سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره ی شناخت روغن های هیدرولیک چند درجه ای

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق درباره ی شناخت روغن های هیدرولیک چند درجه ای دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره ی شناخت روغن های هیدرولیک چند درجه ای


تحقیق درباره ی شناخت روغن های هیدرولیک چند درجه ای

فرمت فایل :word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 53صفحه

 

 

 

 

شناخت روغن های هیدرولیک چند درجه ای

صرفه جویی در سوخت با جایگزینی روغن هیدرولیک
    بسیاری از شرکت های صنعتی در شمال امریکا و کانادا مانند شرکت های راهسازی، کشاورزی، معدن و حمل و نقل، روغن هیدرولیک ماشین آلات خود را با تغییر فصل در تابستان و زمستان تعویض می کنند. تحقیقات و بررسی های اخیر در این زمینه نشان داده است که استفاده از یک روغن چند درجه در تمامی طول سال علاوه بر عمل روانکاری بازدهی مصرف سوخت را بهبود بخشیده و هزینه های نگهداری را کاهش می دهد. البته در میان انواع گوناگون روغن های هیدرولیک چند درجه، تعدادی از آنها نسبت به بقیه بهتر عمل می کنند.
    به تازگی شرکت پتروکانادا برنامه ای به منظور بررسی اثر گرانروی سیالات هیدرولیک بر مصرف سوخت موتورهایی که سیستم های هیدرولیک را به حرکت وا می دارند اجرا کرده است. نتایج این تحقیق نشان داده است که انتخاب صحیح روغن هیدرولیک، مصرف سوخت را به میزان5 تا15 درصد کاهش می دهد. این وضعیت نشانگر وجود پتانسیل بسیار زیاد در کاهش هزینه های سوخت ناوگان هزاران ماشین در طول سال است.
    
    تاثیر دمای بالا و پایین بر گرانروی سیال هیدرولیک
    هنگامی که صحبت از سیالات هیدرولیک به میان می آید، باید توجه داشت که بازدهی کلی پمپ به تعادل بین راندمان هیدرومکانیکی و راندمان حجمی بستگی دارد. به بیان ساده تر، سیال هیدرولیک باید به اندازه کافی شل باشد تا پمپ هیدرولیک (به ویژه در دماهای پایین) به راحتی روشن شده و از کارکردن سخت پمپ جلوگیری کند (راندمان مکانیکی). از طرفی سیال هیدرولیک می بایست به اندازه کافی سفت بوده تا از نشت داخلی پمپ و افت فشار جلوگیری کرده و روانکاری مناسبی را انجام دهد (راندمان حجمی).
    گرانروی بیش از حد سیال هیدرولیک در دماهای بالا به کاهش راندمان مکانیکی سیستم هیدرولیک و در حالات بحرانی، به کمبود روانکار و کاویتاسیون منجر می شود. هنگامی که روانکار به اندازه کافی وجود نداشته باشد به دلیل نبود لایه نازک روانکار( که محافظ قطعات است)، دمای تماس بالا، سایش بیش از حد و در نهایت خرابی پمپ به وقوع می پیوندد.
    کاویتاسیون به علت افت فشار بیش از حد در ورودی پمپ، به وجود می آید. این پدیده نه تنها به خستگی و خرد شدن فلز می انجامد بلکه ذرات فلزی ناشی از خراشیدگی فلز در روغن تولید می کند و بدین ترتیب عمر پمپ را کاهش می دهد.
    هنگامی که دما بالا می رود اگر گرانروی روغن بسیار پایین باشد به دلیل افزایش نشتی داخلی، راندمان حجمی افت پیدا می کند. همچنین هنگامی که سیال بیش از حد شل باشد نمی تواند قطعات متحرک را به طور کامل از یکدیگر جدا کند و این مسئله به تماس فلز به فلز، سایش قطعات و در نهایت خرابی پمپ می انجامد.
    بنابر آنچه گفته شد در شرایطی که گرانروی خیلی زیاد یا خیلی کم باشد، راندمان حجمی، به دلیل سایش قطعات، بیش از پیش افت می کند. در نتیجه پمپ باید بیشتر کار کند تا جریان مورد نیاز عملگرهای هیدرولیک را تامین کند. بنابراین موتور باید سوخت بیشتری بسوزاند تا کار مورد نیاز سیستم هیدرولیک را تامین کند، مصرف سوخت بالاتر به معنای هزینه بالاتر است. همچنین با سوزانده شدن سوخت بیشتر، دی اکسید کربن بیشتری تولید می شود و این مسئله به محیط زیست آسیب می رساند.
    یک سیال هیدرولیک ایده آل، می تواند با محدوده تغییرات دما هماهنگ شود.
    همچنین امکان روشن شدن راحت دستگاه را فراهم می آورد و انجام عملیات را در بالاترین دما امکان پذیر می سازد.
    سیالات هیدرولیک چند درجه، از مخلوط روغن پایه ای با شاخص گرانروی بالا با افزودنی های بالا برنده شاخص گرانروی ساخته می شوند. به همین علت نسبت به سیالات تک درجه، خود را با حداکثر محدوده دمایی هماهنگ می سازند. گرانروی سیال چند درجه در دماهای زیر40 درجه سانتیگراد کمتر از گرانروی سیال تک درجه با گرید ISO مشابه است.
    در نتیجه سیال هیدرولیک در دماهای پایین سریعتر جریان پیدا کرده و این امر هم بازدهی مکانیکی سیستم را افزایش می دهد. از طرفی در دماهای بالا، گرانروی سیال هیدرولیک چند درجه، کندتر از گرانروی سیال هیدرولیک تک درجه کاهش پیدا کرده و بدین ترتیب راندمان حجمی مورد نیاز در دماهای بالا را نیز تامین می کند. بنابراین سیالات هیدرولیک با روغن پایه ای با شاخص گرانروی بسیار بالا که در اصطلاح با علامت اختصاری VHVI نمایش داده می شوند، دارای بهترین بازدهی هستند
.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره ی شناخت روغن های هیدرولیک چند درجه ای
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد