سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره تئوری حسابداری سرمایه و سود

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق درباره تئوری حسابداری سرمایه و سود دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 18

 

مقاله بررسی و ارزیابی تئوری حسابداری سرمایه و سود

مقدمه :

سرمایه و سود دو مفهوم اساسی حسابداری محسوب می شوند که هر دو در نهایت به گردش وجوه نقد زیر بنای ان بستگی دارند. بنابراین در تحلیل نهایی جریانهای ورود و خروج وجه نقداز واحد انتفاعی , اصولی ترین رویدادهایی است که اندازه گیریها حسابداری بر ان مبتنی است .

حسابداران معمولا تمایل دارند سرمایه را مترادف ارزش دفتری حقوق سهامداران عادی و سود را مترادف سود خالصی که به سهامداران عادی تعلق می گیرند فرض کنند.

سرمایه در مفهوم وسیع ان عبارت است از ارزش تمامی پولهایی که در اختیار واحد انتفاعی قرار داردبنابه تعریف سرمایه تمامی دیون , سهام ممتاز و سهام عادی و سایر اوراق بهادار منتشر شده توسط واحد انتفاعی را در بر می گیرد .

سود را نیز می توان معذف مبلغی دانست که توسط سهامداران و اعتبار دهندگان تحصیل می شود سود مبتنی بر این تعریف غالبا سود واحد انتفاعی نامیده می شود تا از سود خالص متعلق به سهامداران عادی متمایز گردد به بیان دیگر سود واحد انتفاعی سودی است که هزینه بهره وتامین مالی از ان کسر نشده باشد .

وجه نقد در ارتباط با سرمایه و سود به این دلیل حائز اهمیت است که معرف قدرت خریدی است که می توان در اقتصاد بازار به اشخاص یا موسسات دیگر انتقال داد تا به مصرف تهیه کالاها و خدمات مورد نیاز برسد.

درامد فروش معمولا بر مبنای وجوه نقد خالصی اندازه گیری می شود که انتظار می رود از فروش کالاها یا خدمات تحصیل شود.

هزینه ها نیز معمولا بر مبنای وجوه نقد پرداخت شد ه و یا وجوه نقدی که انتظار پرداخت ان میرود برای تحصیل کالاها یا خدمات مورد استفاده واحد انتفاعی اندازه گیری می شود

اندازه گیری تئوریک داراییها بدهیها و سود تا حدود زیادی بر گردش واقعی وجوه نقد یا مورد انتظار مبتنی است .مثلا در اندازه گیری داراییها ارزش فعلی یک قلم دارایی به عنوان ارزش تنزیل شده دریافتهای نقدی خالصی که می توان از بکارگیری ان تحصیل کرد تعریف می شود . بدهیها نیز بر حسب ارزش تنزیل شده وجوه نقدی که در اینده پرداخت خواهد شد و با این ترتیب سود را نیز می توان بر اساس تغییرات وجوه نقد مورد انتظار تعریف کرد.

نطر به این که بکارگیری ارزشهای تاریخی و فریاند تخصیص حسابداری تا حدودی اختیاری است به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران روشهای سنتی حسابداری برای گزاش فعایتهای پیچیده اتصادی مناسب نیست .یکی از طرق پرهیز از روشهای تخصیص اختیاری تاکیدبر گزارش جریانهای ورود و خروج وجوه نقد به عنوان مکمل سایر اطلاعات مالی است که به استفاده کنندگان امکان پیش بینی های مربوط به اینده واحد انتفای را بدهد.و اطلاعات تاریخی مربوط به گردش وجوه نقد همراه با گردش نقدی بودجه شده اطلاعات مربوطی را برای سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان فراهم می کند تا نسبت به ارزشیابی واحد انتقاعی و پیش بینی شود سهام راسا اقدام کنند.

هدف از ارائه اطلاعات مربوط به گردش وجوه نقد

بر اساس بینیه شماره یک هیات استانداردهای حسابداری مالی هدف اولیه حسابداری این است که به سهامداران و سایر استفاده کنندگان امکان دهد که انتظارات خود را از گرد ش وجوه نقد اتی شکل دهند. یعنی گزارشگری مالی باید اطلاعاتی ارائه کند که سرمایه گذاران فعلی و اتی و همچنین اعتبار دهندگان بتوانند مبالغ , زمانبندی و ابهام مربوط به دریافتعای نقدی مربوط به سود سهام ویا بهره و وجوه حاصل از فروش ,یا بازخرید یا سر رسید شدن اوراق بهادار را رازیابی کنند.

اشخاصی که وجوه خود را در اختیار واحد انتفاعی قرار میدهند انتظار دارند برای پول خود بازده ای کسب کنند که از نره بهره بازارکمتر نباشد به بیان دیگر وجوه نقدی که از سرمایه


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره تئوری حسابداری سرمایه و سود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد