سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد طبقه بندی مشاغل

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق در مورد طبقه بندی مشاغل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد طبقه بندی مشاغل


تحقیق در مورد طبقه بندی مشاغل

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه22

بخشی از فهرست مطالب

مدیریت منابع و طبقه بندی مشاغل

 

تعریف مدیریت منابع انسانی

 

تجزیه وتحلیل شغل      Job Analysis    

 

 فواید تجزیه وتحلیل شغل

 

زمان اجرای تجزیه وتحلیل شغل

 

  تجزیه وتحلیل شغل از طریق پاسخ گوئی به سه سوال زیرانجام می گیرد؟

 

  روشهای تجزیه وتحلیل شغل

 

عواملی که باید درتجزیه وتحلیل شغل مورد مطالعه وبررسی قرارگیرند

 

پرسشنامه تجزیه وتحلیل شغل

 

 

 

مدیریت منابع و طبقه بندی مشاغل

 

کارائی واثر بخشی هر سازمان منوط به مدیریت وکاربرد صحیح وموثر فنون وروشهای مدیریت منابع انسانی است.

 

-         مدیر موفق کسی است که افراد را به تشریک مساعی و همکاری با خود در پیشبرد اهداف سازمان وا می دارد.

 

-         چون عامل انسانی تنها وسیله موثروپرازش درامرتولید محسوب می شودرسیدگی وحل وفصل مسایل مربوط به آن جزء لاینفک وظایف هرمدیروسرپرست درسازمان می باشد.

 

 تعریف مدیریت:                                              

 

مدیریت فرایند به کارگیری موثر وکارآمد منابع مادی وانسانی در برنامه ریزی، سازماندهی،بسیج منابع وامکانات ،هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی اوبراساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد.

 

 

 

 

 

براین اساس:

 

 تعریف مدیریت منابع انسانی:

 

     مدیریت منابع انسانی عبارت است از بهره برداری از نیروی انسانی سازمان برای نیل به اهداف سازمانی است.به عبارت دیگر،مدیریت منابع انسانی عبارت است از جذب ،توسعه وحفظ نیروی کار شایسته ولایق برای رسیدن به اهداف سازمانی براساس نظام ارزشی حاکم برجامعه با حداکثر کارآیی.

 

تجزیه وتحلیل شغل      Job Analysis    

 

  تجزیه وتحلیل شغل به روشهائی اطلاق می شودکه اطلاعات و حقایق مربوط به کیفیت وماهیت هریک ازمشاغل سازمانی ،  شرایط انجام وظایف ومسئولیتهای آن رابطورسیستماتیک جمع آوری،مطالعه،تجزیه وتحلیل ویادداشت می شود.بنابراین تجزیه وتحلیل شغل یاکارشکافی عبارت است ازکشف،مطالعه وثبت جنبه های مشخص واساسی هریک از مشاغل سازمانی است.در واقع بوسیله تجزیه وتحلیل شغل خلاصه ای از وظایف،تقسیم کار ومسئولیتها،رابطه با مشاغل دیگر،دانش ومهارتهای مورد نیازبرای تصدی شغل وشرایط کاری آن شغل تهیه می گردد.شغل به مجموع وظایف ومسئولیتهائی که انجام آن درسازمان به عهده  یک فرد محول می گردد، اطلاق می گردد.

 

 فواید تجزیه وتحلیل شغل :

 

1- تهیه نمودارسازمانی وبرقراری ارتباطات مطلوب

 

2- تهیه شرح وظایف ،شرایط احراز شغل

 

3- تهیه خط مشی های پرسنلی،برنامه ریزی نیروی انسانی وترفیعات

 

4- ارزابی مشاغل وتهیه نظام عادلانه حقوق ودستمزد

 

5- ارزیابی عملکردوکارآئی کارکنان

 

6- بهسازی وآموزش

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد طبقه بندی مشاغل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد