سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت آشنایی با آمار توصیفی

اختصاصی از سورنا فایل پاورپوینت آشنایی با آمار توصیفی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

آشنایی با آمار توصیفی 57اسلاید

57اسلاید

در عصر حاضر کسی نمیتواند منکر این واقعیت باشد که آمار نقشی لاینفک در زندگی روزمره ما بازی میکند. اخبار روزانه رسانههای گروهی با گزارشی از وضع هوا به پایان میرسندو در طول اخبار، به جریانهای بازار بورس و سهام اشاره میشود و روزنامهها خبر از افزایش نرخ اجناس میدهندو...

آمار به عنوان پایه یک روش و راه موثر در بررسی مسائل موجود، در بسیاری از زمینههای علمی از جمله جامعه شناسی، کشاورزی، فیزیک و....به کار گرفته میشود. در دانش امروزی، معمولا سعی میشود که اطلاعات موجود در یک زمینه خاص، در قالب اعداد نمایش داده شود تا به هنگام تجزیه و تحلیل اطلاعات، فهم بهتری از پدیده مورد مطالعه به دست آمده و امکان مقایسه فراهم گردد. در یک جمله آمار مجموعهای از روشهای جمع آوری، تهیه وتنظیم و تجزیه و تحلیل اطلاعات است که برای کسب یک یا چند نتیجه به خدمت گرفته میشود.

فهرست

§آمار توصیفی
§
§جدولهای آماری
§
§نمودارهای آماری
§
§معیارهای مرکزی
§
§معیارهای پراکندگی
§
§منحنیهای فراوانی
 
امارتوصیفی

برای اینکه نتایج مناسب و مطلوب از اطلاعات که در آمار گیریها جمع آوری میکنیم، به دست آید باید:

اعداد نماینده واقعی مشاهدات بوده و غیرواقع یا غلط نباشند
به نحو مفیدی تهیه و تنظیم شوند
به نحو صحیح تجزیه و تحلیل گردند
قابل نتیجه گیری صحیح باشند

به طور کلی، روشهایی را که به وسیله آنها میتوان اطلاعات جمع آوری شده را تنظیم کرده و خلاصه نمود، آمار توصیفی مینامیم و در یک کلام آمار توصیفی عبارت از مجموعه روشهایی است که پردازش دادهها را فراهم میسازد. اطلاع از اصطلاحات زیر در آمار ضروری است.

مجموعه افراد یا اشیایی را که میخواهیم یک یا چند خصوصیت مشترک آنها را مورد بررسی قرار دهیم، جمعیت یا جمعیت آماری مینامیم.

معمولا مطالعه ویژگیهای مورد نظر، به هنگامی که جمعیت آماری بسیار گسترده باشد، مستلزم صرف هزینه و وقت زیادی میباشد و در بسیاری از مواقع، این امر اصولا امکان پذیر نیست. بنابراین در چنین موردی، برای مطالعه ویژگی مورد نظر، به قسمتی از جمعیت آماری اکتفا میکنیم.


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت آشنایی با آمار توصیفی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد