سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد جرائم اینترنتی علیه اطفال و زمینه های جرم شناسی

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق در مورد جرائم اینترنتی علیه اطفال و زمینه های جرم شناسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد جرائم اینترنتی علیه اطفال و زمینه های جرم شناسی


تحقیق در مورد جرائم اینترنتی علیه اطفال و زمینه های جرم شناسی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه102

فهرست مطالب

مقدمه

 

الف- تاریخچه تحولات

 

ب- طرح موضوع

 

ج- جنبه نوآوری موضوع

 

مبحث اول- هرزه نگاری اطفال در اینترنت از منظر

 

حقوق و رویه

 

 

 

1- تعریف هرزه‌نگاری کودک

 

2- هرزه نگاری کودک به عنوان یک مسأله کلیدی

 

 

 

3- راهکارهای بین المللی

 

الف- کنوانسیون حقوق کودک

 

ب- پورتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک

 

 

 

4- مسایل قضایی عمده

 

مبحث دوم- قربانی شدن اطفال در فضای سایبر از منظر قانونگذاری، خط مشی و تحقیاتی

 

  • راههای قربانی ساختن اطفال از طریق اینترنت:

 

الف- جذب اطفال و آماده ساختن آنها به طور آن

 

ج- انجمن های پدوفیلی آن لاین (online) :

 

ب- هرزه نگاری آن لاین (online):

 

 

 

تعرضات جنسی آن‌لاین:(online)

 

 

 

2- زمینه بین‌المللی

 

عملیات بانکی، بورس‌ها، مزایده‌ها و سرگرمی های متنوع را فراهم آورده است. در سرتاسر جهان مردم به طور معمول از اینترنت برای اخذ دوره‌های دانشگاهی، گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم و انجام بازی های آن لاین متنوع بهره می برند. امروزه اطاق های گپ‌زنی در اینترنت و پست الکترونیک (ای میل) به عنوان وسایل بسیار مناسبی برای ارتباطات راه دور جایگزین تلفن و پست معمولی شده‌اند.

 

از سوی دیگر، سیرصعودی تعداد اطفالی که امروزه از رایانه استفاده می کنند، توجه ما را به آنها معطوف می سازد. در سالهای اخیر میزان دسترسی به اینترنت و استفاده از آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اطفال و کودکان زیر 18 سال از جمله کاربران اینترنتی هستند که تعداد آنها در حال افزایش است. بنابر تخمین‌ها امروزه حدود 45میلیون کودک آن لاین هستند و تا سال 2005 میلادی این رقم به 77 میلیون کودک بالغ خواهد شد.

 

موضوع مهم آن است که متاسفانه جانیان و بزهکاران نیز از فنآوری های نوین برای شکار قربانیان خود بهره‌مند می شوند. رایان و اینترنت کار متجاوزان را آسانتر کرده است. برای تبهکاران، اینترنت یک شیوه جدید، موثر و بی نام و نشان در جهت جستجو و مهیا کردن اطفال برای مقاصد جنایی نظیر تولید و توزیع هرزه کاری اطفال، تماس گرفتن با اطفال ، نزدیک شدن به آنها به قصد درگیر کردن آنها در اعمال جنسی، استثمار اطفال برای توریسم جنسی و برای مقاصد شخصی و تجاری است.

 

از قدیم ایام هم مجرمانی که با قربانیان خود آشنا بوده اند و هم مجرمانی که از این مزیت بی‌بهره بوده اند، دریافته‌اند که اطفال زیر 18 سال طعمه‌های خوبی برای بزهکاران هستند. زیرا آنها غالباً ساده ، کنجکاو و جسور بوده و آرزومند توجه و محبت دیگران هستند. با این وجود جذابترین عامل برای متجاوزان شاید این است که از لحاظ تاریخی اطفال به عنوان شاهد پذیرفته شده اند. همن سادگی اطفال و این که به راحتی به سایرین اعتماد می کنند، آنها را به اهداف بی نظیری برای متجاوزان بدل می سازد. متجاوزانی بوده اند

 

رشد و توسعه فن آوری های نوین زندگی انسانها، رابه طور برجسته‌ای دگرگون ساخته است. سی سال پیش سال رایانه‌ها بعنوان یک شیء لوکس و تجملی و صرف هزینه برای آن حتی یک ولخرجی محسوب می شد. تلویزیون ، رادیو و روزنامه تعنوان منابع اصلی اطلاعات واخبار تلقی می شد. تلویزیون های کابلی، مودم‌ها و خدمات آن لاین به‌طور بالقوه هم موجود نبود.

 

امروزه استفاده از رایانه در فرودگاهها، بازارهای بورس، مدارس، کتابخانه ها و حتی خانه‌ها امری متداول است. شبکه جهانی اینترنت امکان دسترسی آنی به آخرین

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد جرائم اینترنتی علیه اطفال و زمینه های جرم شناسی

تحقیق در مورد تلقیح مصنوعى واقسام آن

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق در مورد تلقیح مصنوعى واقسام آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد تلقیح مصنوعى واقسام آن


تحقیق در مورد تلقیح مصنوعى واقسام آن

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه11

 تلقیح مصنوعى

محسن حرم پناهى

تلقیح مصنوعى از رخدادهایى است که در مورد آن نص خاصى وارد نشده است ولى جحکم آن ج از نصوص عام واصول کلى خارج نیست، وبه همین خاطر فقها در جهت امتثال دستور پیشوایان خود - علیهم السلام - (بیان اصول وقواعد بر ماست واستخراج جزئیات بر عهده شماست) تلاش خود را براى استنباط حکم این مساله از دو منبع یاد شده به کار گرفته اند.

حقیر نیز با توشه اندک وگرفتارى بسیار، کار فقها را پى گرفته به بررسى تلقیح در نظرگاه فقه اسلامى مى پردازم.

تلقیح مصنوعى واقسام آن

تلقیح مصنوعى عبارت است از: «ریختن نطفه در رحم زن بدون آمیزش» وداراى اقسامى با احکام متفاوت است.

قسم اول: تلقیح نطفه مرد به رحم زن یا کنیز شرعى وى این قسم به خودى خود حرمتى ندارد زیرا دلیلى بر حرمت آن نداریم وچون از زمره شبهه هاى بدوى تحریمى است، اصل برائت شرعى وعقلى در مورد آن جارى مى شود، اگر چه ممکن است به خاطر مقدمات حرام مانند تماس نامحرم، حرام بشود.

قسم دوم: تلقیح نطفه مرد به رحم زن نامحرم بدون آمیزش این قسم نیز از شبهه هاى بدوى تحریمى است ودر مورد آن نیز، برائت شرعى وعقلى جارى مى شود، اگر چه رعایت احتیاط موجب حفظ وتحصیل واقع مى شود بدون استناد آن به شارع در همه موارد نیکو است. اما در کتاب وسنت عموماتى است که برخى از آنها، به گونه اى بر حرمت این قسم، دلالت دارد وشایسته بررسى است.

آیات

  1. «قل للمؤمنات یغضضن من ابصارهن ویحفظن فروجهن....» جنور31ج، بر طبق این قاعده که حذف متعلق، مفید عموم است، حفظ شرمگاه [فرج] از هر چیزى که با حفظ آن منافات دارد، از جمله تمامى صورتهاى تلقیح، واجب است.

اشکال این استدلال این است که مقصود از حفظ عضو یاد شده، حفظ آن از دیگران است نه حفظ از هر چیزى بنابر این ریختن منى مرد نامحرم در رحم زن، توسط خود زن یا باوسیله مصنوعى را شامل نمى شود، علاوه بر اینکه چه بسا مقصود از حفظ، تنها حفظ آن از نگاه دیگران باشد، چنانکه روایت ابى بصیر از امام صادق - علیه السلام - بر همین مطلب دلالت دارد.

«کل آیة فى القرآن فى ذکر الفروج فهى من الزنا الا هذه الایة فانها من النظر....».

«مقصود از [حفظ] فرج در تمام آیات قرآن، حفظ آن از زنا است بجز این آیه که مقصود از آن، حفظ از نگاه دیگران است.»

این روایت در تفسیر قمى ودر ضمن روایتى طولانى از اصول کافى وارد شده است، رجال سند در روایت تفسیر قمى، اشکالى ندارند ولى تفسیر یاد شده مورد اشکال است چون این کتاب را برخى از شاگردان قمى، قدس سره، جمع آورى نموده اند که در کتب رجالى، احوال آنها معلوم نیست، دیگر آنکه در این کتاب مطالبى آمده که نمى توان به ظاهر آن پایبند شد، روایت آمده در کافى هم به خاطر وجود بکر بن صالح رازى در سند آن، ضعیف است.

  1. «الذین هم لفروجهم حافظون الا على ازواجهم او ماملکت ایمانهم فانهم غیر ملومین فمن ابتغى واء ذلک فاولئک هم العادون».

بنابر اینکه جمله «فمن ابتغى...» دلالت مى کند که هر عمل منافى با حفظ فرج، تعدى وتجاوز از حدود شرعى است مگر اینکه از راه ازدواج یا ملک شرعى انجام گیرد.

اشکال این استدلال نیز این است که: آنچه بطور ارتکازى از «حفظ فرج» متبادر مى شود، نگهدارى آن از آمیزش است ومنظور حفظ فرج نیز ممکن است نگاه کردن باشد.

  1. «حرمت علیکم امهاتکم وبناتکم.... وحلائل ابنائکم الذین من اصلابکم وان تجمعوا بین الاختین الا ما قد سلف ان الله کان غفورا رحیما».

زیرا تکلیف جحرمت ج، تنها به افعال تعلق مى گیرد نه به امهات وبنات پس ناچار باید در اینجا فعلى را در تقدیر بگیریم وچون حذف متعلق مفید عموم است، فعل مقدر بگونه اى باید باشد که تلقیح را نیز شامل شود.

ولى روشن است که اراده کردن چنین عمومى، صحیح نیست زیرا موجب تخصیص اکثر مى شود. بنابر این باید فعلى را که در نظرگاه عرف، مناسب این مقام است در تقدیر گرفت وآن آمیزش است. جمله «وان تجمعوا بین الاختین


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد تلقیح مصنوعى واقسام آن

دانلود تحقیق فضا در اندیشه اسطوره‌ای

اختصاصی از سورنا فایل دانلود تحقیق فضا در اندیشه اسطوره‌ای دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق فضا در اندیشه اسطوره‌ای در 10 صفحه با فرمت ورد شامل بخش های زیر می باشد:

 واژه اسطوره

مطالعه اسطوره

اسطوره از منظر کاسیرر 

فضا در اندیشه اسطوره‌ای

منابع

 

 

واژه اسطوره:

واژه اسطوره(myth) در میانه قرن 19 بطور مستقیم و یا از واژه فرانسوی mythe  از واژه لاتین جدید mythus از یونانی muthos به معنای سخن(speech) به انگلیسی وارد شده است. واژه یونانی همانطور که ازمعنای نیز برمی‌آید برای هر روایتی بکارگرفته می‌شده است.

 Encarta dictionary & encyclopedia))

 

مطالعه اسطوره:

ریشه تحلیل اسطوره را می‌توان تا قرن 6 قبل از میلاد به عقب برد. متفکران یونانی اولین کسانی بودند که صحت اسطوره‌ها را به زیر سوال بردند وبا این به چالش کشیدن مضامین اسطوره‌ها واژه mythos به تدریج معنای قصه‌های باورنکردنی را پیدا کرد. در قرن 5 قبل از میلاد متفکران یونانی اسطوره را توضیح خامی برای پدیده‌های طبیعی دانستند. در سده 4 ق.م. افلاطون اسطوره را در مقابل لوگوس قرارداد.یوهمروس در قرن 4 قبل از میلاد خدایان اسطوره‌ها را همان قهرمانان تاریخی دانست و بعدها رواقیون و نوافلاطونیان اسطوره‌ها را به عنوان تمیثلها تفسیر کردند.این چالش تا جایی پیش رفت که در قرن 1 بعد از میلاد هجونامه نویسی یونانی اسطوره‌های زاده شدن آتنا از سر زئوس و قضاوت پاریس را که منجر به جنگ تروا شد به سخره گرفت.

بر خلاف سنت یونانی در سنت عبری جدایی از اسطوره نه به دلیل ناهمخوانی اسطوره با عقل (لوگوس) آنچنان که در یونان اتفاق افتاده بود، بلکه به دلیل ناهمخوانی چند خداپرستی شرق نزدیک و تک خداپرستی یهود ایجاد شد. یونانی‌ها این تناقض را با منتسب کردن عناصر مقدس اسطوره‌های شرق نزدیک به نیروها و عوامل طبیعی رفع کردند و کتاب مقدس یهود با تاکید بر نقش خدای بزرگتر و تضعیف دیگر خدایان توانست ناهمخوانی مذکور را برطرف سازد.

در آغاز مسیحیت نقد یونانیان بر اسطوره‌ها به دست عالمان مسیحی رسیده بود و آنها این نقدها را ابزار خوبی برای مقابله با کافران دانسته و از آن استفاده کردند. برخی از آنها نیز سعی کردند که میان اسطوره‌ها و مسیحیت تناظرهایی پیدا کنند که منجر به پیدایش تمثیلهای برگرفته از اسطوره‌ها در هنر مسیحی شد.از قرن 5 تا 15 قبل از میلاد این تفسیر تمثیلی از اسطوره غالب بود...


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق فضا در اندیشه اسطوره‌ای

تحقیق در مورد تصویب نامه هیات وزریران

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق در مورد تصویب نامه هیات وزریران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد تصویب نامه هیات وزریران


تحقیق در مورد تصویب نامه هیات وزریران

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه21

هیأت وزیران در جلسة مورخ 21 / 5 / 1377 درچهارچوب سیاستهای مصوب طرح ساماندهی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود .

دستگاه یا دستگاههای مسئول هریک از بندهای زیر مکلفند حسب مورد، نسبت به اجرا ، تهّیه گزارشّ تهّیه و ابلاغ دستورالعمل و در صورت لزوم پیشنهاد لایحه با مقررات لازم به صورتی که اهداف مندرج در بند مربوط محقق گردد ، اقدام نمایند :

1ـ سازمان امور اداری و استخدامی کشور موظف است نسبت به تدوین طرح « اشتغال ویژه » به منظور ایجاد فضای حمایتی و تشویقی برای ایجاد فرصت های شغلی بویژه در مناطقی که دارای نرخ بیکاری نسبتاً بالاتری هستند ، اقدام نمایند .

2 ـ به منظور فراهم کردن ضوابط مناسب برای محاسبه قیمت کالاها و خدمات مشمول قیمت گذاری ، براساس هزینه های واقعی عوامل تولید و سود تولید کننده ، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مکلف است اصلاحات لازم را در ضوابط و مبانی قیمت گذاری تهیه و برای بررسی و تصویب ، حسب مورد به مرجع ذی ربط ارایه نماید .

3 ـ به منظور افزایش تولیدات کشاورزی ، صنعتی و خدماتی و کاهش هزینه مالی و درنتیجه کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده محصولات واحدهای تولیدی و استفاده بیشتر از ظرفیت تولید نصب شده ، موارد زیر به مورد اجرا گذاشته شود :

1 ـ3 ـ میزان پیش پرداخت برای افتتاح اعتبار اسنادی طی یک دوره دو ساله و به صورت تدریجی از (100% ) معادل ریالی ارز ، به حداقل (20% ) کاهش خواهد یافت . بانک کارگزار مجاز است برای اطمینان از پرداخت باقی مانده آن در زمان پرداخت از گشایش کننده اعتبار ، تضمینهای کافی به یکی از صورتهای : اوراق بهادار ، اسناد غیر منقول ، اسناد ماشین آلات ، نسبت به اخذ سپرده حسابهای ریالی یا ارزی ، در اختیار گرفتن مواد و کالاهای خریداری شده یا بخشی از محصولات کارخانه اقدام نماید .

2 ـ3 ـ سپرده پیش پرداخت و سایر سپرده های احتمالی نقدی ریالی یا ارزی یا وثیقه های غیر نقدی از زمان افتتاح اعتبار اسنادی از مشتری گرفته می شود و زودتر از آن هیچگونه وثیقه ای از مشتریان دریافت یا مسدود نمی شود .

4 ـ بانکها مجازند بخشی از اعتبارات و تسهیلات اعطایی خود را به کارخانه ها به خریداران منتقل نمایند .

آیین نامه این بند شامل : نسبت وام خرید به قیمت کالا ، مدت اخذ اقساط از خریداران ، نرخ فروش قسطی به خریداران و نوع وثیقه به تصویب شورای پول و اعتبار خواهد رسید .

5 ـ بانکها موظفند نسبت به راه اندازی خدمات افتتاح اعتبار اسنادی داخلی ریالی اقدام


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد تصویب نامه هیات وزریران

دانلود پاورپوینت قوانین نفقه و ازدواج

اختصاصی از سورنا فایل دانلود پاورپوینت قوانین نفقه و ازدواج دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت قوانین نفقه و ازدواج


دانلود پاورپوینت قوانین نفقه و ازدواج

سه نوع نفقه در اسلام :

1- نفقه ای که مالک باید صرف مملوک خود کند.

2- نفقه ای که انسان باید صرف فرزندان خود کند.

3- نفقه ای که مرد در مورد زن صرف می کند.

زن میلیونر هم که باشد نفقه اش به عهده شوهر است.

آیا زن امروز نفقه و مهر نمی خواهد؟

همانطور که نفقه پدر و مادر بر عهده فرزندان است و حق استثمار پدر را ندارند. نفقه زن هم بدست شوهر است حق استثمار ندارد.

رعایت جانب زن در مسائل مالی :

اسلام مسئولیت تأمین بودجه خانوادگی را از دوش زن برداشته اما غربیان می خواهند انتقاد کند تا به بهره کشی از زنان در امور اقتصادی برسند . در واقع اسلام نخواسته به نفع زن و بر علیه مرد یا بر عکس قانونی وضع کند.  اسلام این قاعده را رعایت کرده که مرد مظهر نیاز است و زن مظهر بی نیازی است . همانطور که مسئولیت رنج و زحمات طاقت فرسای تولید نسل به نسل به عهده زن است ، کار وزحمت خرجی به عهده مرد است.

فلسفه تبلیغ علیه نفقه :

توسط شکارچیانی که می خواستند از نیاز زن سوء استفاده کنند ، یعنی اگر نفقه زن بریده شود بخاطر نیازمندی زودتر به دام می افتد .

دولت به جای شوهر

بخش نهم : مسأله ارث

علل محرومیت زن از ارث:

جلوگیری از انتقال ثروت خانواده ای به خانواده دیگر چون مادران را ظرفی می دانستند که نطفه مردها را پرورش دهند. حتی پسر خوانده ارث می برد، حتی دو نفر هم پیمان ارث می برد. زن جزء سهم الارث به حساب می آمد.

ارث زن در ایران ساسانی :

پادشاه زن- اوگ زن- سندز زن – چغر زن – خود برای زن

سهم الارث زن از نظر اسلام:

علت اینکه زن نصف مرد ارث می برد ، چون زن از لحاظ مهر ، نفقه ، سربازی .

امام صادق صریحاً وضع خاص ارثی . زن را معلول ، مهر ونفقه و سربازی و دیه شمرد.

بخش دهم : حق طلاق ( 1 )

ایراد صدر اسلام بر ارث

افزایش طلاق در زندگی جدید ، تحمل کمتر شده ، دنبال شادمانی و کامجویی بیشتر در عصر قرص های ضد حاملگی  و دوران انقلاب جنسی ، اعتقاد به خوشی و لذت مقدم بر استواری و نگهداری کانون خانوادگی است ، یکنواختی زندگی

طلاق در ایران :

آمار طلاق در ایران هم افزایش یافته

فرضیه ها :

1- بی اهمیتی طلاق و برداشتن قید و بندهای قانونی و اخلاقی جلوگیری از طلاق.

2- تقدس همزمان ازدواج افراد کم رنگ شده .

3- اینکه حق طلاق به زن هم داده شده

4- برابری حق طلاق و ازدواج

حق طلاق ( 2 )

1- طلاقهای ناجوانمردانه مردان

2- امتناع های ناجوانمردانه مردان از طلاق دادن زنی که سر سازگاری ندارد.

شامل 13 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت قوانین نفقه و ازدواج