سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی چگونه توانستم اختلالات خلقی و رفتاری هما را بهبود ببخشم؟

اختصاصی از سورنا فایل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی چگونه توانستم اختلالات خلقی و رفتاری هما را بهبود ببخشم؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی چگونه توانستم اختلالات خلقی و رفتاری هما را بهبود ببخشم؟


اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی چگونه توانستم اختلالات خلقی و رفتاری هما را بهبود ببخشم؟

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 23 صفحه می باشد.

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده می باشد.

 

چکیده 

 در سال تحصیلی ........ کلاس سوم استثنایی آموزشگاه ..........مشغول به خد مت شدم . با دانش آموزی مواجه شدم که دارای اختلالات رفتاری از قبیل  شلوغی غیر نرمال ، مسخره کردن دیگران، اذیت کردن دیگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زیر برای رفع مشکل هما در ذهن من ایجاد گردید:

1 - آیا بیماری سردرد هما ، موجب اختلال رفتاری او شده است ؟

2-آ یا بیماری سردرد هما ، ناشی از فشارهای روانی است ؟

3- آیا تربیت غلط هما، موجب اختلال رفتاری ایشان شده است ؟

4- آیا به خاطر روایط غلط با هما، ایشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟

5-  آیا هما دچار کمبود محبت شده است؟

6-  آیا هما با رفتارهای خویش می خواهد د یگران را به خود متوجه سازد؟

7-  چه راه حل هایی برای مشکل وجود دارد؟

8-چه نیروها یا چه کسانی می توانند در حل مشکل کمک کنند؟

9- من چگونه خود را تغییر دهم که مورد قبول هما باشم ؟

 

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله

 

اینجانب معصومه موسی وند در سال تحصیلی ........ در پایه سوم مدرسه استثنایی شهید ........ مشغول خدمت شدم. معمولاً برای آشنایی بیشتر با وضعیت درسی و اخلاقی دانش آموزان پرونده های آنان را در آغاز سال تحصیلی مورد مطالعه قرار می دهم. همچنین در مورد خصوصیات اخلاقی ودرسی دانش آموزان از معلم سال قبل سوالاتی را مطرح می نمایم تا اطلاعات لازم در مورد دانش آموزان را بدست بیاوریم . ودر دفتر جدا گانه ای می نوسیم تا برنامه ریزی لازم را به عمل بیاوریم.وقتی معلم سال قبل نام هما را دید به من گفت: با هما کاری نداشته باش؛ چون ایشان هم سردرد میگرنی دارد و هم دانش آموز شلوغی است. وبه او مارکهای  متعددی زد.

 

 

 

وقتی برای اولین بار به کلاس رفتم از فرا گیران خواستم خود شان را معرفی نمایند وقتی نوبت به هما رسید ، دیدم دختری با پوست سیاه وبا کلاه و روسری گوشه کلاس نشسته است . وبا صدایی بلند اما غیر عادی خودش را معرفی کرد . اما وقتی دانش آموزی با صدای بلند خودش را معرفی می کرد. هما از من می خواست که به او بگویم با صدای پایین خودش را معرفی نماید چون من حوصله سروصدای آنها را ندارم.  واگر کسی حرف می زد هما اورا مسخره می کرد یا با او دعوا می کرد ومی گفت صدای شما سر من را به درد می آورد.

 

برای اینکه بیشتر با او آشنا شوم رفتارهای اورا زیر نظر گرفتم . علاوه از آن از معلمین سه سال قبل او وهمچنین از مدیر ومعاون مدرسه خواستم که در مورد رفتارهای هما بیشتر به من توضیح بدهند. آنان نیز  به رفتارهای نابهنجار او از جمله شلوغی غیر نرمال ، مسخره کردن دیگران، اذیت دادن به دیگر دانش آموزان ، بی حوصلگی ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن اشاره نمودند. برای  پی بردن به واقعیت مسئله ، مادر ایشان به آموزشگاه دعوت گردید. ما در هما زنی کم سن و سال وبی خیال بود . و برای فرزند ش چندان اهمیتی قائل نبود وبابی خیالی به رفتارهای هما نگاه می کرد. به مادر هما گفتم آیا برای درمان سردرد هما اورا به پزشک برده اند. ایشان جواب داد که فرزند ش را چند ین بار به پزشک برده اند ولی آنان نتوانستد اند اورا معالجه نمایند.و ضمناً مادر هما تذکر داد که وقتی هوا سرد است در زنگ سیاحت هما به بیرون نرود وکلاهش را نیز از سرش بیرون نیاورد چون دچار سردرد می شود . از او پرسید م رفتار واخلاق هما در خانه چطور است ؛ ایشان گفت : خانم او خیلی بد اخلاق است وهمیشه برادر کوچکش را می زند؛ به حرف گوش نمی دهد ؛ خلاصه از دست او خسته شده ایم . از او خواستم که همکاری لازم رادر مورد اصلاح رفتارهای دخترش با ما بکند ولی ایشان گفت : به من مربوط نیست . لطفاً من را دیگر به مدرسه دعوت نکنید. چون رفتارهای او اصلاح نمی شود . از دعوت من به مدرسه نیز ناراحت شده بود . بنابراین متوجه شدم که نمی توانم به کمک ایشان امیدوارم باشم . با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زیر برای رفع مشکل هما در ذهن من ایجاد گردید.

 

 

 

آیا بیماری سردرد هما ، موجب اختلال رفتاری او شده است ؟

 

آ یا بیماری سردرد هما ، ناشی از فشارهای روانی است ؟

 

آیا تربیت غلط هما، موجب اختلال رفتاری ایشان شده است ؟

 

آیا به خاطر روایط غلط با هما، ایشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟

 

آیا هما دچار کمبود محبت شده است؟

 

آیا هما با رفتارهای خویش می خواهد د یگران را به خود متوجه سازد؟

 

چه راه حل هایی برای مشکل وجود دارد؟

 

  چه نیروها یا چه کسانی می توانند در حل مشکل کمک کنند؟


 


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی چگونه توانستم اختلالات خلقی و رفتاری هما را بهبود ببخشم؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد