سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت درباره توسعه

اختصاصی از سورنا فایل پاورپوینت درباره توسعه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره توسعه


پاورپوینت درباره توسعه

فرمت فایل : power point  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلایدها ۳۰ اسلاید

بخشی از اسلایدها:

توسعه، فرایندی پویا و چند بعدی است و امروزه اتفاق نظر کلی وجود دارد که سطح توسعه را نمی توان با شاخص و نماگرهای ساده نشان داد؛
از این رو از چند دهۀ قبل، تا سال 1990 کوششها برای ابداع نماگرهای توسعه و تعیین روش ترکیب آنها برای ساخت یک شاخص واحد به نتیجۀ نهایی نرسیده بود تا اینکه در این سال برنامۀ توسعۀ سازمان ملل (UNDP) شاخص توسعۀ انسانی (HDI) را براساس نماگرهای کیفیت فیزیکی معرفی کرد. در واقع ”توسعۀ انسانی “ شاخصی جدید است که به سبب ناکارآمد بودن شاخص های ترکیب اجتماعی، در ارزیابی دستاوردهای توسعه به جای آنها به کار می رود.

بنابراین، توسعۀ انسانی گرچه بررشد ظرفیت های مادی در کنار پرورش استعدادهای ذهنی تأکید دارد، رشد اقتصادی را نیز ابزاری در خدمت ”زندگی بهتر انسان “ می داند.
کوشش هایی برای تعیین یک شاخص ترکیبی که نشان دهندۀ سطح توسعۀ کشورها باشد، صورت گرفته است.

معیار:
  آموزش  
 
 درآمد

  بهداشت

شاخص:

1.  عامل اقتصادی

2.  عامل فردی

3.  عامل فنی

4.  عامل سیاسی

رابطه:

از لحاظ کمی میتوان رابطه بین شاخص جهانی شدن و شاخص توسعه انسانی را مشخص نمود. با توجه به داده های مربوط به شاخص سیزده گانه جهانی شدن و شاخص سه گانه توسعه انسانی که درطی سال 2005 توسط موسسه بین المللی کرنی (A.T.Kearney) و بانک جهانی منتشر شده اند، بااستفاده از ضریب همبستگی اسپیرمن درجه شدت همبستگی بین دوشاخص مذکور برابر R =0.76 محاسبه شده است. که این رقم نشان می دهد ارتباط تنگاتنگ بین شاخص جهانی شدن و شاخص توسعه انسانی وجود دارد.

هرچه قدر دولتها در زمینه شاخص های جهانی شدن موفق تر باشند، نشانگر توسعه انسانی آن کشور می باشد. به عبارت دیگر کشورهایی که از لحاظ شاخص های جهانی شدن دارای رتبه بالا می باشند به تبع آن، در زمینه شاخص های توسعه انسانی در رتبه بندی در صدر جدول قرار دارند.

 


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره توسعه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد