سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق آموزش و پرورش و تریبت دوره تحصیلی ابتدائی

اختصاصی از سورنا فایل تحقیق آموزش و پرورش و تریبت دوره تحصیلی ابتدائی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق آموزش و پرورش و تریبت دوره تحصیلی ابتدائی


تحقیق آموزش و پرورش و تریبت دوره تحصیلی ابتدائی

فرمت وُرد

28 صفحه

 

آموزش و پرورش و تریبت دوره تحصیلی ابتدائی

 

آموزش و پرورش :

از آموزش و پرورش تعاریف زیادی به عمل آمده است. عده ای آن را عمل بار آوردن کودک یا جوان می‌دانند که وسیله قرار می‌گیرد تا جمیع استعدادهای روانی و جسمانی تحت تعلیم گسترش یابد.

گروهی معتقدند آموزش و پرورش عملی است که به وسیلة بزرگسالان روی خردسالان انجام می‌شود و به عبارت دیگر عملی است که نسل متقدم بر روی نسل متأخر انجام می‌دهد.

دسته‌ای آموزش و پرورش را کنش‌های تأثیراتی می‌دانند که در متعلم اعمال می‌شوند تا بدان وسیله در او شناخت‌ها، عادات، ارزش‌ها، روش زندگی و … بوجود آمده و به او اجازه می دهد که از خود فعالیتهای نهادی را که شخصاً قادر به تحقق آنها نبوده است، بروز دهد.

بنابر تعاریف فوق می‌توان گفت که آموزش و پرورش عملی است به منظور تربیت و تکامل روان و جسم، احساسات و عواطف یک فرد، که یک جامعه یا یک گروه اجتماعی سعی دارد بوسیلة آن قدرتی را که از طریق یادگیری‌هایش بدست آورد، جهت ادامة حیات فردی و جمعی به اعضای جوان انتقال دهد. این چنین تربیتی لازم است تا موجب شود که فرد با استفاده بهتر از منابع موجود در یک جامعه و تفهیم ارزش‌های واقعی آن به سوی زندگی بهتر در آن جامعه جهت خود و دیگر افراد جامعه سوق داده شود. از این روست که هدف تعلیمات رسمی در یک اجتماع باید ضمن شناخت و شکوفایی استعدادها به حقیقت آنچه که می‌تواند ایده‌آل باشد و آنچه که باید مورد استفاده قرار گیرد، بپردازد.

کوشش‌های تربیتی باید دارای هدفی چون فراهم نمودن تسهیلات ادامة حیات فرد در ارتباط با جمع، متناسب با مکان و زمان، تفهیم مفاهیم ارزش‌ها، پیشرفت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باشد.

مفهوم تعلیم و تربیت در هر جامعه‌ای با نظام اجتماعی آن ارتباط داشته و هدف تربیت در هر جامعه‌ای اختصاص به آن دارد. از این روست که در جوامع مختلف می‌تواند در مفهوم انتقال دانستنی‌ها، انتقال و تحلیل یادگیری‌ها، یک نیاز انسانی، وسیلة حکومت حکام، وسیله منازعه برای تولید و بالاخره وسیلة منازعة طبقات اجتماعی محسوب گردد.

نهاد آموزش و پرورش، در هر معنا و مفهومی که بکار ‌رود، می‌تواند وسیله لازمی باشد جهت پیشرفت هر تحول دریک جامعه و بخصوص تحولی که در شئون مختلف اجتماعی بکار رفته و سیاست زندگی جمعی را استحکام می‌بخشد.

از این روست که تعلیم و تربیت می‌تواند در قالب مفهوم یک نیاز و لازمه‌ی بقای هر جامعه‌ای قلمداد شود.

عده‌ای از مربیان وظیفة تعلیم و تربیت را انتقال سرمایه تمدنی ذکر کرده‌اند که در اینجا باید این نکته مدنظر مربیان باشد که تنها انتقال این میراث موجب ترقی و توسعه آن نمی‌شود زیرا بسیاری از افکار نظریات، آداب و رسوم و عقایدی که سال‌ها در میان مردم یک جامعه نفوذ داشته و بوسیلة نسل‌ها انتقال یافته‌اند و این افکار و نظریات به همان وضع سابق باقی مانده، بر اعمال مردم حکومت دارند. بنابراین وظیفة تعلیم و تربیت در مقابل میراث فرهنگی یا سرمایة تمدنی نه تنها انتقال آنها از نسلی به نسل دیگر است بلکه کار مهم تعلیم و تربیت یا مربی کمک به افراد در ارزش سنجی این میراث و توسعة آن‌هاست و شاید یکی از عوامل عقب ماندگی کشورهایی که در گذشته فرهنگ‌های غنی داشته‌اند همین امر بوده است که آنها فقط به انتقال میراث فرهنگی خود پرداخته‌اند و اقدامی برای ارزش سنجی و توسعه و پیشرفت آن میراث نکرده‌اند.

مدرسه مؤسسه‌ای از نهاد اجتماعی تعلیم و تربیت است که تربیت اعضای آیندة اجتماع را به عهده می‌گیرد. لازمة تحقیق امر آموزش و پرورش این است که عمدتاً ارتباطی بین انسانها بوجود آورد و اجتماع که خود معجونی از ارتباطات است، دراین راه اقدام می‌کند. روابط انسانی موجود در درون مدرسه، جانبخش ارتباط اجتماعی است. چون مدرسه در قالب ارتباطات عمدی که بوجود می‌آورد از طرق مختلف به فردی که در آینده قسمتی از


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق آموزش و پرورش و تریبت دوره تحصیلی ابتدائی

درس پژوهی پایه سوم ابتدایی تمرین تشدید

اختصاصی از سورنا فایل درس پژوهی پایه سوم ابتدایی تمرین تشدید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

درس پژوهی پایه سوم ابتدایی تمرین تشدید


درس پژوهی  پایه سوم ابتدایی تمرین تشدید

فرمت درس پژوهی: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات این درس پژوهی: 25 صفحه

 

 

 

 

 

قسمتی از این درس پژوهی:

تدریس اول :

  • گروه بندی دانش آموزان
  • سلام و احوال پرسی و حضور و غیاب
  • ایجاد انگیزه
  • توضیح راجع به مناسبت های اخیر
  • بررسی تکالیف دانش آموزان
  • ارزشیابی از قبل

 *گزارش دهی مستند

آموزگاران طی یک نشست به نقد کار مشترک خود پرداختند.

دراین جلسه معمولاً به معلمی که درس را آموزش داده شد، اجازه داده شد  اول از همه صحبت کند و نظر خود را درباره ی چگونگی اجرای درس و مسایل عمده ی آن اظهار نظر نماید سپس آموزگاران دیگر گروه معمولاً از دیگاه انتقادی درباره ی قسمت هایی از تدریس که به نظر آن ها مشکل داشته است، صحبت  نمودند.

*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه

آموزگاران گروه درس پژوهی با توجه به مشاهدات و بازخورد های فراگیران در طرح درس تجدید نظر نمودند.. آنان تعدادی از موادآموزشی، فعالیت ها،سوال ها و مسایل مطرح شده یا همه ی این موارد را تغییر دادند..تاکید آن ها اغلب برتغییر مواردی بود که در جریان کلاس درس شواهددقیقی مبنی برضرورت تغییر آنها یافت.

جلسه دوم درس پژوهی


دانلود با لینک مستقیم


درس پژوهی پایه سوم ابتدایی تمرین تشدید

درس پژوهی پایه اول دبستان سوره فلق

اختصاصی از سورنا فایل درس پژوهی پایه اول دبستان سوره فلق دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

درس پژوهی پایه اول دبستان سوره فلق


درس پژوهی  پایه اول دبستان سوره فلق

فرمت درس پژوهی: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات این درس پژوهی: 27 صفحه

 

 

 

 

 

قسمتی از این درس پژوهی:

طرح درس

عنوان : سوره ی فلق                  مقطع : پایه ی اول دبستان

زمان پیش بینی شده :  35 دقیقه        محل تدریس : کلاس درس               تعداد فراگیران :  6 نفر                   روش تدریس : پرسش و پاسخ _ قصه گویی

*هدف کلی : آموزش قرآن اول دبستان

*اهداف جزیی :

1 ) آموزش سوره ی فلق

2 ) آشنایی با رو خوانی سوره ی فلق

 

*اهداف رفتاری :

1 ) با معنای عبارات ساده ی قرآنی به زبان شعر آشنا شود . ( دانش )

2 ) در تصویر شعر هرچیزی را میبیند بیان میکند . (دانش )

3 ) جهت قرائت صحیح آیات قرآنی تلاش میکند. (مهارت )

4 )با قرائت ساده ی قرآنی آشنا میشود (دانش)

5 ) به همکاری و مشارکت با دوستانش علاقه نشان میدهد.( نگرش )

 

*وسایل آموزشی مورد نیاز : کتاب درسی - ماژیک -  دانش آموزان -  تابلو لوحه-  ضبط صوت  - نوار کاست

  **رفتار ورودی :


دانلود با لینک مستقیم


درس پژوهی پایه اول دبستان سوره فلق

فایل اتوکد طراحی مجتمع مسکونی همراه با پلان های مبلمان شده، برش ها و رندرها

اختصاصی از سورنا فایل فایل اتوکد طراحی مجتمع مسکونی همراه با پلان های مبلمان شده، برش ها و رندرها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فایل اتوکد طراحی مجتمع مسکونی همراه با پلان های مبلمان شده، برش ها و رندرها


فایل اتوکد طراحی مجتمع مسکونی همراه با پلان های مبلمان شده، برش ها و رندرها

نمونه فایل اتوکد طراحی مجتمع مسکونی همراه با پلان های مبلمان شده، برش ها و رندرها

فایل اتوکد طراحی مجتمع مسکونی

- همراه با پلان های دقیق و مبلمان شده

- برش ها

و همراه با پنج رندر از پروژه 

 


دانلود با لینک مستقیم


فایل اتوکد طراحی مجتمع مسکونی همراه با پلان های مبلمان شده، برش ها و رندرها

اھم مطالب تاریخ تحلیلی صدر اسلام

اختصاصی از سورنا فایل اھم مطالب تاریخ تحلیلی صدر اسلام دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اھم مطالب تاریخ تحلیلی صدر اسلام


اھم مطالب تاریخ تحلیلی صدر اسلام

اھم مطالب تاریخ تحلیلی صدر اسلام

40 صفحه

 

تعریف تاریخ:
تعریف های زیادی برای تاریخ ارائه شده ولی هیچ کس نگفته تعریفش جامع و مانع است . مثلا :
تاریخ دانش سرچشمھ گرفتھ از حکمت و بیان سرگذشت ملتھا، سیره پیامبران و سیاست پادشاھان
علم حوادث گذشتھ و علم قوانین این حوادث
حوادث تاثیر گذار در حیاط اجتماعی انسان در گذر زمان


دانلود با لینک مستقیم


اھم مطالب تاریخ تحلیلی صدر اسلام