سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مدیریت استراتژیک و انواع استراتژی‌ها

اختصاصی از سورنا فایل مدیریت استراتژیک و انواع استراتژی‌ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مدیریت استراتژیک و انواع استراتژی‌ها


مدیریت استراتژیک و انواع استراتژی‌ها

 

 

 

 

 

 

 

37 صفحه word

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                   صفحه

فهرست مطالب                                                                                                                            2

پیشگفتار                                                                                                                                     4

  • فصل 1 مبانی مدیریت استراتژیک 5
  • مفهوم مدیریت استراتژیک 5
  • سطوح مدیریت استراتژیک 6

1-2-1- سطح کل سازمان                                                                                                                        6

1-2-2- سطح بخشی / کسب و کار                                                                                                            6

1-2-3- سطح وظیفه ای                                                                                                               6

1-3- چارچوب جامع تدوین استراتژی                                                                                               7

1-3-1- مرحله شروع                                                                                                                   7

1-3-2- مرحله ورودی                                                                                                                  7

1-3-3- مرحله تطبیق یا مقایسه                                                                                                     7

1-3-4- مرحله تصمیم گیری                                                                                                          8

1-4- فرآیند انتخاب استراتژی                                                                                                         8

فصل 2- تشریح مرحله شروع                                                                                                 10

2-1- تعیین ماموریت و پارامترهای آن                                                                                              10

2-2- نمونه کار برگ های تهیه بیانه ماموریت                                                                                     12

فصل 3- تشریح مرحله ورودی                                                                                                            15

3-1- بررسی عوامل خارجی (مفهوم محیط عمومی و تخصصی)                                                              15

3-2- نحوه استفاده از ماتریس ارزیابی عوامل خارجی                                                                           16

3-3- بررسی عوامل داخلی                                                                                                                        18

3-4- رویکرد وظیفه ای در بررسی عوامل داخلی                                                                                 19

3-5- نحوه استفاده از ماتریس ارزیابی عوامل داخلی                                                                            19

فصل 4- انواع استراتژیها                                                                                                        21

4-1- استراتژیهای سطح کل سازمان                                                                                                            21

4-1-1- استراتژی هدایتی                                                                                                             22

4-1-1-1- استراتژی های رشد و دسته های آن                                                                                 23

- استراتژی تمرکز                                                                                                             23

- استراتژی تنوع                                                                                                               23

4-1-1-2- استراتژیهای ثبات و دسته های آن                                                                                               24

4-1-1-3- استراتژیهای کاهش و دسته های آن                                                                                 25

4-1-2- استراتژیهای پرتفولیو                                                                                                         26

4-1-3- استراتژیهای سرپرستی                                                                                                      27

4-2- استراتژیهای سطح کسب و کار                                                                                                            28

4-2-1- استراتژیهای توسعه                                                                                                           28

4-2-2- استراتژی های رقابتی                                                                                                        29

4-2-3- استراتژی های مشارکتی                                                                                                    30

4-3- استراتژیهای سطح وظیفه ای                                                                                                  31

4-3-1- استراتژیهای بازاریابی                                                                                                        31

4-3-2- استراتژیهای مالی                                                                                                             32

4-3-3- استراتژیهای تحقیق و توسعه                                                                                               32

4-3-4- استراتژیهای تولید و عملیات                                                                                                            33

4-3-5- استراتژیهای مدیریت منابع انسانی                                                                                        33

4-3-6- استراتژیهای سیستم اطلاعاتی                                                                                            34

4-4- مختصری درخصوص تجزیه و تحلیل سوات (SWOT)                                                              34

4-4-1- استراتژیهای SO                                                                                                                        35

4-4-2- استراتژیهای WO                                                                                                           35

4-4-3- استراتژیهای ST                                                                                                             36

4-4-4- استراتژیهای WT                                                                                                           37


سوات (SWOT)ابتدای معادل انگلیسی کلمات قوت (Strength)، ضعف(Weakness)  ، فرصت (Opportunity) و تهدید(Threat) می باشد .

   در تجزیه وتحلیل سوات ، عوامل خارجی و داخلی مورد بررسی قرار می گیرند تا فرصتها ، تهدیدها ، قوت ها وضعف های سازمان در آینده شناسایی شده و برای رویا رویی بهتر با آنها استراتژی های مناسبی تدوین شوند . برای انجام این تجزیه وتحلیل از ماتریس سوات استفاده می شود . این ماتریس که در نمودار 2 ـ 4 نشان داده شده است ، یکی از ابزارهای مهمی است که مدیران بدان وسیله اطلاعات مربوط به عوامل داخلی و خارجی را مقایسه می کنند و میتوانند با استفاده از آن و باتوجه به ماتریس استراتژی اصلی ، انواع استراتژی های ممکن را ارائه کنند . استراتژی های ممکن را میتوان در دسته های so , wo , st , wt برشمرد .

    مقایسه کردن عوامل اصلی داخلی و خارجی از مشکل ترین بخشهای تهیه ماتریس تهدیدات ، فرصتها و نقاط ضعف و نقاط قوت است و به قضاوت های خوبی نیاز دارد . در به کار گیری این ماتریس ، تلاش می شود تا با حضور افراد آگاه ، صاحبنظر و با تجربه از داخل و خارج سازمان ، با استفاده از روش طوفان فکری استراتژی های مفیدی از تطبیق عوامل خارجی و داخلی احصاشود .


دانلود با لینک مستقیم


مدیریت استراتژیک و انواع استراتژی‌ها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد