سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سورنا فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مبانی نظری و پیشینه ریسک اعتباری

اختصاصی از سورنا فایل مبانی نظری و پیشینه ریسک اعتباری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مبانی نظری و پیشینه ریسک اعتباری


مبانی نظری و پیشینه ریسک اعتباری

مبانی نظری و پیشینه ریسک اعتباری

49 صفحه

همراه با منابع

مقدمه 10

2-1-  ریسک اعتباری و مصداق آن در صنعت بانکداری. 11

2-2- ضرورت مدیریت ریسک اعتباری. 11

2-2-1-  افزایش ساختاری در تعداد و میزان ورشکستگیها: 11

2-2-2- کاهش در ارزش وثیقه ها: 11

2-2-3- افزایش مشتقات خارج از ترازنامه : 11

2-2-4-  فناوری پیشرفتهای صورت گرفته در سیستمهای رایانه ای و فناوری اطلاعات: 11

2-2-5- الزام کمیته بال مبنی بر پیاده سازی چهارچوب سرمایه: 12

2-3- انواع ریسک های بانکی. 12

2-3-1- ریسک بازار محصول. 12

2-3-2- ریسک بازار سرمایه 13

2-3-3-  ریسک اعتباری. 13

2-3-4 ریسک عملیاتی. 14

2-3-5-  ریسک بازار. 14

2-3-6- ریسک نرخ بهره 15

2-3-7-  ریسک نرخ ارز. 15

2-3-8- ریسک نقدینگی. 15

2-3-9- ریسک قانونی. 16

2-3-10- ریسک منابع انسانی. 16

2-3-11- ریسک محصول. 16

2-4-  رویکردها و ابزارهای مدیریت ریسک در بانک... 16

2-4-1- حذف و اجتناب.. 17

2-4-2- انتقال ریسک... 17

2-4-3-  نگهداری و اداره نمودن ریسک... 17

2-4-3-1-  افزایش تنوع. 18

2-4-3-2-  بیمه کردن. 18

2-4-3-3-  نگهداری سرمایه 18

2-5- اصول سیاست گذاری مطلوب تسهیلات.. 19

2-5-1- محدودیتهای جغرافیایی : 19

2-5-2- تمرکز اعتبارات.. 19

2-5-3- توزیع موضوعی تسهیلات.. 19

2-5-4- انواع تسهیلات.. 20

2-5-5- سر رسید تسهیلات.. 20

2-5-6- قیمت گذاری تسهیلات.. 20

2-5-7- بازنگریهای دوره ای نرخ سود انواع تسهیلات.. 20

2-5-8 اختیارات اعطای تسهیلات.. 21

2-5-9-  حداکثر میزان تسهیلات قابل اعطا با توجه به وثیقه های تضمینی. 21

2-5-10-  گزارش دهی. 21

2-5-11- اطلاعات مالی. 22

2-6-  سیاست های مدیریت ریسک اعتباری نسبت به ارگان های حقوقی و حقیقی. 22

2-7- فرآیندهای عملیاتی. 23

2-7-1- شفافیت عمومی. 24

2-7-2- غربال کردن. 25

2-7-3- نظارت بر وام گیرندگان حقوقی و حقیقی. 25

2-7-4-  رابطه بلند مدت با مشتریان حقیقی و حقوقی. 26

2-7-5-  تعهدات وام 27

2-7-6-  وثیقه 27

2-7-7- موجودی جبرانی. 27

2-7-8- سهمیه بندی اعتباری. 28

8-2 مطالبات معوق. 28

9-2-عوامل موثر بر پیدایش مطالبات سررسید گذشته و معوق. 30

1-9-2-عوامل درون سازمانی: 31

2-9-2-عوامل برون سازمانی: 31

10-2-نحوه طبقه بندی مطالبات سررسید گذشته و مطالبات معوق در بانک صادرات.. 32

11-2- نحوه شناسایی زیانهای ناشی از مطالبات بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی ج.1.1. 33

1-11-2ذخیره عمومی. 33

2-11-2ذخیره اختصاصی. 34

12-2نحوه انتقال بدهی مشتریان به سر فصل مطالبات در بانک صادرات ایران: 34

13-2 عوامل تاثیر گذار در کاهش مطالبات معوق. 35

1-13-2 اطلاعات اعتباری. 35

2-13-2- شناخت و ارزیابی مشتریان. 35

3-13-2کنترل مصرف اعتبارات.. 36

4-13-2 ارزیابی موافقت های کارشناسان تسهیلاتی. 36

2-13-2 پاسخ گویی مدیران. 36

6-13-2 نرخ جریمه 36

7-13-2 آموزش کارکنان. 36

14-2عوامل موثر در افزایش مطالبات معوق. 36

1-14-2 عدم بررسی بر آورد واقعی نیاز مالی متقاضیان هنگام اعطای تسهیلات به انها از سوی ارکان اعتباری  36

2-14-2- فقدان مدیریت ریسک(خطرپذیری) ناظر بر بهبود عملکرد اعتباری بانک در خصوص رتبه بندی مشتریان اعتباری. 37

3-14-2- ملاک قرار نگرفتن مولفه میزان مطالبات ایجادی و وصول شده در دوره تصدی مسئولان شعب به عنوان یکی از شرایط ارتقای شغلی آنان. 37

4-14-2- اعمال نکردن صحیح و به موقع دستورالعمل اجرایی مطالبات معوق. 38

5-14-2اعمال نکردن نظارت استطلاعی (نظارت آگاهانه)بر روند مصرف تسهیلات توسط مسئولان ذی ربط  38

6-14-2- رعایت نکردن دقت لازم در خصوص وضعیت مالی و اعتباری یا ضامنین. 38

7-14-2- فقدان بانک اطلاعاتی در سطح شبکه بانکی کشور. 38

8-14-2- شرط قایل شدن غیرواقعی و صوری در قرار دادهای بانکی موضوع اعطای تسهیلات.. 38

15-2- راهکارهای عملی وصول مطالبات.. 39

1-15-2شفاف سازی کلیه پرونده های موضوع مطالبات معوق از حیث اطلاعات تسهیلاتی و اقدامات حقوقی و مکانیزه کردن دوایر حقوقی مناطق. 39

2-15-2- تقویت نیروی کارشناس برای دوایر حقوقی مناطق و استان ها 39

3-15-2- به کارگیری وکلای بخش خصوصی در راستای وصول مطالبات.. 39

4-15-2- تشکیل کمیته های مطالبات معوق. 39

5-15-2- به کارگیری کارکنان بازنشسته بانک در جریان وصول مطالبات.. 40

6-15-2 بخشش جریمه تاخیر تادیه در بخش مسکن. 40

7-15-2بسیج همت گروهی کاکنان به خصوص فراخوان نیروهای ستادی مناطق و استان ها در راستای وصول مطالبات   40

16-2امتیاز دهی اعتباری. 40

1-16-2ضرورت و اهداف امتیاز دهی اعتباری. 41

2-16-2 مزایا و معایب امتیازدهی اعتباری. 42

17-2 اطلاعات مورد نیاز برای بر آورد مدل امتیاز دهی اعتباری. 44

1-17-2معیار6c. 45

2-17-2معیارLApp. 47

18-2فنون اندازه گیری ریسک اعتباری. 49

19-2پیشینه پژوهش.. 51


دانلود با لینک مستقیم


مبانی نظری و پیشینه ریسک اعتباری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد