سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق و مقاله درباره اعداد مقدس در قرآن 170 ص

اختصاصی از سورنا فایل دانلود تحقیق و مقاله درباره اعداد مقدس در قرآن 170 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 170

 

فهرست مطالب

مقدمه -------------------------------------------------------------------------------------------------- 2

اعجاز عددی قرآن------------------------------------------------------------------------------------- 4

عدد یک ---------------------------------------------------------------------------------------------- 8

عدد دو------------------------------------------------------------------------------------------------ 23

عدد سه ----------------------------------------------------------------------------------------------- 32

عدد چهار --------------------------------------------------------------------------------------------- 48

عدد پنج ----------------------------------------------------------------------------------------------- 55

عدد شش ---------------------------------------------------------------------------------------------- 59

عدد هفت --------------------------------------------------------------------------------------------- 77

عدد هشت -------------------------------------------------------------------------------------------- 103

عدد نه ------------------------------------------------------------------------------------------------111

عدد ده ----------------------------------------------------------------------------------------------- 115

عدد یازده --------------------------------------------------------------------------------------------126

عدد دوازده ------------------------------------------------------------------------------------------- 130

عدد نوزده ------------------------------------------------------------------------------------------- 138

عدد بیست -------------------------------------------------------------------------------------------- 143

عدد سی ---------------------------------------------------------------------------------------------- 148

عدد چهل --------------------------------------------------------------------------------------------- 150

عدد صد --------------------------------------------------------------------------------------------- 157

منابع ------------------------------------------------------------------------------------------------ 170

مقدمه

قرآن در آیات زیادى به حرکت زمین و خورشید و زوجیت گیاهان و... اشاره دارد. به طورى که انسان را در مقابل عظمت علمى خود خاضع مى‏کند. ولى آنچه مهم است این است که روشن شود هدف قرآن از ذکر مثالهاى علمى چیست؟

در این مورد مى‏توانیم سه نظریه ارائه کنیم:

الف: ذکر مطالب و مثالهاى علمى در قرآن کریم هدف اصلى و نهایى قرآن نیست‏بلکه هدف اصلى قرآن هدایت انسان به سوى خداست اما براى مثال و شاهد آوردن از مطالب علمى واقعى استفاده مى‏کند. پس علوم تجربى و پرداختن به آنها از اهداف اصیل و اولیه قرآن محسوب نمى‏شود. این قول مطابق نظر بعضى بزرگان و کسانى است که مى‏گفتند قرآن تبیان هر چیزى است که در رابطه با هدایت دینى باشد.

ب: همان طور که بیان هدایت و معنوى انسان و معارف الهى از اهداف اولیه و اصیل قرآن کریم است، بیان مطالب علمى هم از اهداف اصیل قرآن است و لذا قرآن به علوم طبیعى و شناخت طبیعت توجه زیادى کرده است. این کلام مى‏تواند مطابق نظر کسانى باشد که مى‏گفتند در قرآن همه علوم و معارف دینى و بشرى و تجربى وجود دارد.

ج: قرآن در داستانها و مثالهاى علمى به صورت سمبلیک و طبق فرهنگ مخاطبان خود سخن مى‏گوید و هدف آن بیان مطالب علمى به صورت اصلى یا عرضى نیست و چون در بحث قبل، ما وجود همه علوم

در ظواهر قرآن را رد کردیم، پس مبناى قول دوم باطل شده است لکن براى روشن‏تر شدن مطلب کلام یکى از نویسندگان را در مورد مطالب علمى قرآن مى‏آوریم: <بعضى از بزرگان معاصر این طور فرموده‏اند در قرآن کریم بحث درباره جهان و طبیعت و انسان به طور استطرادى و تطفلى به میان آمده است و شاید هیچ آیه‏اى نیابیم که مستقلا به ذکر آفرینش جهان و کیفیت وجود آسمانها و زمین پرداخته باشد، هماره این بحثها به منظور دیگر عنوان شده است. در موارد بسیار گفتگو از آفرینش جهان و انواع آفریده‏ها براى آگاهانیدن انسان و رهنمونى اوست‏به عظمت الهى و سترگى حکمتهایى که خدا در آفرینش به کار برده است. در همه جا نیز این هدف ممکن است منظور باشد که انسان با نگرش به عالم از آن جهت که آفریده خدا و در چنبره تدبیر اوست معرفت فطرى و شناخت‏حضورى خود را شکوفایى دهد، و شدت و نیروى بیشترى بخشد (و عقربه دل او را در جهت‏خدا نگاه دارد.)

به عبارت دیگر، قرآن کتاب فیزیک، گیاه شناسى، زمین شناسى و یا کیهان شناسى نیست. قرآن کتاب انسان سازى است و نازل شده است تا آنچه را که بشر در راه تکامل حقیقى (تقرب به خداى متعال) نیاز دارد به او بیاموزد و لذا آیات مربوطه به جهان و کیهان در هیچ زمینه هیچ گاه به بحث‏هاى تفصیلى در مورد موجودات نپرداخته بلکه به همان اندازه‏اى که هدف قرآن در هدایت مردم تامین مى‏شده بسنده کرده است. به همین جهت، بر خلاف بسیارى از آیات دیگر این آیات داراى ابهامهایى است و کمتر مى‏توانیم یک نظر قطعى به قرآن نسبت دهیم ». مثلاً انچه در مورد اعجاز ریاضی شایعه شد

آقای دکتر رشاد خلیفه بنیانگذار سلسله بحث هایی شد که بدون پشتوانه علمی تنها برای بزرگ نشان دادن قرآن طرفداران ودنباله روان زیادی پیدا کرد ولی نمی دانست که قرآن آنقدر بزرگ است که نیازی به شایعه پراکنی وتبلیغ نیست . اگر امروز مسلمانان ضیفند از قران نیست از مهجور ماندن قرآن در میان ما است .

دکـتـر مـحـمـد حـسـن هـیتو, یکى از نقادان اعجاز عددى قرآن در کتاب ((المعجزة القرانیة )) مـى گـوید: از اولین کسانى که تئورى رشاد خلیفه را نقد نمود استاد ((حسین ناجى محمد)) در کتابش موسوم به ((التسعة عشر ملکا)) مى باشد.

ایـشـان هـفـت جـمـله ابداع نموده که همه از 19 حرف تشکیل شده و هر کدام داراى 3 حرف لام مـى بـاشـدو مـجموع حروف این جمله ها نیز 133 است که مضرب 19 و مجموع لام ها در هرهفت جمله نیز 19 است -- .مثل :

1 ـ لا بعث و لا حساب و لا جهنم . 2 ـ لا صراط و لا جنة و لا نعیم .

3 ـ مهندس الکون الرب ابلیس . 4 ـ البهائیة هى الدین الحق

5 ـ بهااللّه آخر الانبیا. 6 ـ الجنة و النار اکذوبتان .

7 ـ رقم تسعة عشر رمز لابلیس .

« مجموع آنها 45:32+13 بنابراین 1345 خشکى و 3245 آب که این نسبت دقیقا باواقعیت خارجى هماهنگ است .» (کتاب معجزه – عدنان رفاعی )

- کلمه یوم به صورت مفرد 365 مرتبه در قرآن آمده است .

2- کلمه شهر به صورت مفرد 12 مرتبه در قرآن آمده است . 3 - کلمه جهنم در قرآن 77 بار و کلمه جنات و مشتقات آن نیز 77 مرتبه تکرار شده است .

4- کلمه رجل و کلمه امراة هر کدام 24 مرتبه . 5 - کلمه الحیاة و کلمه الموت با مشتقات آنها هر کدام 145 مرتبه . 6- کلمه الملائکة و کلمه الشیطان هر کدام 68 مرتبه .

7- کلمه الملائکة و مشتقات آن 88 مرتبه کلمه الشیطان و مشتقات آن نیز 88 مرتبه

8- کلمه یفسد و مشتقات آن نظیر کلمه ینفع و مشتقات آن هر کدام 50 مرتبه . 9- کلمه الرغبة و مشتقات آن با کلمه الرهبة و مشتقات آن هر کدام 8 مرتبه . 10- کلمه مصیبة و مشتقات آن با کلمه الشکر و مشتقات آن هر کدام 75 مرتبه .

11- کلمه شک و کلمه ظن هر کدام 15 مرتبه . 12- کلمه هلک و مشتقات آن با کلمه نجاة و مشتقات آن هر کدام 66 مرتبه . 13- کلمه النور 24 مرتبه کلمه الظلم و مشتقات آن نیز 24 مرتبه . 14- کلمه الدنیا و کلمه الاخرة هرکدام 115 مرتبه .15- کلمه ثقلت و مشتقات آن با کلمه خفت و مشتقات آن هر کدام 17 مرتبه .

16- کلمه العز و مشتقات آن با کلمه الذل و مشتقات آن هر کدام 21 مرتبه . 17- کلمه قبل و قبلک با کلمه بعد و بعدک هر کدام 149 مرتبه . 18- مجموع اقسمتم و اقسموا معادل تعداد اقسم یعنى 8 مرتبه .

19- کلمه قالوا معادل کلمه قل 332 مرتبه .

20- کلمه قلتم و اقول هر کدام 9 مرتبه .

21- کلمه تقولون و نقول هر کدام 11 مرتبه .

22- مجموع دو کلمه تقولوا و تقولون معادل کلمه قلنا یعنى 27 مرتبه .

23- کلمه البر 12 مرتبه که اگر با کلمه یبسا که هم معناى اوست جمع شود 13 مرتبه مى شود.

24- کلمه البحر نیز 32 مرتبه .

اعجاز اعداد:

یکی از نخستین کسانی که مسئله اعجاز اعداد را پیش کشید وحیرت واعجاب جهانیان را برانگیخت ، دکتر رشاد خلیفه مصری الاصل واستاد کامپیوتر دانشگاههای آمریکا بود . او به مدت سه سال درمورد قرآن با استفاده از رایانه تحقیق کرد ونتیجه این تحقیقات را به روزنامه های دنیا داد . کتاب او تحت عنوان معجزه القرآن الکریم درسال 1983 دربیروت چاپ شد و به زبان انگلیسی نیز درآمریکا انتشار یافت .

تمام کوشش رشادخلیفه برای کشف معانی واسرار حروف مقطعه قرآن صورت گرفته وثابت کرد که رابطه نزدیکی میان حروف مذکور با حروف سوره ای که در آغاز آن قرار گرفته اند ، وجود دارد . او برای محاسبات این کار از رایانه کمک گرفته است وبیان کرده که در29 سوره قرآن حروف مقطعه آمده است که مجموع این حروف 28 حرف الفبای عربی را تشکیل میدهد . او نسبت این حروف را در 114 سوره قرآن سنجیده وبه نتایجی رسیده است که به برخی از آنها اشاره میکنیم :

نسبت حرف ق درسوره ق ازتمام سوره های قرآن بیشتر است . تعداد حرف ص درسوره ص نیز به تناسب مجموع حروف سوره ، ازهر سوره دیگر بیشتر است ونیز حرف ن درسوره «ن والقلم» بزرگترین رقم نسبی را در114 سوره قرآن دارد . رشادخلیفه عدد 19 را یک عدد اساسی در قرآن میدانست وکسی بود که فرضیه عدد 19 را پیش کشید . «بسم الله الرحمن الرحیم» ، 19 حرف است وکلمه «اسم» 19 بار درقرآن آمده است وکلمه جلاله «الله» 2698 بار که مضربی از 19 هست یعنی 142*19 ؛ و الرحمن 57 با (19*3) والرحیم 114 بار (19*6) درقر آن به کار رفته است . اما نظریه او از چند جهت غوغا به با آورد . این که عدد 19 شماره نگهبانان جهنم است وچند علت دیگر.

هماهنگی واژه ها :

تکرار واژه ها وشماره جالب این تکرار ، یکی از جنبه های اعجاز عددی قرآن است . برای مثال ، کلمه دنیا 115 بار وکلمه آخرت نیز 115 بار تکرار شده است . کلمه گیاه 26 بار وکلمه درخت هم 26 بار . کلمه تابستان گرم 5 بار وکلمه زمستان سرد نیز 5 بار . زکات 32 بار ، برکت هم 32 بار . شراب 6 بار ، مستی هم 6 بار . فقر 13 بار وثروت هم 13 بار .فرشته 88 بار وشیطان هم 88 بار. بهشت 77 بار جهنم هم 77 بار شیاطین 68 بار وملائک هم 68 بار حیات 71 بار وکله موت هم 71 بار در قرآن استفاده شده.

همانطورکه مشاهده می کنید ، تکرار کلمات اینگونه ، بسیار جالب وشگفت آور است .

اعدادی که حرف میزنند :

اما یکی دیگر از جنبه های اعجازاعداد قرآن تعداد به کار بردن برخی ازکلمات است . برای مثال کلمه یوم به معنای روز به صورت مفرد 365 بار به تعداد روزهای سال شمسی در قرآن به کار رفته است وبه صورت تثنیه وجمع 30 بار به تعداد روزهای ماه . کلمه شهر به معنای ماه ، بار 12 دیده میشود ، یعنی درست به تعداد ماه های سال . کلمه الساعه (ساعت) درقرآن 24 بار به کار رفته . سماوات السبع یا سبع سماوات (7 آسمان) 7 بار


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق و مقاله درباره اعداد مقدس در قرآن 170 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد