سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد نیروی مقاومت بسیج

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق در مورد نیروی مقاومت بسیج دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 1

 

نیروی مقاومت بسیج

بَسیج در لغت به معنای آماده و مهیا و ساز و برگ و سامان دادن است. اما در اصطلاح به نیروهای مردمی داوطلبی گفته می‌شود که آماده‌اند در شرایط دفاعی و جنگی از کشور دفاع کنند.

بَسیج به سازمانی گفته می‌شود که اولین بار در تاریخ ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان روح الله خمینی تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ماه سال 1359 قانوناً رسمیت پیدا کرد و به سپاه پاسداران تعلق گرفت.در آن هنگام از بسیجیان بیشتر برای ارسال نیروهای داوطلب به صورت سازماندهی شده به جبهه‌های جنگ ایران و عراق استفاده می شد. بعد از پایان جنگ ایران و عراق از نیروهای بسیجی برای مواقع ضروری، حوادث غیر مترقبه مانند زلزله و سیل، و خدمات عام‌المنفعه مثل درخت‌کاری و غیره استفاده می‌شود.[۱] نیروهای بسیج ایران از بدو تأسیس تا پایان مسئولیت سردار سید یحیی صفوی رسماً زیرمجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده‌اند . با تغییر فرماندهی سپاه و با روی کار آمدن سردار محمدعلی جعفری مسئولیت فرماندهی بسیج برای اولین بار به فرمانده کل سپاه واگذار گردید

بودجه

بودجه بسیج در سال ۱۳۸۵ معادل ۱۷۳ میلیارد تومان بوده است.این بودجه در سال ۱۳۸۷ ۲۰۰٪ افزایش پیدا کرد.همچنین به صورت جداگانه از این بودجه، ۵۰ میلیارد تومان نیز برای کمک به بسیجیان بیکار در نظر گرفته شده است.[۲]در سال ۱۳۸۳ نیز به منظور تامین منابع مالی و ارزی و رفع سریع مشکلات درمانی و خدماتی توانبخشی جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی و تهیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز گردان های عاشورا و الزهرای بسیج معادل ۳۵۰ میلیون دلار از محل حساب ذخیره ارزی به بسیج اختصاص یافت..

نیروی انسانی

بسیج در سراسر کشور ۱۱ میلیون نیروی داوطلب دارد.براساس تحقیق «مر کزاستراتژی و تحقیقات بین الملل» در واشنگتن بسیج ۹۰۰ هزار نیروی فعال و ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره دارد.به اعضای بسیج که درسطح مدارس راهنمایی ایران تحصیل می کنند پویندگان وبه اعضای در سطح دبیرستان پیشگامان گفته می شود.

حقوق بشر

بسیج از افراد زیر هیجده سال در طول جنگ ایران و عراق استفاده می کرد این سازمان همچنان از افراد زیر هیجده سال به صورت داوطلب استفاده می کند.

سازمان‌های زیرمجموعه بسیج

بسیج مستضعفان

بسیج دانشجویی یکی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های ایران است که کادر اداره کننده آن از دانشجویان عضو بسیج تشکیل می‌دهند[نیازمند منبع].

پس از پایان یافتن جنگ ایران و عراق، در ۲ آذر ۱۳۶۷، در واپسین روزهای حیات خمینی، وی در پیامی که بخشی از آن اختصاص به تأسیس بسیج دانشجو و طلبه داشت همه جوانان را به جهاد علمی و مبارزه خستگی ناپذیر در سنگر علم و عمل فرا خواند و بسیج دانشجوئی با هسته مرکزی دانشجو شکل گرفت.[۱]

اهداف و وظایف و شرایط عضویت در بسیج دانشجویی طبق آیین نامه اجرایی صادر شده از شورای عالی انقلاب فرهنگی معین می‌شود.[


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد نیروی مقاومت بسیج
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد