سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله جنگ های صلیبی

اختصاصی از سورنا فایل دانلود مقاله جنگ های صلیبی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله جنگ های صلیبی


دانلود مقاله جنگ های صلیبی

جنگ‌های صلیبی

درسال ۱۰۹۵ میلادی جنگ‌های صلیبی میان مسلمانان و مسیحیان آغاز شد. جنگ‌های صلیبی به جنگ‌هایی گفته می‌شود که در آن مسیحیان برای رهایی بیت‌المقدس که زیر سلطه مسلمانان بود در قرون یازده و دوازده میلادی بدان دست می‌زدند. نخستین کسی که پرچم جنگ را برافراشت راهبی بنام پطرس از اهالی گل (فرانسه فعلی) بود. جنگ‌های صلیبی نه جنگ است که در جنگ اول و چهارم هیچیک از پادشاهان اروپایی دخالت نداشتند و فقط نجبا و اصیل زادگان بودند که بر صلیبی‌ها فرمانروایی می‌کردند. غیر از جنگ اول در باقی جنگ‌ها مسیحیان از مسلمانان شکست خوردند.

در سال ۱۰۹۵ میلادی پاپ اورین دوم همه مسیحیان اروپایی را مجبور کرد تا علیه ترکان مسلمان قیام کنند و شهر اورشلیم (بیت المقدس) واقع در فلسطین را اشغال کنند. در همان سال، سپاه بزرگی مهیا و رهسپار نخستین جنگ صلیبی گردید. عده زیادی از جنگجویان صلیبی در طول سفر خطرناک از اروپا تا خاورمیانه جان خود را از دست دادند. آنها که زنده ماندند در سال ۱۰۹۹ م بیت المقدس را تسخیر کردند. بین سالهای ۱۰۹۹ تا ۱۲۵۰ میلادی شش جنگ صلیبی دیگر رخ داد ولی در هیچ یک از آنها صلیبیان موفقیتی به دست نیاورند.

تفرقه جهان اسلام و جنگ های صلیبی

چه کسی تصور می کرد که مردی که در قلب صحرای حجاز به پیامبری مبعوث شده و دین جدید را به آوای بلند می خواند و جز اندکی از مردمان فرودست جامعه به او ایمان نیاورده اند ، خود و پیراونش مورد شکنجه اشراف قریش قرار دارند، روزی پیروانش پایه گذار بزرگترین امپراتوری جهان شوند.تنها یک سده از ظهور اسلام نمی گذشت که آوای آن در سه قاره جهان ( بخش هایی از اروپا، آفریقا و بخش اعظمی از آسیا) شنیده می شد.

فتوحات اسلامی در خارج از شبه جزیره عربستان از زمان عمر- خلیفه دوم- آغاز شد و در دوره امویان به اوج خود رسید. در این زمان غازیان مسلمان در شرق و غرب مرکز اسلام که در ابتدا مدینه و در زمان امویان شام بود به فتوحات بزرگی دست یافتند. ابتدا امپراتوری های بزرگ جهان آن روز را در معرض تهدید قرار دادند ، به اندک زمانی امپراتوری ساسانی را در هم شکسته و مرزها و شهرستان های حواشی امپراتوری بیزانس(روم شرقی) را به تصرف درآورند. در شمال شرقی تا مرزهای ترکستان چین و در جنوب شرقی تا  سند پیش رفتند و از سوی غرب " در سال 711م سپاه معدودی از اعراب .... از تنگه شمال غربی آفریقا که از آن تاریخ به نام فرمانده این اردو(طارق) جبل الطارق خوانده شد، گذشته... و در ظرف سه سال سراسر اسپانیا به استثنای نواحی کوهستانی (آن )... به دست اعراب افتاد."(1) سپاه اعراب مسلمان حتی تا کوههای پیرنه که مرز طبیعی اسپانیا و فرانک ها(فرانسه امروز) بود پیش رفتند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله جنگ های صلیبی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد