سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت بهداشت دهان و دندان در کودکان زیر شش سال

اختصاصی از سورنا فایل پاورپوینت بهداشت دهان و دندان در کودکان زیر شش سال دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 13 صفحه

1 بسم الله الرحمن الرحیم 2 نکاتی در خصوص بهداشت دهان و دندان کودکان زیر شش سال 3 سندرم شیشه شیر مشکلی است که در کودکان زیر 3 سال به دلیل استفاده از روش نامناسب تغذیه کودک ایجاد می‌شود .
وقتی کودک به خواب می رود، اثر تمیزکنندگی بزاق کاهش می‌یابد و اگر در هنگام خواب یا از شب تا صبح شیردادن به دفعات متعدد تکرار شود و شیشه شیر یا سینه مادر در دهان کودک به مدت طولانی باقی بماند، دندانهای جلویی فک بالا برای مدت طولانی غرق در شیر می‌شوند و چون کام بسته می‌ماند و زبان روی دندانهای پایین را می پوشاند، معمولاً در دندانهای جلویی فک بالا ایجاد مشکل می‌نماید.
سندرم شیشه شیر 4 برای پیشگیری از سندرم شیشه شیر، نکات ذیل را به مادر گوشزد نمایید: در خواب و یا از شب تا صبح، سینه خود یا پستانک شیشه شیر را به مدت طولانی و به دفعات مکرر در دهان شیرخوار قرار ندهد. پستانک کودک را به عسل و مواد شیرین آغشته ننماید. شیر مادر برای سلامت دندانهای کودک بهتر است و خطر ایجاد پوسیدگی در اثر مواد قندی موجود در شیر مادر خیلی کمتر می باشد.
از دادن آب قند و چای شیرین به کودک خودداری نماید. هنگام شیر دادن تا حد امکان کودک را بصورت عمودی بنشاند.
5 اگر بنا به نظر پزشک، کودک از شیشه شیر استفاده می‌کند، سوراخ سر شیشه باید تا حد امکان تنگ باشد تا عضلات و ماهیچه‌های کودک هنگام مکیدن شیر تقویت گردد. هر چه زودتر مهارت نوشیدن با استکان یا فنجان را به کودک آموزش دهد. از شیشه شیر یا پستانک به عنوان وسیله آرام کردن یا گول زدن کودک استفاده نشود. پس از سن 6 ماهگی، بعد از هر نوبت شیر دادن، بخصوص در طول شب مقدار کمی آب به کودک دهد تا دهانش تمیز شود.
حداقل دو بار در روز دندانهای شیرخوار را با پارچه نرم و تمیز و یا گاز طبق آنچه عنوان شد تمیز نماید.
6 والدینی که کودکشان از شیشه شیر استفاده می کند باید توجه داشته باشند که برای پیشگیری از پوسیدگی زود هنگام دندان فرزندشان به دقت به این نکات عمل کنند: بعد از هر بار شیر خوردن، دندان های کودک را با یک گاز تمیز پاک کنید. مسواک زدن دندان های کودک خود را بعد از رویش نخستین دندان آغاز کنید. در نواحی فاقد دندان نیز لثه ها را تمیز کنید و ماساژ دهید. هرگز اجازه ندهید کودک شما با شیشه های حاوی شیر یا آب میوه و دیگر ترکیبات شیرین بخوابد.
7 پوسیدگی دندانی با مصرف مواد قندی افزایش می یابد به شرط این که قند مصرفی روی سطح دندان باقی بماند بنابراین توصیه می شود، مواد قندی همراه وعده های غذایی و نه در بین وعده ها مصرف شود.مواد غذایی شیرین چسبنده (شکلات تافی ـ کشمش ـ کیک ـ کلوچه) بسیار بیشتر از انواع مایع (شیر شکلات ـ میلک شیک ـ نوشیدنی های شیرین) پوسیدگی زا هستند.غلات شیرین شده توانایی پوسیدگی زایی دارند ولی اگر همراه وعده های غذایی یا همراه شیر مصرف شوند، پوسیدگی زایی آنها کاهش می یابد.
پوسیدگی! 8 از جمله تنقلات سالم می توان موارد زیر را نام برد:  انواع آجیل ، گردو، بادام ، بادام زمینی آدامسهای بدون قند بیسکوئیت های گندم کامل پنیر، نان تست، میوه، سالاد، سبزیجات تازه مثل: هویج،  ساقه کرفس   پیتزا، ساندویچ، همبرگر، هات داگ ماست ساده ...
9 برای سالم نگه داشتن دندانهای کودک چه باید کرد؟
از ماه های اولیه

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت بهداشت دهان و دندان در کودکان زیر شش سال
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد