سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ویژگی‌های بافت قدیم اردکان

اختصاصی از سورنا فایل ویژگی‌های بافت قدیم اردکان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ویژگی‌های بافت قدیم اردکان


ویژگی‌های بافت قدیم اردکان

توضیحات بیشتر و دانلود فایل *پایین مطلب *, فرمت فایل: Word  قابل ویرایش و آماده پرینت.

تعداد صفحه :12

قابل اطمینان ازجامع و کامل بودن پروژه

 

ویژگی‌های بافت قدیم اردکان
چکیده
بافت تاریخی اردکان یکی از سالمترین بافتهای قدیمی ایران می‌باشد و به علت قرار گرفتن در موقعیت خاص جغرافیایی تا حد زیادی از حوادث روزگار مصون مانده است. این بافت از ویژگیهای کامل شهرهای کویری برخوردار ودر از بعضی خصوصیات منحصر به فرد می‌باشد. باروی زیبا ، دروازه‌های متناسب ، ساختمانهای موزون ، آب انبارهای متعدد ، کوچه‌های تنگ و باریک ، محلات منسجم ، در بندهای انحصاری و مساجد بزرگ و جالب از ویژگی‌های این بافت تاریخی محسوب می‌گردد.

مقدمه
بافت تاریخی اردکان به علت قرار گرفتن در منطقه کویری دارای ساختمانهای خشتی و گلی خاص مناطق کویری می‌باشد.کمی نزولات آسمانی ، عدم رخداد طبیعی خاص ، دور بودن از مرزهای جغرافیایی کشور و قرار نگرفتن در معرض هجوم بیگانگان باعث گردیده علی رغم گذشت زمان ، بافت تاریخی اردکان تا این اواخر سالم و دست نخورده باقی بماند. با روی کار آمدن رضاخان همراه سیاست به اصطلاح امنیت ملی وی تخریب بافت آغاز گردید و تا امروز نیز ادامه دارد؛ ولی هنوز بخش باقی مانده آن که زیباترین قسمت بافت محسوب می‌گردد دست نخورده و سالم می‌باشد. خوشبختانه اقدامات پیشگیرانه چند سال اخیر موثر واقع شده و در بعضی موارد نه تنها از تخریب بافت جلوگیری کرده بلکه بازسازی و مرمت موجبات احیا و رونق دوباره آن را فراهم آورده است.

موقعیت جغرافیایی
بافت تاریخی اردکان در ساحل کویر مرکزی ایران و 60 کیلومتری شمال شهر یزد و 110 کیلومتری شهر نائین قرار گرفته و موقعیت جغرافیایی آن 53 درجه و 48 دقیقه طول شرقی و 32 درجه و 20 دقیقه عرض شمالی از نصف النهار گرینویچ می‌باشد.
ارتفاع شهر اردکان از سطح دریا 1035 متر است و شیب ملایم زمین در داخل بافت بصورت ملایم از جنوب به شمال می‌باشد و همین امر باعث گردیده تا آب قنوات بتواند به راحتی از داخل بافت عبور نمایند.

 ویژگی‌های بافت قدیم اردکان,فرمت فایل word  شامل 12 صفحه. مناسب جهت انجام تحقیقات، پروژه های کارآموزی دانشجویی

 


دانلود با لینک مستقیم


ویژگی‌های بافت قدیم اردکان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد