سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت wifi

اختصاصی از سورنا فایل دانلود پاورپوینت wifi دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت wifi


دانلود پاورپوینت wifi

Wifi مخفف کلمات Wireless Fidelity می باشد و در حقیقت یک شبکه بی سیم است که از امواج رادیویی جهت ارسال اطلاعات دیجیتال بین گیرنده و فرستنده استفاده می کند. و به نوعی زیر مجموعه بلوتوث است منتها با قدرت بیشتر .

توسط این شبکه می توان در فواصل محدود بدون ایجاد اختلال و نویز اقدام به ایجاد ارتباط نمود و موانع موجود در طبیعت تاثیر چندانی روی آن نمی گذارند.

انتقال اطلاعات در این شبکه با استفاده از امواج فرکانس بالای 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگاهرتز صورت می گیرد. که فرکانس نسبتا بالایی است. البته فرکانس بالاتر اجازه حمل اطلاعات بیشتری را می دهد.
در حال حاضر برای شبکه wifi استانداردهای مختلفی و جود دارد که تفاوت اصلی آنها در سرعت و حجم انتقال اطلاعات می باشد. لازم به بذکر است با استفاده از روش های کدگذاری مختلف سرعت ارسال دیتا در استانداردها افزایش یافته است.
وای فای با نام استانداد 802.11 در موسسه IEEE تعریف می شود.
انواع مدولاسیون بکار رفته در WiFi

DSSS:Direct-sequence spread spectrum

بدین معنی است که داده مورد نظر برای ارسال به بخش های کوچکتر تقسیم و هر یک از آنها با استفاده از فرکانس های گسسته قابل دستیابی در هر زمان ، ارسال خواهند شد. دستگاههائی که از DSSS استفاده می نمایند ، هر بایت داده را به چندین بخش مجزا تقسیم و آنها را بصورت همزمان با استفاده از فرکانس های متفاوت ، ارسال می دارند. DSSS از پهنای باند بسیار بالائی استفاده می نماید (تقریبا" 22 مگاهرتز )

هر سیستم فرستنده حول فرکانس مرجع یک پهنای باند را جهت ارسال به خود اختصاص می رهد و ضمن تسهیم فرکانس و شکستن اطلاعات از فرکانس های مختلف بصورت همزمان جهت افزایش سرعت ارسال در محدوده پهنای باند مشخص استفاده می کند.

FHSS:Frequency-hopping spread spectrum

دستگاههائی که از FHSS  استفاده می نمایند ، دریک زمان پیوسته کوتاه ، اقدام به ارسال داده کرده و با شیفت دادن فرکانس  (hop) بخش دیگری از اطلاعات را ارسال می نمایند. با توجه به اینکه هر یک از دستگاههای FHSS که با یکدیگر مرتبط می گردند، بر اساس فرکانس مربوطه ای که می بایست  Hop نمایند و از هر فرکانس در یک بازه زمانی بسیار کوتاه استفاده می نمایند ( حدودا" 400 میلی ثانیه ) ، بنابراین می توان از چندین شبکه FHSS در یک محیط استفاده کرد( بدون اثرات جانبی ) . دستگاههای FHSS  صرفا دارای پهنای باند یک مگاهرتز و یا کمتر می باشند

OFDM:Orthogonal frequency-division multiplexing

اصلاح شده FDM می باشد که قبلا توضیح داده شد و تغییرات به این گونه است که فرکانس های حامل جایگزین شده بگونه ای انتخاب شده اند که این فرکانس ها متعامد با هر فرکانس دیگری هستند(فاز سیگنال دارای 90 درجه اختلاف فاز با فاز دیگر سیگنال ها می باشد) یعنی تداخل سیگنال بین کانال ها حذف می گردد  و دیگر نیازی به محافظ حامل جهت جلوگیری از تداخل 2 حامل نمی باشد.

CCK:Complementary Code Kying

استفاده از سیستم مکمل کد گزاری جهت ارسال بصورت رمز گذاری متوالی  بگونه ای که با کاهش برد سرعت ارسال اطلاعات را افزایش می دهد. که البته برای ارسال از روش DSSS استفاده می نماید.
کدهای مکمل ترکیبی از جفت کدهای باینری هستند که یک کد 12 بیتی تشکیل می دهد که می تواند تا 7 بیت خطا را تشخیص دهد.
شامل 37 اسلاید powerpoint

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت wifi
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد