1- طرّاحی گالری

"اولین قدم در طراحی یک محل نمایش دائمی یا گالری، آن است که طرّاح بداند چه چیزی قرار است در این محل به نمایش گذاشته شود؟ در یک مجموعه دائمی که قرار است نمایش داده شود، چند قطعه از آن به نمایش گذاشته می شود،

آیا فقط قطعات بزرگ هنری نشان داده می شود یا مجموعه های کوچکتر؟ آیا هنری سه بعدی در جعبه های مخصوص نمایش داده می شود یا به روی سکّو قرار می گیرد؟ آیا قطعات چاپی نازک و طرّاحی نشان داده می شوند؟

با در دست داشتن برنامه ای قطعی، طرّاح می تواند میزان تغییرپذیری طرح خویش، اندازه و طرح کلّی گالریها و نیز فضاهای زیست محیطی را معین کند. قانونهای ثابت طرّاحی اندک است. به همین دلیل خطوط کلّی توضیح داده شده، به گونه ای عمومی است.

در بخش گالری ها چون قرار است اشیاء به طور ثابت در معرض دید عموم قرار گیرد، توجّه به سه نکته از اهمیت ویژه ای برخوردار است."[1]

1 ـ نور (روشنایی)

2 ـ حرکت و سیرکولاسیون

3 ـ نحوه آرایش اشیاء

 

4-1-1-نور

یکی از مباحث مهم در طراحی گالریها، نحوه نورگیری یا نورپردازی و نیز زاویه تابش نور است.

"در گالریها، حتی الامکان، بهتر است طرّاحی، به صورتی باشد که حداکثر استفاده را از نور طبیعی بتوان برد. در صورت کافی نبودن روشنایی، می توان از نورهای مصنوعی و لامپ های هالوژنه برای روشن کردن اشیاء استفاده کرده استفاده از نور مصنوعی، امتیازاتی را به همراه دارد. از جمله آنکه تنظیم شدّت نور و طیف آن، تا حدود زیادی مقدور بوده و می توان منبع نور را به منظور تأکید خاص بر روی اشیاء به گونه ای انعطاف پذیر سازماندهی و تنظیم کرد. همچنین در صورت نورپردازی مصنوعی، آزادی طرّاحی نیز بیشتر است. امّا یکنواختی و دشواری در توزیع تضّاد بین تاریک و روشن، و افزایش دما (به ویژه در جایی که لامپ های رشته ای استفاده می شود)، از جمله معایب استفاده از نور مصنوعی می باشد. با توجه به چیدمانهایی که برای آثار هنری در نظر می گیریم، نورگیرها طرّاحی می شوند که این قضیه تأثیر بسیاری در شکل فضاها و خود حجم بنا می گذارد. بهترین نورگیری برای گالریها، از سقف است. امّا در صورتی که از نورگیرهای دیواری استفاده می شود، باید از فیلتر استفاده نمود. برای این کار، از دمپرهای با قابلیّت تغییر زاویه استفاده می کنند. از مزایای نورگیری از سقف، قابلیت تنظیم نور توسّط المانهای مخصوص، ایجاد سایه روشن، انعکاس نور به دلخواه و استفاده حداکثر از دیوارها می باشد.

نکته دیگری که در مبحث نور و نحوه نورپردازی یا نورگیری، باید به آن توجه شود، زاویه نور است. نوری که با خط دید هم محور باشد، هیچگونه سطوح تاریک و روشنی را پدید نیاورده و درک فضا را دشوار خواهد کرد. همچنین نوری که به طور مستقیم از بالا بتابد، سایه سنگینی به وجود آورده و در اینحالت نیز درک فضا دشوارتر خواهد بود.

لیکن نوری که به طور مایل از بالا و از پهلوی خط دید بتابد، ادراک را تسهیل می نماید. این نکات، نه تنها برای آثار و اجسام سه بعدی مناسب و مفید است، بلکه برای خستگی و میزان فشار وارده بر چشم نیز موثر می باشد.

جزئیات و ترفندهای گوناگونی در رابطه با بخش نور و ایجاد سایه وجود دارد که مناسب ترین آنها، استفاده از ابزارهای قابل تنظیم برای نور طبیعی می باشد. زیرا از این امتیاز برخوردار هستند که به هنگام مواجهه با کمبود نور می توان نور روز را به طور کامل به دلخواه را داد."[2]


[1] - نویفرت، ارنست، 1373، اطلاعات معماری، ترجمه ملامد، ر. ن، انتشارات مصباح یزد،ص241

 

[2] - نویفرت، ارنست، 1373، اطلاعات معماری، ترجمه ملامد، ر. ن، انتشارات مصباح یزد،ص248

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مطالعات فرهنگسرا,دانلود رساله ی فرهنگسرا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد