سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

انشا

اختصاصی از سورنا فایل انشا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 2

 

انشا

       

نوشتن و استفاده از کلمات در جمله جهت ابراز عقیده ،توصیف یا در واقع انشاء به عنوان یک برنامه درسی به کوشش مؤلفین  طی ده ی هفتاد به این طرف پربار شده و تغیراتی نموده است .

در کلاس اول با کلمه خوانی آغاز می گردد .و تا جمله نویسی ساده ادامه می یابد . در کلاس دوم باوجود درس آزاد فرایند انشاء کامل تر می شود به نوعی که فراگیران به یک نگارش خلاق مبادرت می نمایند .تصویر خوانی و تصویر نویسی در پایه سوم بیشتر می گردد.تا بتواند ارکان دیداری ، نوشتاری را بسط و توسعه دهد .به این ترتیب نظام فکری دانش آموزان در جهت تنظیم کلمات در ارتباط با تصاویر نظم می گیرد و در قالب نوشتار بیان می شود .

فعالیت های متنوع نگارش از سال اول تا پنجم در کتاب های جدیدالتالیف  مشهود است و نوید پیشرفت جایگاه در س انشاء در کتب درسی را می دهد . در سالهای چهارم و پنجم در پایان هر درس انشای هدایت شده آمده است .این نوع انشاء در فارسی قدیم به صورت توضیحات معلم قبل از نوشتن اجرا می شد . اما در نظام آموزشی جدید با زیر نویس هایی که در پایین صفحه قرار دارد فراگیران برای نوشتن یک انشای خوب هدایت می شوند تا بر اساس  موارد ذکر شده در توضیحات  جمله سازی نمایند . در انشای هدایت شده لازم است موارد زیر لحاظ گردد.

1-موضوع انشاء با درس مرتبط باشد

2-قبل از آن تمرین های نگارشی زمینه ساز ارائه گردد .

3-پیشنهادات با ذکر موارد عنوان گردد .

علاوه بر آن باید سه مطلب را در نوشتن انشاء در نظر بگیریم :

1.       موارد مربوط به قبل از انشاء

2.      موارد مربوط به حین انشاء

3.     موارد مربوط به پس از انشاء

1-    قبل از نوشتن :هرچه بتوانیم ذهن را بارورتر کنیم تخلیه اطلاعات و نوشتن راحت تر صورت می گیرد . آموزگار می تواند با تاکید بر صحیح خواندن کتب درسی و غیردرسی و یا تقویت تمرکز ،ارائه ی فیلم های متنوع آموزشی، راه اندازی جلسات بحث و گفتگو با هدف تقویت محاوره ای ،استفاده از شبکات خورشیدی کلمات و یا بارش مغزی جریانات فکری بچه ها را نظم داده به گسترش واژگان و دانسته های آنان اقدام نماید.

2-     حین نوشتن : مربیان لازم است جو آرام و اطمینان بخشی را ایجاد نمایند . تا فراگیران با آسودگی خاطر مبادرت به نوشتن نمایند . لذا در کلاس قدم نزنند و حتی الامکان خود نیز همرا آنان انشاء بنویسند. .درصورتی که فراگیری احتیاج به راهنمایی داشت مختصر و حتی الامکان کتبی او را هدایت نمایند . لازم است انشائ در کلاس و زیر نظر معلم نوشته شود .

3-    پس از نوشتن : خوب است فراگیران نسبت به انشایی که نوشته اند احساس غرور کنند و ثمره  ی کار خود را     ببینند و یا بشنوند . معلمان می توانند متن های بچه ها را نصب کنند و یا از طریق تماس با مجلات رشد امکان چاپ نوشته ها را ایجاد کنند .حتی می توانند مجموعه ی انشا های خوب را به صورت کتابچه در مدرسه جمع آوری کنند .

 

 

انشایی خوب است که :

دانش آموز موضوع رافهمیده باشد

سیر منطقی داشته باشد

زمینه های خلاقیت در آن باشد

خوانا و بدون غلط املایی بوده و نشانه گذاری رعایت شده باشد

مورد آخر هرچند مهم است در اوایل از اهمیت کمتری برخوردار است و نباید باکسر نمره مانع خلاقیت دانش آموز شد .


دانلود با لینک مستقیم


انشا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد