سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره بررسی عدالت از نظر قرآن

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق درباره بررسی عدالت از نظر قرآن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره بررسی عدالت از نظر قرآن


تحقیق درباره بررسی عدالت از نظر قرآن

تعداد صفحات:9

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

ابزارهای تحقق عدالت اقتصادی از منظر قرآن

یکی از مسایل اساسی در شیوه زیست اسلامی، اهتمام به مساله عدالت فراگیر و همه­جانبه است. بر همین اساس سبک زندگی اسلامی در جزئیات نیز به عدالت و اجرای آن اهتمام ورزیده و الگوها و مدل­هایی را برای قیام به عدالت به­ویژه در حوزه عمل اقتصادی ارائه کرده تا این­گونه عدالت در جامعه تحقق یابد. از این رو برای تحقق عدالت در قالب ابزارهای تعدیل اقتصادی، برنامه­ها و راهکارهایی را بیان کرده که در مطلب پیش رو این ابزارها تبیین شده است.

ایجاد عدالت اقتصادی، برنامه راهبردی اسلام

از آنجایی که اسلام رسیدن به سعادت و خوشبختی را در گرو همکاری جمعی بشر و اصلاح روابط انسان­ها در چارچوب عدالت به­ویژه عدالت اقتصادی می­داند، برنامه­هایی برای ایجاد عدالت ارایه کرده که در قالب تعدیل اقتصادی سامان یافته است .

از نظر اسلام، جامعه می­بایست به­گونه­ای سامان یابد که جریان سالم اقتصادی، همه افراد جامعه را تحت پوشش قرار دهد و این­گونه نباشد که برخی از انسان­ها از مواهب اقتصادی و آسایش و رفاه بی­بهره شوند و تنها شماری از انسان­ها به عنوان سرمایه­داران و ثروتمندان از مواهب و نعمت­های الهی بهره­مند باشند. از همین رو راهبرد عدالت اقتصادی خود را بر جریان سالم اقتصاد و گردش سالم و صحیح ثروت قرار داده است.

بر اساس همین راهبرد اقتصادی، ابزارهایی را برای جریان عدالت اقتصادی به کار گرفته تا همه افراد جامعه از عدالت اقتصادی برخوردار شوند و در این میان افراد ضعیف و ناتوان مورد ظلم و ستم قرار نگیرند. در همین راستا خداوند در آیه 7 سوره حشر با تعیین مصارف ششگانه برای "فی­ء"، بر آن است تا تعدیل ثروت و عدالت اقتصادی تحقق یابد .خداوند برای تحقق اصل مهم عدالت اقتصادی و فراگیرشدن بهره­مندی همه اقشار جامعه از اقتصاد و ثروت، با بیان احکام و اجرای برنامه­هایی، بر آن است تا این هدف مهم برآورده شود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی عدالت از نظر قرآن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد