سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله حافظه اصلی (Main memory )

اختصاصی از سورنا فایل دانلود مقاله حافظه اصلی (Main memory ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله حافظه اصلی (Main memory )


دانلود مقاله حافظه اصلی (Main memory )

حافظه اصلی شباهتهایی با صندوق پستی دارد هر صندوق توسط  یک شمارة مخصوص مشخص می شود و هر یک می توانند چیزهایی از قبیل نامه و یا صورتحساب را در خود نگهداری کنند . محتوای صندوق پست مرتب در حال تغییراست ولی صندوق و شمارة آن ، همچنان باقی می ماند . اداره پست دارای تعدادی زیادی از این صندوق پستها است که فقط در شمارة مشخصه شان با یکدیگر متفاوتند .

واحد حافظة اصلی کامپیوتر  نیز شامل تعداد زیادی از خانه های حافظة کوچک     می باشد که به هر یک از این خانه ها یک آدرس تخصیص یافته است که یک شمارة منحصر بفرد و از پیش تعریف شده می باشد که خانه های حافظه را از یکدیگر متمایز می کند . هر خانه مانند یک صندوق پستی می تواند محتویات مختلفی داشته باشد در یک لحظه یک داده و در لحظه ای دیگر یک دستور العمل را نگهداری     می کند و آدرس خانه صرف نظراز محتویات آن ثابت است . البته در مقام مقایسه خانه های حافظه و صندوق های پستی تفاوتهایی با یکدیگر دارند . یک صندوق پستی   می تواند در یک لحظه محتویات مختلفی ( یک نامه ، یک کارت پستال ، ...) را نگهداری کند ولی خانه حافظه در هر لحظه می تواند فقط یک محتوی داشته باشد . تفاوت دیگر آن است که وقتی محتویات جدیدی به صندوق پستی اضافه می شود محتویات قبلی دست نخورده باقی می مانند اما وقتی که یک دادة در یک خانه حافظه ذخیره می شود محتویات قبلی پاک شده و داده جدیدبه جای آن جایگزین   می شود و هنگامی که به محتویات یک صندوق پستی دستیابی می شود صندوق خالی خواهد شد اما هنگامی که سیستم کامپیوتر نیاز به محتوای آن را در جای دیگر کپی می کند و محتوای آن در محل اولیة خود بدون تغییر باقی می ماند .

پس به طور خلاصه می توان گفت ، بازیابی داده از یک خانه حافظه ،«غیر مخرب» ولی وارد کردن داده به خانه حافظه ، «مخرب » خواهد بود . عمل بازیابی داد . موجود از حافظ «خواندن » و عمل وارد کردن داده جدید به حافظه را «نوشتن » گویند . در بسیاری از کامپیوتر های شخصی در حافظه اصلی آنها 536 ، 65 خانه حافظه ( و بیشتر ) وجود دارد .

آدرس خانه های حافظه از 0000 تا 535 و 65 ( یا بیشتر ) شماره گذاری می شوند . پس یک شماره مانند 17... می تواند معرف آدرس منحصر بفرد یک حافظه باشد . باید توجه داشت که میان شمارة آدرس و محتوای آدرس خانه حافظ تفاوت وجود دارد . در نظر بگیرید که "180" داده ای است که در آدرس 17 000 ذخیره شده است . اگر بر نامه نویس بخواهد این داده را چاپ کند به ماشین چنین دستور خواهد داد که : "17 000 PRINT" ، این دستور توسط ماشین چنین تفسیر می شود که محتوای آدرس 17 ... را باید چاپ نماید.

شامل 13 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله حافظه اصلی (Main memory )
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد