سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله خلاصه حسابداری صنعتی 2

اختصاصی از سورنا فایل مقاله خلاصه حسابداری صنعتی 2 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

حسابداری صنعتی

5صفحه
این حسابداری که به تدریج و پس از انقلاب صنعتی روی داد در جهت نیاز به دانستن بهای تمام شده محصولات تولیدی بود . دراین نوع از حسابداری هدف اصلی سیستم دانستن ، بهای تمام شده یک واحد از نظر تمامی عوامل هزینه می باشد.
همزمان و همراه با تکامل ابزارها و شیوه های تولید ، در سده های بعد ، روشها و شیوه های هزینه یابی پیشرفته ای ابداع و بکار گرفته شد که هزینه عملیات را به درستی شناسایی نماید.
حسابداری صنعتی امروزه که ثمره این فرآیند شتاب آمیز تکاملی است اصولاْ همان هدف اندازه گیری و گزارش بهای تمام شده محصولات ، خدمات و فعالیت ها را دنبال می کند. شاید مشکل ترین بخش یک سیستم مالی، حسا ب داری صنعتی یا تولید باشد. کنترل حرکت مواد در جریان ساخت، محاسبه دائم هزینه های مستقیم یا سربار، بدست آوردن نسبت های لازم در سرشکن نمودن هزینه ها و ... همه کارهایی پر زحمت و پر هزینه هستند. در بسیاری از مراکز صنعتی کلیه عملیات فوق را در یک انبار گردانی انتهای دوره خلاصه کرده و با کوتاه کردن مسیر پیموده شده توجهی به منافع کنترل لحظه به لحظه عملیات ندارند.

در برنامه سامان با استفاده از منوی تولید ( در نسخه صنعتی ) امکان انجام عملیات تولید به صورت خودکار برای شما فراهم شده است.هدف از سیستم تولید بدست آوردن ارزش موجودی کالای ساخته شده یا به عبارت دیگر قیمت تمام شده کالای فروش رفته میباشد. اصولاً ارزش محصول تولید شده معادل کلیه هزینه های انجام شده جهت تولید آن محصول است. بدست آوردن این ارزش تا زمانی که تک محصول باشیم ساده است اما در مراکز صنعتی که  چند محصوله هستند  تفکیک هزینه ها به محصولات کاری دشوار خواهد بود. مشکل دیگر نداشتن مبلغ برخی از هزینه ها در زمان تولید است از قبیل برق مصرفی که مبلغ هزینه شده پس از دو ماه طی قبض اعلام میگردد.

این تاخیر باعث میشود که نتوان همزمان با تولید قیمت محصول تولید شده را بصورت واقعی محاسبه کرد و اجبارا باید رو بروش های قیمت گذاری استاندارد آورد.

مدیریت هزینه‌یابی در طول مرحله طراحی و برنامه‌ریزی تولید

در مدیریت هزینه‌یابی بین سازمانی، در طول مرحله طراحی و برنامه‌ریزی تولید می‌بایست ارتباط نزدیکی را بین گروه طراحی و برنامه‌ریزی تولید و مشتریان برقرار نمود.

هدف از این ارتباط این است که به پایین‌ترین بهای تمام شده ممکن در طول مرحله تولید بتوان دست یافت.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله خلاصه حسابداری صنعتی 2
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد